Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä jaetaan kotityöt?

Vierailija
05.07.2008 |

Kumpi tekee mitäkin? Tuleeko riitaa koskaan? Onko kumpikin kokopäivä töissä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kaiken muun paitsi nurmikonleikkuun ja tietokoneen päivittämisen. Mies silloin tällöin syöttää vauvoja tai tyhjää tiskikoneen.

Vierailija
2/15 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan yleensä pyykit, mutta kyllä mieskin joskus pyykkää.

Odotusaikana mies imuroi, ja nytpä se on jatkunut vauvan synnyttyäkin. Minä sitten luutuan ja pyyhin pölyt ja teen suursiivoukset.

Molemmat laitamme ruokaa ja käymme kaupassa. Mies on kyllä nyt ollut pitkällä kesälomalla, saa nähdä miten sitten kun hänellä työt alkaa. Nyt kun hän on ollut kotona, ihan kiitettävästi on tehnyt kotihommia kun minulla menee aikaa imettäessä. Mies on muuten lähes aina vienyt roskat koko yhdessäasumisen ajan. Itse muutaman kerran.

Riitaa tulee kyllä aika harvoin kotitöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan

- kaupassakäynnit

- ruoanlaiton

- yleisen järjestyksen, siivouksen

- vaatehuollon (pyykinpesu, ripustaminen ja takaisin kaappeihin kanto)

- lasten neuvolat, lääkärit, päivähoitojärjestelyt, harrastukset

Mies hoitaa:

- talon ylläpidon

Vierailija
4/15 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mies kokkaa, vie roskat, leikkaa nurmikon, pitää talon kunnossa (viemärin aukaisut ja putsailut jne) ja hoitaa kaikki autoon liittyvät asiat

- minä siivoan ja muutenkin pidän huolen että tavarat on paikoillaan, pesen pyykit ja astiat, leivon, hoidan kukat ulkona ja sisällä, kaikki tietokoneeseen liittyvät asiat kuuluvat minulle, maksan isoimmat hankinnat (huonekalut+matkat)

- kaupassa käydään yleensä yhdessä, laskujen maksut hoitaa kumpikin

Vierailija
5/15 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Minä kokkaan, hoidan ruokaostokset, teen ylläpitosiivousta päivittäin, pesen vessan, pesen pyykit ja korjaan muiden jälkiä. Lisäksi maksan kaikki laskut ja hoidan viralliset asiat, paperit yms. kuntoon.

* Mies vie roskat, tiskaa ja...ööh...siinä se olikin. :(

Vierailija
6/15 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rangaistuksineen. Sitten kumpikin hoitaa oman hommansa, suunnilleen puoliksi ollaan jaettu hommat.

Vierailija
7/15 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kotityöklimppiä:

-pyykit, roskat ja yleinen siisteys (eli satunnainen tavaroiden keräily lattioilta ja olohuoneesta paikoilleen, ei vielä lapsia)

- keittiön siisteys, tiskit ja kartonkiroskis

Eli tällä hetkellä mulla on pyykit ja miehellä keittiö. Puolenvuoden välein vaihdetaan, jotta vaihtelu virkistää mutta silti ehtii tulla rutiini itselleen.

Loput, kuten viikkosiivous ja kaupassakäynnit tehdään miten milloinkin. Mies käy kyllä enemmän kaupassa kun sillä isommat tulot.

Vierailija
8/15 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos mies joskus sattuu olemaan päivän kotona, on heti rutiinit sekaisin. Minä siis siivoan, leivon, teen ruoat, pyykkään ja silitän pyykit. Leikkaan nurmikon. Miehen tehtävänä on töissä käymisen lisäksi autojen kunnossapito.

Vierailija
9/15 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies käy töissä. Syksyllä menen itsekin töihin kun nuorin täyttää 3v. Sitten toivottavasti muutkin osallistuu.

Vierailija
10/15 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies töissä niin ei voi enempää vaatia, sitten ku oon itsekin töissä niin mies tekee vähän enemmän ku nyt, mä hoidan joka tapauksessa pyykit aina ja iankaikkisesti kun haluan et ne pestään ohjeiden ja värien mukaan, eli kymmeniä eri pinoja vaatteille. toinen on et 15 v ei ole mies pessy vessaa..

Vierailija
11/15 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tekee kotitöitä.

Ne on jakaantuneet kuin itsestään aika lailla näin: minä hoidan pyykit ja raha- asiat yhteisiltä tileiltä yms paperiasiat, järjestelen paikat, mies imuroi ja siivoilee, molemmat pyyhkii pölyjä ja luutuaa, mutta enimmäkseen minä, molemmat siivoaa keittiötä ja tekee ruokaa.

Molemmat käy kaupassa.

Vierailija
12/15 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tekee kotitöitä.

Ne on jakaantuneet kuin itsestään aika lailla näin: minä hoidan pyykit ja raha- asiat yhteisiltä tileiltä yms paperiasiat, järjestelen paikat, mies imuroi ja siivoilee, molemmat pyyhkii pölyjä ja luutuaa, mutta enimmäkseen minä, molemmat siivoaa keittiötä ja tekee ruokaa.

Molemmat käy kaupassa.

Ei riidellä juuri kotihommista, paitsi minä nalkutan joskua tavaroiden järjestelystä ja lelujen keräämisestä. Itse olen siinä tosi tarkka, mutta mies ei niin tarkka. Järjestää kyllä ja kerää, mutta omalla tavallaan.

Vierailija
13/15 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sisähommat, mies ulkohommat

mies töissä niin ei voi enempää vaatia, sitten ku oon itsekin töissä niin mies tekee vähän enemmän ku nyt, mä hoidan joka tapauksessa pyykit aina ja iankaikkisesti kun haluan et ne pestään ohjeiden ja värien mukaan, eli kymmeniä eri pinoja vaatteille. toinen on et 15 v ei ole mies pessy vessaa..

lisään tähän et mies hoitaa autot, tietokoneen päivitykset, kaikki koneasiat, yms.

ruoho leikataan miten sattuu ku ei tarvi ku kävellä leikkurin perässä ku on vetävä.

Vierailija
14/15 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies imuroi, minä moppaan

Mies tyhjentää tiskikoneen, minä täytän

Mies ripustaa pyykit kuivumaan, minä laitan koneeseen

Mies kuorii perunat (AINA) ja minä laitan muun ruoat

Mies vie seka- ja biojätteet sekä paperit, minä metallit ja kartongit

Sitten loput sekalaiset:

Minä pyyhin pölyt ja pesen vessan, kylppärin ja saunan

Mies hoitaa auton: bensat, siivoukset, huollot jne.

Ikkunoita on pesty vuorotellen

Kaapit järjestän minä ja ihan mielelläni, lempparihommaani

Mies tamppaa matot

Mies tosin on vuorotyössä ja minä olen vain arkisin töissä, joten mies ei välttämättä ole paikalla kun on siivouspäivä. Silloin teen itse koko homman. Mies kyllä imuroi vapaapäivinään viikollakin jos on tarvetta.

Meillä ei ole pieniä lapsia, joten enpä tiedä miten ne hommat jakautuisivat.

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen tilanteeseen.

Vierailija
15/15 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hommiani ne on, vaikka käyn töissä. Millainen nainen laittaa miehensä kotihommiin tai lähettää kauppaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan