Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään, joka ei koskaan ole sairastanut influenssaa?

Vierailija
03.01.2017 |

Joka ikinen vuosi kohkataan miten influenssa-aallot etenee ja sairaalat täynnä ja ihmisiä kuollut.
Itse en ole sairastanut yhtäkään influenssaa, eikä tietääkseni ystävänikään.
Ja rokotuksia en ole influenssaan ottanut koskaan.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni ole. Enkä edes tavallista nuhakuumetta teini-iän jälkeen. Ikää on nyt 42. En ole koskaan ottanut rokotuksia, enkä periaatteesta ota mitään muitakaan rokotuksia. 

Vierailija
2/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu samanmoinen, piikkiäkään en kuunaan ole ottanu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36 vuotias ja eikä ole diagnosoitu influensaa koskaan. Eihän sitä voi tietää onko joku flunssa kuitenkin ollut influenssa.

Vierailija
4/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun ei iske kuume oikein minkään räkätaudin tai muun vastaanvan yhteydessä. Sanosin että se on jopa pahempi kun ei iske kuume ja sitten sairastat sitä tautia monta viikkoa jopa kuukautta.

Vierailija
5/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kun ei iske kuume oikein minkään räkätaudin tai muun vastaanvan yhteydessä. Sanosin että se on jopa pahempi kun ei iske kuume ja sitten sairastat sitä tautia monta viikkoa jopa kuukautta.

Mulla sama, äidiltäni peritty ominaisuus. Ei tule kuumetta, ja sitten ei saa edes saikkua, mutta olo voi olla täysin voimaton ja kamala, ja usein flunssakin jatkuu 1-3 kuukautta, sisältäen poskiontelotulehdusmaisia oireita ja hengenahdistustakin. 

Vierailija
6/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Mieheni sairasti viime vuonna A-viruksen eikä tarttunut silloinkaan.

Vierailija
7/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan mulla ja mun lähipiirillä on kaikilla ollut influenssaa. Mulla aika harvoin, ehkä n. 5-7 v välein. Mutta joillekin se iskee joka vuosi. Tavallisia flunssia mulla on sitten pari kolme vuodessa, harvinaista lienee ettei vuosiin mitään sairasta.

Vierailija
8/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sairastanut, en edes pientä nuhaa. Ikää jo 49 v.

Vierailija
9/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni. Piikkiä en ole kertaakaan ottanut.

Vierailija
10/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten influessan erottaa tavallisesta nuhakuumeesta? Muutaman kerran olen elämässäni sairastunut kuumeiseen flunssaan. Tosin niiden yhteydessä diagnosoitiin kurkunpääntulehdus ja korva korvatulehdus. Mutta nehän voi tulla oikeastaan minkä vaan hengitystieviruksen/-bakteerin myötä..?

Vierailija
11/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette edes tiedä mikä influenssa on! Ei ole vilustumisen tai nuhakuumeen synonyymi,vaan vakava keuhkoinfektio,viirusperäinen keuhkokuume. Esim."espanjantauti" 1917-1919,tappoi miljoonia,oli sellainen.

Vierailija
12/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 36 vuotias ja eikä ole diagnosoitu influensaa koskaan. Eihän sitä voi tietää onko joku flunssa kuitenkin ollut influenssa.

Pari kertaa influenssan sairastaneena voin kokemuksesta kertoa, että kyllä sen tietää.

Vierailija
13/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni ole koskaan sairastanut influenssaa, enkä myöskään ole kuullut kenenkään sukulaisen sairastaneen. En ole myöskään 'piikkiä' koskaan ottanut, eikä sukulaisetkaan.

Normi 2-4 pv. nuha on n. 3-5 vuoden välein itselläni. (ikä 42v.)

Vierailija
14/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssan ja influenssan välillä on mielestäni selvä ero. Flunssassa voi olla piesty ja kurja olo, mutta influenssa on vielä enemmän. Tuntemus myös, että tauti on niin kova, että tuntee miten hauras elämänlanka pohjimmiltaan on.

Muutaman influenssan olen sairastanut. Viimeisin muutaman vuoden takaa Pariisin matkan jälkeen kesällä. Ties vaikka oli sikainfluenssa.

N 41v

Vierailija
15/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa influenssan sairastaneena voin kokemuksesta kertoa, että kyllä sen tietää.

Pääsääntöisesti tietää, mutta voi sen sairastaa lievänäkin.

Vierailija
16/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa on joillakin vain pieni flunssa. Siis oireiltaan. Se ei todellakaan ole aina jokin raju keuhkotauti. Moni sairastaa sen tietämättään (luulevat vain pieneksi flunssaksi).

Mulla on ikää 40, enkä ole koskaan tiedettävästi sairastanut influenssaa. Todennäköisesti kuitenkin olen, ja näin vastustuskykyäni ylläpitänyt.

Vierailija
17/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette edes tiedä mikä influenssa on! Ei ole vilustumisen tai nuhakuumeen synonyymi,vaan vakava keuhkoinfektio,viirusperäinen keuhkokuume. Esim."espanjantauti" 1917-1919,tappoi miljoonia,oli sellainen.

Niin no voisitko sitten kuvailla, miten sen huomaa? Jos on perusterve, normaali ihminen, jolla ei ole tarvetta ottaa vuotuista rokotetta ja sairastelee kotonaan flunssan ja se siitä, niin mistäs sen sitten voisikaan tietää onko sattunut sairastamaan influessaa vai tavallista flunssavirusta?

Ja jos jollain on ollut tappava influenssa, ei silloin voi olla täällä palstalla kirjoittelemassa siitä. Sen vuoksi onkin aika vaikea vastata ap:n kysymykseen, tai siis kysymys on hölmö, koska eihän kaikki voi sanoa varmaksi, että ei ole koskaan sairastanut. 100% varma voi olla vasta sitten, kun se on mennyt jo oikein pahaksi (esim.perussairauden tai vanhuuden vuoksi) ja on joutunut sairaalaan, missä se on todettu labranäytteellä.

Vierailija
18/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 42 vuotias ja en ole kertaakaan rokotusta ottanut ja en myöskään ole koskaan influenssaa sairastanut. Olen hyvin hyvin harvoin kipeänä yleensäkään. Huonolla tuurilla minulla on kerran vuodessa pari päivää vähän lämpöä ja nuhaa, mutta siinä kaikki. Toivottavasti myös näin tästä eteenpäin.

Vierailija
19/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista että olisin itse sairastanut, mutta kuten edellä jo mainittua eihän sitä varmaksi voi silti tietää. Silloin tällöin on kuitenkin flunssaa ollut, joskus jopa kuumeen kanssa. Mies on kerran sairastanut vuosia sitten, mutta lasten kanssa silloin taudilta vältyttiin. Ja nyt joulun aikaan osa lapsista sairasti, mutta toistaiseksi ei ainakaan muille ole iskenyt. Ja rokotteita ei olla koskaan otettu.

Vierailija
20/28 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kysymys tää oikein on? Eiköhän semmosia ihmisiä ole ihan hemmetisti. Itse en ole sairastanut enkä edes tunne yhtäkään ihmistä, joka olisi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme