Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette pysty hankkimaan omistusasuntoa niin teille tulee ikävät

Vierailija
14.03.2006 |

eläkepäivät eteen. Vuokra nielee suurimman osan eläkkeestä ja särkyihin ja kolotuksiin ei sit enää riitäkkään rahat. Ihmiset jotka joutuvat vielä eläkeiässäkin asuun vuokralla ovat jotenkin mokanneet koko elämänsä ja säälin heitä ja varsinkin heidän lapsiaan kun mitään ei jää jälkipolville.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

.Yleensä ihmiset ryntää ostamaan elämänsä kalleimman hankinnan ilman harkintaa ja eivät teetä ammattilaisilla kuntotarkastusta (

-- (YLEENSÄ? Hassua, en tiedä yhtään?)

Suuri osa kerros,- omakoti,- ja rivitaloista on kosteus ja/tai homeloukkoja.

Vierailija
22/38 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asun suurehkossa kaupungissa, jossa tarjonta ylittää selvästi kysynnän vuokra-asuntojen osalta, eivätkä omistusasuntojen neliöhinnatkaan kovin järkyttäviä ole, joten vuokra-asukkaista on kova kilpailu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnoista ei todellakaan aina saa voittoa!

Vierailija
24/38 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa tyhjiä seiniä.

hei, jos meille vaikka ero tulisi, niin milemmilla olisi pesämuna, käsiraha asuntoon ja vähän vielä päälle. katsokaa, asunnon hinta noussut näin:

otimme lainaa 112000 ja nyt tästä pyydetään 155 tuhattta! laskekaa mikä voitto.

eli nyt jos myymme, saamme esim 130 tuhannella 175000 euron asunnon. eikös ole aika järkevää?

ja kun laina maksettu pois, maksamme asumisesta vain noin 200 euroa, eli vastikkeen, ja asumme silti tilavasti. kun tolla hinnalla ei saa mitään vuokra asuntoa!

Vierailija
25/38 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jos jäis noin paljon säästöön, ostaisi oman! se on ihan varma!!

Vierailija
26/38 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan jos jäis noin paljon säästöön, ostaisi oman! se on ihan varma!!

Asumme asumisoikeusasunnossa, mutta sen voi kai nyt rinnastaa vuokra-asuntoon. Meille jää ja laitetaan kuussa 500-1000 euroa säästöön. Kotimme on ihana ja sijainti hyvä, ei meillä ole mitään tarvetta vaihtaa sitä johonkin muuhun vain siksi, että omistaisimme sen. Säästetty raha antaa pelivaraa elämäämme, voimme vapaammin miettiä opinto- ja vuorotteluvapaita, matkustaa, vaihtaa vaikka paikkakuntaa, jos kiinnostavat työpaikat löytyvät muualta.

Siis, kaikki vaan eivät halua omistaa. Voi olla, että joskus omistusasunto on ajankohtainen, mutta yhtä hyvin voi ola, että tämä on loppuelämämme asumismuoto. Ihan sama.

Vierailija
27/38 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eläkepäivät eteen. Vuokra nielee suurimman osan eläkkeestä ja särkyihin ja kolotuksiin ei sit enää riitäkkään rahat. Ihmiset jotka joutuvat vielä eläkeiässäkin asuun vuokralla ovat jotenkin mokanneet koko elämänsä ja säälin heitä ja varsinkin heidän lapsiaan kun mitään ei jää jälkipolville.

Niin se vanhuudenturva: Isoisäni maksoi aivan hillittömiä maksuja palvelutalossa asumisestaan, kun oli omaisuutta ja hyvä eläke. Siihen ja lääkkeisiin ja muihin elämänlaatua parantaviin palveluihin hupenivat säästöt ja eläkkeet, mikä oikein olikin, itsehän ne oli ansainnutkin. Mutta kaikkihan eivät vanhainkoteihin pääse tai joudu, joten turhaa on ennustella raha-asioitakaan kymmenien vuosien kuluttua.

Vierailija
28/38 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Asunnon hinnasta voi ennustaa sen verran, että ne nousevat AINA. Välissä tulee tipahduksia ja hinnat laskevat, mutta sen jälkeen alkaa taas nousu.

Terveisin eräs laman vielä hyvin muistava

Vierailija
29/38 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

. Valitettavasti vaan kumpikin lähtee omille teilleen eikä kummallakaan ole penniäkään pesämunaa edes vuokratakuuseen. Kauniita puheita, että vuokran ja lainanlyhennyksen erotus muka menisi säästöön..

