Oletko koskaan vastannut "valitettavasti sinua ei valittu" -sähköpostiin?
Kommentit (14)
Olen. Viestissä kysyttiin, olenko kiinnostunut muista työtehtävistä, joita yrityksessä mahdollisesti on tarjolla. Kaikille hakijoille lähetettäviin tusinaviesteihin en ole (tietenkään) vastannut.
En, mutta olen usein soittanut firmaan saatuani sellaisen, mikäli paikka on ollut todella kiinnostava tai olen ollut haastattelussa asti.
Kerran puhelu poiki minulle työpaikan ja monta kertaa olen saanut hyvää palautetta tai vahvistuksen siitä, ettei työ ollutkaan minua varten.
Mitä sanoit? Itse en ole vastannut.
Olen, ja ehkä sen avulla sain myös töitä. Tuli haastattelun jälkeen se perus "kiitos mutta valintamme ei..."-sähköposti, joten vastasin siihen, että kiitos kun kutsuitte haastatteluun, ja mikäli yrityksessänne aukeaa myöhemmin paikkoja, olen kiinnostunut. Meni reilu kuukausi, ja firman pomo soitti ja tarjosi töitä. Kuulemma se ensiksi valittu oli saanut koeajalla potkut, ja minä olin jäänyt mieleen hänen sanojensa mukaan positiivisen asenteen ja kohteliaisuuden vuoksi.
Lähettelen itse niitä, välillä tulee vastauksia. Yleensä kiitetään tiedosta ja toivotetaan hyvää jatkoa. Joskus tulee jotain kysymyksiäkin. Julkisella puolella palkkauspäätökseen voi vaatia oikaisua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vastasin juuri. :D
Olen kerran vastannut. Muotoilun jotenkin, että olen kiinnostunut jatkossakin työtehtävistä KO. yrityksessä ja kiitin viestistä.
Myöhemmin muhun otettiin yhteyttä eri tehtävän tiimoilta, joka oli itse asiassa sopivampi kuin se alun perin hakemani. Nyt olen ollut tuossa yrityksessä töissä yli 10v :D
Mitä AP vastasit? :)
Kirjoitin vain, että kiitos tiedosta, oikein hyvää talven jatkoa, ja naurahdin ääneen. :D Se oli juuri sellainen tusinaviesti, kuten yllä joku mainitsi.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mä vastasin juuri. :D
Mä vastasin kanssa kerran. Haastattelija oli sellainen "tytöttelevä" setämies ja duuni sellainen toimiston jokapaikanhöylä. Sain onneksi aikaisemmin hakemani oman alan duunin juuri ennen kun sain pahoittelevan viestin. Vastasin asiallisesti, mutta vahingoniloisesti että en olis kyllä ollu tulossakaan.
Tuli hyvä mieli :-)
Vierailija kirjoitti:
Olen, ja ehkä sen avulla sain myös töitä. Tuli haastattelun jälkeen se perus "kiitos mutta valintamme ei..."-sähköposti, joten vastasin siihen, että kiitos kun kutsuitte haastatteluun, ja mikäli yrityksessänne aukeaa myöhemmin paikkoja, olen kiinnostunut. Meni reilu kuukausi, ja firman pomo soitti ja tarjosi töitä. Kuulemma se ensiksi valittu oli saanut koeajalla potkut, ja minä olin jäänyt mieleen hänen sanojensa mukaan positiivisen asenteen ja kohteliaisuuden vuoksi.
Kiva kuulla. Ajattelinkin tällä kertaa, että kokeillaan nyt sitten tällaistakin tyyliä, vaikka vähän hölmö olo tulikin. :)
Ap.
Olen. Kiitin kokemuksesta ja kerroin rekrytoijalle vastauksen erääseen kysymykseen, jota hän oli jäänyt miettimään haastattelun aikana (ei koskenut minua eikä työtä).
Toisella kerralla unelmatyöpaikan meno sivu suun harmitti hirveästi. Teki mieli vastata, että en minäkään haluaisi työparikseni itseäni näin silmiinpistävästi pätevämpää ja menestyneempää ihmistä, mutta enpä vastannut. Ei kannata poltella siltoja takanaan.
Vastasin kerran ja sain 4kk päästä heiltä yhteydenoton, jossa tarjottiin töitä :)
Olen. Hakemuksen deadline oli elokuussa, työpaikkailmoituksessa sanottiin, että työt alkaisivat 1.10. ja sain joskus joulukuussa tuon "Valitettavasti valintamme ei kohdistunut jne" -viestin. Vastasin vain, että "No shit, Sherlock?!"
Nimim. Joskus vain ei jaksais millään
Aika helpolla ilmeisesti tulee töitä. Pitää vaan vastata ei kiitos -viestiin.
Olen kerran vastannut. Muotoilun jotenkin, että olen kiinnostunut jatkossakin työtehtävistä KO. yrityksessä ja kiitin viestistä.
Myöhemmin muhun otettiin yhteyttä eri tehtävän tiimoilta, joka oli itse asiassa sopivampi kuin se alun perin hakemani. Nyt olen ollut tuossa yrityksessä töissä yli 10v :D
Mitä AP vastasit? :)