Kelan päätökset ja valitus
Hei!
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että kuinka moni on valittanut Kelan päätöksistä sosiaaliturvan muutoksenhakulautakunnalle?
Entä kuinka monen päätös on muuttunut valittaessa?
itse aion valittaa äitiys- ja vanhempainrahapäätöksestäni ja kiinnostaisi tietää, että onko se ihan turhaa!
Kiitos vastauksistanne!
Kommentit (4)
Minä valitin, mutta ei ole tullut vielä uutta päätöstä muutoksenhakulautakunnalta. Kelalta vain tuli tiedote, jonka mukaan KELAn lausunto ei muutu ja minä voin lähettää oman vastineeni ja lähetinkin.
Kannattaa laittaa jo siihen ekaan valitukseen kaikki mahd. liitteet ja todisteet.
Hieman epäuskoisena odotan, mutta toivon kovasti että olisivat inhimillisempiä siellä muutoksehakulautakunnassa!
hedelmöityshoitojen korvaamisesta. Kuulemma kestää vuoden, kaksi ennen kuin sieltä päätöksiä tulee, mutta minusta kyllä kannattaa valittaa. Ne ainakin ohjaa Kelan tulevia päätöksiä kun saavat näpeilleen ja kun tällainen mahdollisuus on olemassa, miksei sitä käyttäisi jos mitenkään paukut riittää ja tuntuu että on kohdeltu kaltoin!
mutta päätöstä ei ole vielä tullut. Paikallinen Kela sanoi, että aikaa menisi puolesta vuodesta ylöspäin, ja nyt on mennyt vasta kaksi kuukautta.
Yhden vastineen sinne kirjoitin, mutta mulla on vain sana heidän "asiantuntija" virkailijan sanaa vastaan, katsotaan miten käy. Todennäköisesti huonosti, mutta aina kannattaa yrittää, vaikka Kelan mielestä n 200 euron tulonmenetys kuukaudessa ei ole merkittävä. :(
Me olemme valittaneet sairaan lapsemme vammaistuesta sosiaaliturvan muutoksenhakulautakuntaan noin puolitoista vuotta sitten. Vieläkään ei ole päätöstä tullut eli kestää kauan.