mua seisotettiin pakkasessa useita minuutteja taas
Odotin terapeutille pääsyä. Olipa kiva kun se piti edellistä asiakasta yliajalla.
Pääsin yhdeksän minuuttia myöhässä ajalleni.
Ulkona jäätävä viima.
Kommentit (45)
Ainakin Helsingissä on vaikka kuinka monta terapeuttia, jotka pitävät vastaanottoa jonkun asuinkiinteistön yksiössä. Ei niihin rappukäytäviin pääse odottamaan. Ovet ovat lukossa.
Ei mitenkään erikoista ap:n tilanne.
Siis 9 minuuttia? Yh-dek-sän minuuttia? Aivan hirveää, miten ikinä jäit henkiin ja kertomaan meille tahtuneesta? Tästä tehdään vielä ison budjetin leffa sanokaa minun sanoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla terapeuteilla ole jotain odotushuonetta, ei omallanikaan. Joskus kun hänen edellinen asiakkaansa on yliajalla, käyn hörppäämässä kahvit viereisessä kahvilassa.
Mistä te ootte keksineet että odotushuone kuuluu olla?
Emme me ole sitä keksineet, mutta missä on sellaisia terapeutteja tai yleensä mitään vastaanottoa, että sisäänkäynti on suoraan ulko-ovesta vastaanottohuoneeseen ilman mitään rappukäytävää, eteistä, aulaa tai muutakaan sisätilaa, jossa voisi odotella?
Esim Helsingissä on monia terapeutteja, jotka ottavat vastaan kerrostalohuoneistossa. Ulko-ovihan on kiinni ja terapeutti avaa sen (nappia painamalla) kun on minun aika.
No, en ihmettele, miksi käyt terapiassa, pakkohan päässäsi on jotain vikaa olla, jos seisoskelet kylmässä ja näköjään vielä ihan vapaaehtoisesti.
Toivottavasti paranet.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingissä on vaikka kuinka monta terapeuttia, jotka pitävät vastaanottoa jonkun asuinkiinteistön yksiössä. Ei niihin rappukäytäviin pääse odottamaan. Ovet ovat lukossa.
Sellainen asuinkiinteistön yksi jossa ei mitää eteistä, pientä edes? Ja rappuun pääsee vasta kun edellinen tulee? Jos kävisin terapiassa, en menisi toiste.
Vierailija kirjoitti:
Et kai sinä kadulla seisonut? Kai terapeutilla vastaanotto sentään sisätiloissa on?
Vastaanotto oli teltassa Hesperian puistossa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinusta mukava joutua kesken hoidon potkaistuksi ulos? Tästähän vasta tekstiä syntyisi. Asioilla on monta puolta.
Oudolta kyllä haiskahtaa ettei ole odotustilaa.
Jokainen terapiapotilas tietää, kuinka paljon hänelle on varattu aikaa. Varsinainen törppö se, joka ylittää aikansa. Tietysti vielä suurempi törppö se terapeutti, joka ei pidä ajoista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen asuinkiinteistön yksi jossa ei mitää eteistä, pientä edes? Ja rappuun pääsee vasta kun edellinen tulee? Jos kävisin terapiassa, en menisi toiste.
Melkein kaikki kerrostalojen ala-aulat on lukossa keskusta-alueella niin, että sisään pääsee avaimella tai soittamalla summeria talon asukkaalle. Muutenhan se ala-aula olisi täynnä spurguja tai ties mitä hiippareita.
Minä jouduin odottamaan ulkona 20 minuttia kun odotin pääsyä sydänleikkaukseen. Ulkona oli pakkasta vajaat 15 celsius astetta ja mukava tuuli. Hieman kyrsi seistä siinä ovella... No onneks läppäleikkaus meni ok korjasivat minun hiippaläpän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne mennään ovesta joka on lähellä talon ulko-ovea ja ulkorappusia.
Lähellä on yks toinen samanlainen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki kerrostalojen ala-aulat on lukossa keskusta-alueella niin, että sisään pääsee avaimella tai soittamalla summeria talon asukkaalle. Muutenhan se ala-aula olisi täynnä spurguja tai ties mitä hiippareita.
Tai muuten vaan terapian tarpeessa olevia:)
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin odottamaan ulkona 20 minuttia kun odotin pääsyä sydänleikkaukseen. Ulkona oli pakkasta vajaat 15 celsius astetta ja mukava tuuli. Hieman kyrsi seistä siinä ovella... No onneks läppäleikkaus meni ok korjasivat minun hiippaläpän.
Säähän vasta puoskarin löysit. Vai tapahtuko tääkin Helsingissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihtaisin semmoseen terapeuttiin jolla on sellainen odotustila/huone.
Minäkin vaihtaisin terapeuttia, mutta sen takia, etten pääsisi omalla ajalleni silloin kun on sovittu! Onko kyseessä siis oikea psykoterapeutti? Maksat terapiaistuntoja omasta pussistasi? Loppuuko sinun aikasi myös 9 minuuttia myöhässä, eli sen verran mitä jouduit odottamaan?
On. Kyllä se kutakuinkin loppui silloin.
Toisaalta miksi se edellinen saa aina olla monta minuuttia myöhempään?
Mun terapeutilla ei ole kelloa seinällä enkä itse käytä rannekelloa. Kännykkää ei tosiaan tule siinä tilanteessa vilkuiltua, että joko mun aika loppuu. Terapeutilla on pieni pöytäkello asetettuna siten, että hän itse näkee ajan kulumisen siitä, mutta ei näy mulle. On siis tällöin ihan terapeutista kiinni, loppuuko istunto ajallan vai ei.
Kerran meni jopa puoli tuntia yliaikaa, kun oli niin kipeä aihe. Ilmeisesti ei silloin ollut tulossa heti seuraavaa, koska kasailin itseäni odotushuoneessa melko pitkään ennen lähtöä eikä ketään näkynyt.
Olin minäkin alussa puoli tuntia ylimääräistä aikaa, mutta olinkin illan viimeinen asiakas eikä siis häirinnyt ketään.
Ap
Kerro ihmeessä terapeutillesi että tämä on häiritsevää. Itse jätän aina asiakkaiden väliin vartin aikaa, että ehdin varmasti ottaa seuraavan ajoissa. Ajasta kiinnipitäminen on mielestäni terapeutin vastuulla.
T. Psykoterapeutti
Vierailija kirjoitti:
Mun terapeutilla ei ole kelloa seinällä enkä itse käytä rannekelloa. Kännykkää ei tosiaan tule siinä tilanteessa vilkuiltua, että joko mun aika loppuu. Terapeutilla on pieni pöytäkello asetettuna siten, että hän itse näkee ajan kulumisen siitä, mutta ei näy mulle. On siis tällöin ihan terapeutista kiinni, loppuuko istunto ajallan vai ei.
Kerran meni jopa puoli tuntia yliaikaa, kun oli niin kipeä aihe. Ilmeisesti ei silloin ollut tulossa heti seuraavaa, koska kasailin itseäni odotushuoneessa melko pitkään ennen lähtöä eikä ketään näkynyt.
Siellä olikin sentään se odotushuone...
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas nähdään, kun ihminen tarvii terapian jälkeen palstaterapiaa:) Mee kuumaan suihkuun ja juo jotain lämmintä.
Niin tän palstaterapian saa ilmaiseksi joten siitä toisesta voi ottaa hatkat ja ei tarvitse edes paleltua.
Olisiko sulla ap vielä jotain muuta.
Aikaa on vielä jäljellä.
Tää on toistuvaa. On ollut hilkulla että lähden pois enkä koskaan enää mene sinne.
Ei.