Vierailija
30/38 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en niinkään ajattele sitä, että saan joskus rahaa kun myymme asunnon. Tärkeämpää on se, että saan asua siellä, missä halua ja miten haluan. Voin vaikuttaa itse asunnon varusteluun, remontteihin ja asumiskustannuksiin. Vuokralla asuessa on pakko ottaa se asunto mikä tarjotaan ja hyväksyä asunnon kunto ja varustetaso. Itse en ainakaan halua maksaa vuokra-asuntoon omilla rahoillani mitään ylimääräistä, omistusasuntoon voin kyllä satsata ja kalustaa sitä oman mielen mukaan ja näin lisätä viihtyvyyttä. Omistusyhtiöissä on oman kokemukseni mukaan usein myös parempi ilmapiiri ja " tasokkaampaa" naapurustoa.

Omassa asunnossa on myös mahdollista pienentää asumiskustannuksia tarpeen mukaan maksamalla lainasta vain korkoja tai pidentämällä maksuaikataulua. Vuokralla asuessa kulut ovat aina sen verran, mitä vuokranantaja määrää, koska normaalituloisena perheenä ei asumistukikaan ole vaihtoehto. Tällä tavalla olemme saaneet hoidettua lapsemmekin kotona, vuokralla se ei olisi ollut todennäköisesti mahdollista (tällä alueella niin kovat vuokrat).

Vierailija
31/38 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvin sanottu!!!

Vierailija
32/38 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu maksamaan melkein kahteen kertaan, kun tulee niitä isoja remontteja. T: rakennusinsinööri.

Vierailija
33/38 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen iloinen, että voin jättää lapsilleni jotain pysyvää, kuten kodin jossa ovat muistot heidän lapsuudestaan.

Vaikka sitten maksetaankin asuntolainaa seuraavat 20 vuotta. Mutta joskus se on oma...ja kun meistä aika jättää, on meistä jotain muistona jälkipolville.

Ja jos niitä huvittaa niin myyköön pois, on edes sitten jotain taloudellistakin hyötyä siitä.

Mä ajattelen juuri näin, että mielummin maksan omaani kun vieraalle lopun ikääni.

Ei mitään järkeä maksaa yli 500 euron vuokraa kuussa, kun sillä oikeesti lyhentää sitä lainaa ihan yhtälailla. Onhan siinä ylimääräisiä korkomenoja ja asumiskustannukset ja remonttikulut menee omasta pussista. Mutta kuitenkin...

On se lasten kannalta hyvä olla juuret tiukasti jossain, ei ole tarvista ei intoakaan muutella minnekään.

Tämä on sellainen turvasatama lapsille, tuttu ja turvallinen mihin voi aina tulla kun maailma potkii päähän.

Mä rakastan lapsiani niin paljon, että sitten vaikka olen velkavankeudessa lopun ikääni, kunhan heillä on ihan oikea oma koti.

Vierailija
34/38 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puhuin omalta kohdaltani omakotitalosta, en mistään omistuasunnosta kerros-, tai rivitalossa :)

Vierailija
35/38 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kuluvan vuoden tammikuussa myyty 13% vähemmän omistusasuntoja kuin vastaavana aikana 2005. Eli myyntiajat pitenee kun kaikki ei enää mene kuumille kiville. Lähde: Kauppalehti/Huoneistokeskus.

Aimo Mela (oma ylihintainen lähes maksettu)

Vierailija
36/38 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koska olen iloinen, että voin jättää lapsilleni jotain pysyvää, kuten kodin jossa ovat muistot heidän lapsuudestaan.

Vaikka sitten maksetaankin asuntolainaa seuraavat 20 vuotta. Mutta joskus se on oma...ja kun meistä aika jättää, on meistä jotain muistona jälkipolville.

Ja jos niitä huvittaa niin myyköön pois, on edes sitten jotain taloudellistakin hyötyä siitä.

Vanhempani maksoivat isoa, kaunista omakotitaloaan, meille ja itselleen. Kunnes tuli devalvaatio, konkurssi ja talo meni. Mutta ei se haittaa, terveys kesti, perhesuhteet vain syvenivät ja viimeinenkin materialismi katosi. Seinät on seiniä, ihmiset on ne, jotka merkitsee.

Mä rakastan lapsiani niin paljon, että sitten vaikka olen velkavankeudessa lopun ikääni, kunhan heillä on ihan oikea oma koti.

Ihan oikea oma koti on meilläkin. Ja rakkautta sen vuokraseinien sisäpuoli tulvillaan!

Vierailija
37/38 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiovarainministeriö oli huolissaan jo siitä, että jotkut ihmiset ovat korviaan myöten veloissa. Puhuttiin juuri asuntolainoista!!! Ja kuplasta, joka jossain vaiheessa puhkeaa, odottakaahan vaan. Valtio jo varoittelee niin se kertoo paljon!!

Vierailija
38/38 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, mä olen asunut vuokralla 20 vuotta, mutta ei mulla vaan ole säästössä mitään... Jos olisin ostanut silloin heti omistusasunnon, vaikka kolmion Töölöstä, niin olisin maksanut sen jo 5 vuotta siten (pieninä erinä) ja makselisin enää yhtiövastiketta, mutta omaisuutta olisi.... Arvatkaa harmittaako?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän