Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv32, hemoglobiini 100, KAUHEA HUIMAUS,VÄSYMYS,VOIMATTOMUUS

19.02.2006 |

Ongelmia on keskiraskaudessa ollut varsin paljon: unettomuutta, hirvittävää närästystä, kipuilua kohdun yläosassa, väsymystä, ruokahaluttomuutta jne. Tammikuun sairastimme perheessä enemmän tai vähemmän jatkuvasti pitkittynyttä mahatautia.

Helmikuun alussa neuvolassa hemppa oli 100. Olin kärsinyt väsymyksestä ja huimauksesta sekä hengitysvaikeuksista(puuskutusta tms.) ja siinä sitten oli selitys. Mahavaivoiltani en ollut juuri lisärautaa pystynyt syömään, vaikka aiemmin oli arvo jo laskenut 115:een. Nyt olen yrittänyt helmikuun ajan syödä sekä Retaferiä, Obsidania että luontaistuoten rautavalmistemehua, mutta viimeiset 3-4 päivää ovat olleet ihan järkyttäviä: 100 metrin kävelymatkalla saa olla " läjässä" kyykyllään puuskuttamassa useampia kertoja, huimaa ja tulee kylmä-kuuma hiki aaltoja ja oksettaa. Erityisesti syönnin jälkeen on varsin huono ja heikko olo, tuntuu, että " viimeisetkin" veret pakenevat päästä. Samalla supistelee yleensä varsin rajusti.

Mahan takia olen joutunut juomaan hirvittävät määrät piimää, joka heikentää raudan imeytymistä.

Mikäköhän tässä on vielä edessä...Huomenna on neuvola ja huolettaa, minkä tuomion sieltä saa.

Kohtalotovereita? Vinkkejä? Apuja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut jostain vatsaystävällisestä luontaistuote rautatapletista. Olikohan joku krauterbluesoft ; ) En yhtään tiedä miten kirjotetaan tai oliko se tuollainen, mutta sitä on kehuttu.

Yritä ottaa tällänen tapletti juuri ennen nukkumaan menoa illalla tuoremehun kanssa. Tai syö ohella esim appelsiini tms josta saa paljon c-vitamiinia auttamaan raudan imeytymisessä.

Mulla ongelmana ollu tuo raudan huono imeytyminen mutta tällä konstilla olen saanut hempan nousuun. Otan siis tapletin noin klo 22,30 kun meen nukkuun ja sitä ennen pidän ainakin tunnin väliä maitotuotteiden yms kanssa mitkä hidastavat raudan imeytymistä. Aina parempi mitä kauemmin on väliä maito ja viljatuotteisssa ennen raudan ottoa. Toistaseksi olen ottanut retafer 100 mg taplettia mutta sun herkälle vatsalla sitä en suosittele vaan mielutien se luotaistuote tai obsidan.

En tiedä olinko yhtään avuksi mutta kokeile näin.

Vierailija
2/10 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista ja ota sairaslomaa töistä jos töissä olet. Jätä kotityöt odottamaan ja hoida itseäsi.

Itsellä hemppa oli huonoimmillaan apaut 111 eli ei niin huno kuin sinulla mutta nyt noussut 119 sta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happee ei tunnu saavan, ihan saa haukkoa henkee. Ja pienestäkin " rasituksesta" puuskuttaa. Huimaa kovasti, eikä paikallaan seisominen oikeen onnistu. Silmissä sumenee ja seinästä täytyy ottaa tukee.

Supistuksia on myös runsaasti, ajoittain kipeitäkin.

Hb mulla viimeks 111. Aikasemmissa raskauksissa on ollu siellä 100 paikkeilla ja vähän allekin, mutta näin pahoja oireita mulla ei oo koskaan ollu. Ed. raskauksiossa vähän hengen ahdistusta, hieman huimausta ja sit väsymys. Mutta nyt oireet rajuja.

Mä oon käyttäny maltofer rautaa tippoina. Se on ollu vatsalle hyvä. ja se on ainoo, mitä syödessä mun hb ei jatka laskuaan, vaikkei se nyt oikeestaan nousekkaan.

Vatsavaivoihin oon käyttänyt gefiluskapseleita, otan ne vaan väh. 2tunnin päästä raudan ottamisen jälkeen. Ja maitoa en juo aamupalalla kun otan raudan.

Vierailija
4/10 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikot mulla nyt 31. Mitenköhän tässä jaksaa loppuun asti?

Vierailija
5/10 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikot mulla nyt 31. Mitenköhän tässä jaksaa loppuun asti?

Vierailija
6/10 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolestuttaa todella, kuinka tässä jaksaa ja jaksaako vauvakaan pysytellä mahassa tarpeeksi kauan...Pelottaa myös synnytys; kuinka siitä voi selvitä, jos on vähänkin verenhukkaa, niin hemppa alkaa olla tosi alhaalla ja voimat ihan lopussa...

Mitä sulle on neuvolassa sanottu? Mulle on todella päivitelty ja siunailtu tilannetta, mutta konkreettisia neuvoja ei kuitenkaan ole tullut.

Mulla edellinen raskaus sujui lähes täysin ongelmitta, tämä on ollut yhtä kärsimystä :" (

Mulla on kurja tilanne myös siksi, että lähipiiri ei ymmärrä tätä tilannetta ollenkaan. Heille olen vain luuseri ja laiska. Heidän mielestään täytyisi olla reipas ja jaksaa raskaus hyvin, kun on itse vauvaa halunnut. Pitää melkein salassa puuskuttaa ja pitää touhuta yli rajojen ja sitten pelätä pyörtyvänsä...

Vierailija
7/10 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla romahti hemoglobiini lähes välittömästi raskauden alettua 134:stä 114:sta ja siitä lähtien on vain laskenut. Pahimmillaan oli 104 ja pari viikkoa sitten oli 106.

Mä syön 2 tablettia Obsidanin päivässä ja masu on kestänyt sen kyllä hyvin. Väsymystä on jonkin verran, mut tuntuu siltä kuin olisin tottunut siihen jo - siis tuntuu ihan normaalitilalta. Helposti myös minä hengästyn ja sitten saa jonkun aikaa haukkoa ilmaa.

Neuvolan täti sanoi viimeksi, että enköhän mä pärjää tällä hemoglobiinilla, joten ei pitäisi siis asiaa murehtia.

Mä en enää jaksa elätellä toiveita, et toi hemoglobiini tosta enää piristyis - odotan vain milloin pääsen syömään maksalaatikkoa ja muita maksaherkkuja joista pidän :-D

Vierailija
8/10 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään konkreettista apua/neuvoa annettu. Sanottiin vaan et vielä olis 10 viikkoo jäljellä ja että sun täyty pyytää tutuilta apua. Sen verran oli rivien välistä kuitenkin luettavissa, ettei ainakaan yliaikaseks päästetä, että terkkari laittais sit lähetettä polille käynnistykseen.

Ja musta kanssa tuntuu, että salassa saan puuskuttaa, sillä joittekin mielestä saattaa näyttää esittämiseltä, laiskottelulta, huonon voinnin liiottelulta, kun ei tämmönen näytä kovin yleistä olevan raskaana olevilla...Välillä tuntuu, että oma mieskin vähän ihmettelee, kun ei aikasemmissa raskauksissakaan oo tämmöstä ollu.

Ja sellanen olo kans mullakin, et jos esim nyt pitäs lähtee synnyttään, niin miten ihmeessä se voi onnistua, kun ei happee saa jne...

Vierailija
9/10 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko veriletut sallittuja raskausaikana?

Jos on, niin niistä saisi aika paljon rautaa. Ravitsemusterapeutin mukaan 5 verilettua päivässä riittäisi pitämään veriarvot kunnossa. Kannattaa kokeilla, jos niistä tykkää. Parhaan tehon saa, jos syö/juo jotain C-vitamiinipitoista samalla kertaa ja välttää maitotuotteita.

Vierailija
10/10 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tää karsee olotila olis hb:stä kiinni ainakaan yksinään. Aikasemmissa raskauksissa ollut alhasempi hb, mutta tällasta oloa ei ole ollut koskaan ainakaan tällain pitkäjaksosesti. Hb varmaan osasyyllinen!