Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Rakastun ihmiseen, en sukupuoleen" ARGH

Vierailija
04.01.2017 |

Biseksuaalit sanovat monesti että eivät rakastu sukupuoleen vaan ihmiseen tai että rakastuvat ihmiseen eikä sukupuoleen. Olenko ainoa jonka mielestä tämä on ihan uskomattoman ärsyttävästi ja vähän jopa törkeästi sanottu? Eiväthän heterot, homot ja lesbotkaan rakastu sukupuoleen vaan nimenomaan ihmiseen itseensä.
Joten biseksuaalit, voisitteko lopettaa tuon lausahduksen sanomisen? Ette kaikki käytä sitä mutta te jotka käytätte niin aiheutatte ärsytystä muissa ihmisissä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä ärsyttää?

Vierailija
2/13 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua pointtiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monien heteroiden juttuja kuunnellessa sitä sukupuolta ylikorostetaan kaikkialla niin räikeästi. Aina on että "miehet on tällaisia... ja naiset tällaisia... ja blaa blaa" ja "se teki näin ja näin kun se on mies ja blaa blaa" ja "eihän se voi osata kun on nainen/mies tätä...".

Huomaa ihan täällä av:llakin.

Vierailija
4/13 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panseksuaalit tätä hokevat, heille kelpaa mikä vaan sukupuoli, kunhan se on ihminen, eli transsukupuolisiakaan ei suljeta pois.

Vierailija
5/13 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panseksuaalit tätä hokevat, heille kelpaa mikä vaan sukupuoli, kunhan se on ihminen, eli transsukupuolisiakaan ei suljeta pois.

Biseksuaalisuus ei sulje transsukupuolisuutta ulkopuolelle. Jos pilkkua halutaan nussia niin se sulkee muunsukupuolisiksi identifioituvat ulkopuolelle, mutta mielestäni tällaiseen meneminen on aika turhanpäiväistä.

Panseksuaalisuus käsitteenä on tietysti hyvä jos halutaan alleviivata varta vasten että kaikki käy. Monilla biseksuaaleillakin on vielä syvässä istuvia transfobisia asenteita.

Vierailija
6/13 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biseksuaalisuuset luovat (ainakin) kahdenlaista määritelmää. Ensimmäisen kategorian biseksuaalit sanovat, että he ihastuvat sekä miehiin että naisiin, eli molempiin sukupuoliin. Toisen kategorian biseksuaalit sanovat, että he ihastuvat ihmisiin sukupuolesta riippumatta. Nämä kuulostavat äkkiseltään samalta asialta, mutta siinä on ero.

Itse koen kuuluvani ensimmäiseen kategoriaan. Mulla on eroa miesten ja naisten välillä siinä, millä tavalla ihastun ja minkälaiseen ihmiseen.

Kategorioita saattaa olla lisääkin, nämä on ne mitä itse olen kuullut.

Vierailija
7/13 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ärsyttää?

Se että siinä ikään kuin vihjataan että muut kuin biseksuaalit rakastuisivat ensisijaisesti sukupuoleen ja sitten vasta ihmiseen vaikka hetero -ja homoseksuaalisuudessa ei todellakaan ole kyse siitä. Heterot ja homot etsivät rakkautta ja kumppanuutta toisesta ihmisestä siinä missä biseksuaalitkin vaikka ovatkin kiinnostuneita "vain" toisesta sukupuolesta.

Vierailija
8/13 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heteroilla ja homoilla ihastusten määrä on rajoittunutta, koska he ihastuvat vain yhden sukupuolen edustajiin. Biseksuaaleilla ei ole tätä rajoitetta, koska he voivat ihastua ihan keneen tahansa, sukupuoleen katsomatta.

Ei se sen kummempaa ole. Ei siinä yritetä vähätellä homojen tai heteroiden suhteita.

Minä biseksuaalina voin ihastua keneen tahansa ihmiseen. Esimerkiksi taas hetero yleensä ihastuu vain vastaisen sukupuolen edustajaan. Eli hetero ei ihastu keneen tahansa vaan sukupuolen täytyy ensin sopia.

Vierailija
9/13 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ärsyttää?

Se että siinä ikään kuin vihjataan että muut kuin biseksuaalit rakastuisivat ensisijaisesti sukupuoleen ja sitten vasta ihmiseen vaikka hetero -ja homoseksuaalisuudessa ei todellakaan ole kyse siitä. Heterot ja homot etsivät rakkautta ja kumppanuutta toisesta ihmisestä siinä missä biseksuaalitkin vaikka ovatkin kiinnostuneita "vain" toisesta sukupuolesta.

Heteroilla ja homoilla kumppanin sukupuolen täytyy ensin olla sopiva, ennen kuin kumppaniin voi ihastua. Eli silleen ajateltuna heterot ja homot ihastuvat ensin sukupuoleen, sitten vasta ihmiseen.

Ei se sitä tarkoita että heteroiden tai homojen suhteet olisi jotenkin vähäpätöisempiä. Aika turhaa tämmöisestä vetää hernettä nenään.

Vierailija
10/13 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biseksuaalisuuset luovat (ainakin) kahdenlaista määritelmää. Ensimmäisen kategorian biseksuaalit sanovat, että he ihastuvat sekä miehiin että naisiin, eli molempiin sukupuoliin. Toisen kategorian biseksuaalit sanovat, että he ihastuvat ihmisiin sukupuolesta riippumatta. Nämä kuulostavat äkkiseltään samalta asialta, mutta siinä on ero.

Itse koen kuuluvani ensimmäiseen kategoriaan. Mulla on eroa miesten ja naisten välillä siinä, millä tavalla ihastun ja minkälaiseen ihmiseen.

Kategorioita saattaa olla lisääkin, nämä on ne mitä itse olen kuullut.

Mielenkiintoista. Millainen tuo ero sitten on mieheen ja naiseen ihastumisen välillä? Siis sinulla.

Vierailija
11/13 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heteroilla ja homoilla ihastusten määrä on rajoittunutta, koska he ihastuvat vain yhden sukupuolen edustajiin. Biseksuaaleilla ei ole tätä rajoitetta, koska he voivat ihastua ihan keneen tahansa, sukupuoleen katsomatta.

Ei se sen kummempaa ole. Ei siinä yritetä vähätellä homojen tai heteroiden suhteita.

Minä biseksuaalina voin ihastua keneen tahansa ihmiseen. Esimerkiksi taas hetero yleensä ihastuu vain vastaisen sukupuolen edustajaan. Eli hetero ei ihastu keneen tahansa vaan sukupuolen täytyy ensin sopia.

Ihastuuko biseksuaalinainen helposti myös heteronaisiin? Sehän jää sitten ainakin yleensä yksipuoliseksi tunteeksi.

Vierailija
12/13 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jo joku selittikin biseksuaalin ja näiden eron jotka sanovat että rakastuvat ihmiseen ei sukupuoleen. Itse kuulun tähän jälkimmäiseen. Voin rakastua naiseen tai mieheen kunhan se ihminen on ihana.

Mutta tosiasiahan se on että hetetolla ja homolla se rakastuminen on ensin siihen sukupuoleen jo sillä mitalla etteivät he ihastu toiseen jos on väärää sukupuolta.

Vierailija
13/13 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihastuuko biseksuaalinainen helposti myös heteronaisiin? Sehän jää sitten ainakin yleensä yksipuoliseksi tunteeksi.

Tottakai. Ihan samalla tavalla heteroilla ja homoilla on yksipuolisia ihastumisia. Ihan sama biseksuaaleilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän