Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä hautajaisiin päälle? lapsille ja itselle?

Vierailija
04.01.2017 |

mustaa tietty mutta voiko olla valknen paitapusero ja musta hame vai koko mustaa? entä lapset, pitääkö pojalla olla puku?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina laittanut koko mustaa. Yleensä polven yli ulottuva kynähame, musta kauluspaita ja musta jakku. Tytöillä on ollut myös mustat mekot ja pojalla tumma puku. 

Viimeksi näin hautajaisissa eskari-ikäisellä pojalla Minions-collarit ja tavallisen lyhythihaisen paidan. Siinä kohtaa mietin kyllä että wtf, eikö mitään muuta kaapista löytynyt. 

Vierailija
2/12 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen toppi, paita tms. on ihan ok muuten mustan asun kanssa. Musta jakku tai siisti neuletakki on siihen hyvä lisä.

Laita pojalle puku, jos hänellä sellainen on. Ei mitään huppareita, collegehousuja, verkkareita tai farkkuja ainakaan. Musta ulkotakki mielellään myös, ei mitään räikeää toppatakkia.

Lasten kanssa ei kuitenkaan ole niin tiukkaa tuo pukeutuminen, myös tummanharmaa, -sininen tai -liila ovat ihan sopivia värejä. Hillitty ja siisti yleisilme on tärkein, ei mitään kulahtaneita tai liian paljastavia vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sama. Jos on rahaa niin voi ostella uutta mutta muuten ainakin lapsilla kelpaa tummat siistit vaatteet. Jos joku mielensäpahoittaja on liikkeellä niin evvk. Kukaan ei muista mitä kelläkin oli päällä.

Itse en ole ostanut hautajaisia varten erikseen asuja. Aina on jotain tummaa löytynyt.

Vierailija
4/12 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko tämä hyvä?

http://www.next.fi/en/g502062s4#746228

mitä tuon mekon kanssa laittaisi, neuletakin vai? entä mistä löytää tytölle mustan mekon joka tarpeeksi pitkä ja ei liian ns. juhlava?

ap

Vierailija
5/12 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin mulla on musta mekko joka on hieman alle polven, jos sen kanssa laittaisi mustat paksut sukkahousut?

Vierailija
6/12 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olisiko tämä hyvä?

http://www.next.fi/en/g502062s4#746228

mitä tuon mekon kanssa laittaisi, neuletakin vai? entä mistä löytää tytölle mustan mekon joka tarpeeksi pitkä ja ei liian ns. juhlava?

ap

On hyvä, ja vaikka neuletakin joo. Hautajaisiin ei varsinaisia juhlavaatteita tarvitse. 

Minkä ikäinen tyttö? Tässä esim. leikki-ikäiselle sopivia

http://www.lindex.com/fi/lapset/tytoet-92-122-cm/mekot-hameet/7496421/H…

http://www.lindex.com/fi/lapset/tytoet-92-122-cm/mekot-hameet/7497839/T…

Vierailija
7/12 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa valkosen topin/paitiksen. Pienillä lapsilla ei oo pakko olla mustaa, muuten tummat tai maanläheiset värit ok (eli ei kirkkaita värejä).

Vierailija
8/12 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuikin osuvasti: Olimme menossa ensi lauantaina juuri hautajaisiin.

Aikusille mustaa, mustan pikkutakin/bleiserin/neuleen alla voi olla valkoinen paita.

Itse laitan mustan mustan polvimittaisen trikoohameen (olen raskaana, siksi tämä hätäratkaisu), mustan pitkähihaisen trikoopaidan (mammamalli) ja musta bleiseri (ei mene kiinni) + mustat sukkahousut.

Jos en olisi tukevasti raskaana, olisin laittanut mustan paitapuseron ja mustan kynähameen.

Lapset: Tyttö 5v laittaa valkoisen juhlamekon, valkoiset sukkahoustu ja harmaa neuletakki.

Poika 1,5v laittaa mustat collegehousut, valkoinen kauluksellinen body ja musta slipoveri.

Ulos itsellä on musta villakangastakki, tytölle on valkoinen villakangastakki (mutta jos nämä pakkaset jatkuvat, laittaa punaiset haalarit) ja poika laittaa siniset haalarinsa.

Vierailija
9/12 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö jo 152cm ja 11v

ap

Vierailija
10/12 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitkään pukujuhlat ole. Siellä ollaan saattamassa vainajaa eikä esiintymässä.

Vierailija
11/12 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mitkään pukujuhlat ole. Siellä ollaan saattamassa vainajaa eikä esiintymässä.

saa kait sitä omaa tyyliään silti edustaa? vai pitääkö jätesäkki vetää päällensä?

ap

Vierailija
12/12 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lapset menisivät hoitoon ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi