Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittailenko idioottia vai pitäisikö 27-vuotiaan naisen edes tietää mikä Tetris on?

Vierailija
03.01.2017 |

Tetris tuli esille sivulauseessa, ostoskassin pakkaamisen yhteydessä. Nainen katsoo monttu auki ja kysyy mikä Tetris on.

Miten on, onko Tetris osa yleissivistystä vai odotanko aikuiselta ihmiseltä liikaa?

Deittailenko idioottia vai pitäisikö 27-vuotiaan naisen edes tietää mikä Tetris on?

Vaihtoehdot

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tetris on niin tunnettu että löytyyhän siitä tuhansia variaatioitakin, moderneja versioita tehdään vielä varmasti nykyäänkin.

En ole oikein peli-ihmisiä noin muuten, mutta tetristä tuli vielä muutama vuosi sitten pelattua päivittäin.

N23

Vierailija
22/44 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 43 v nainen, enkä ole ikinä pelannut mitään video-, tietokone-, pleikka- jne. pelejä. Ennen ketjun lukemista olin lähes varma, että Tetris on joku peli, mutta jos varmaksi olisi pitänyt tietää, niin olisin googlannut. Pelien tunteminen ei kuulu yleissivistykseen, ne ovat niin voimakkaasti oman aikansa tuotteita. Shakit ja muut sellaiset sitten erikseen.

Pelaaminen on todella mainstreamia nykyään ja Tetris kuuluu ehdottomasti yleissivistykseen, siinä missä The Beatleskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos päätöt deittailla paljon nuorempaa, joudut hyväksymään sen, että tietonne ja kokemusmaailmanne eroavat toisistaan. Samalla lailla deittisi voi ihmetellä, miten "papparainen" ei tunne jotain hänelle itsestäänselvää asiaa.

Tetris lienee tuttu suurimmalle osalle noin nelikymppisiä, nuoremmista harvemmille.

Olen 32-vuotias. Sukupolvien välinen kuilu on suunnaton.

Vierailija
24/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku muka ei tiedä Tetris-peliä. Mä ainakin noin 16-vuotiaana pelasin lähes päivittäin sitä. Pitäiskö alkaa taas pelaamaan? On aikas koukuttava. N28

Vierailija
25/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25 ja kaikki tuntemani ihmiset tietävät mikä on tetris.

Vierailija
26/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuota nuorempia jotka tietää tetriksen, nähny jopa pelaavan. Ehkä ei enää heille kuitenkaan niin iso juttu mitä omalla ikäluokalle.

Vierailija
27/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan tuo konsoli on, alan taas hakkaa. Musiikki soi jo valmiiks päässä

Vierailija
28/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33 ja tiedän mikä on tetris, olen jonkun verran pelannutkin. En kumminkaan ole varma onko pelin tunteminen välttämätöntä yleissivistyksen kannalta. Tunnen monia ihmisiä, jotka tietävät oikein hyvin mikä on tetris, mutta monet muut paljon tärkeämmät tai ajankohtaisemmat asiat eivät ole lainkaan tuttuja. Kuten että onko Kalle Palander entinen pujottelija, mäkihyppääjä vai jääkiekkoilija tai että jospa se Kreikka onkin saarivaltio, Suomi itsenäistyi vuonna 1952 ja muuta sellaista. Mielestäni nämä ihmiset ovat ns. saappaita.

Vierailija
29/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä yleissivistykseen kuuluu laaja tietämys myös niistä asioista, jotka ei välttämättä itseä kiinnosta eli kyllä Tetris pitäis tietää. Jos ei tiedä, mä epäilen, että on tosi paljon aukkoja muutenkin tiedoissa.

Itse olen ollut ällistynyt, kuinka moni ei lainkaan tunnista Stephen Hawkingia. Siis ei tunnisteta edes nimeä ja yleisesti sitä, mitä kyseinen herra tekee ja kuka on.

Tuli puheeksi töissä, kun harmittelin, etten päässyt katsomaan. Kolleegat luulivat laulajaksi :O

Vierailija
30/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä yleissivistykseen kuuluu laaja tietämys myös niistä asioista, jotka ei välttämättä itseä kiinnosta eli kyllä Tetris pitäis tietää. Jos ei tiedä, mä epäilen, että on tosi paljon aukkoja muutenkin tiedoissa.

Itse olen ollut ällistynyt, kuinka moni ei lainkaan tunnista Stephen Hawkingia. Siis ei tunnisteta edes nimeä ja yleisesti sitä, mitä kyseinen herra tekee ja kuka on.

Tuli puheeksi töissä, kun harmittelin, etten päässyt katsomaan. Kolleegat luulivat laulajaksi :O

Omituista ettei tiedetä Hawkingia. Ja jännä että nyt kai jo edesmennyt bändi The Darkness ja sen laulaja Justin Hawkins on kuitenkin edes tuon verran muistissa.

Vierailija
31/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän idiootti ole se, joka kuvittelee itsekeskeisesti, että oma elämänpiiri on "yleistietoa" ja "valtavirtaa" ja kaikkien muiden pitäisi tietää se.

Jos itse harrastat tietokonepelejä, sun tuttavapiiri koostuu varmaan suureksi osaksi samanlaisista ihmisistä. Mutta se ei tarkoita, että kaikki olisivat samanlaisia.

Esim. mun sukulaisten, kavereitten, työkavereitten ja opiskelukavereitten piirissä tietokone- tai mobiilipelit eivät näytä olevan mitenkään yleistietoa saati valtavirtaa. Mulla ei myöskään ole ketään tuttua, joka pelaisi yleensä marketeissa hedelmäpelejä tai pokeria, tms.

Tietäisitkö sinä ap googlaamatta mikä on libretto, palttina, personifikaatio, kaplas, siselöinti, irtolöytö, kateenkorva, nokki, riki, jne...

Vierailija
32/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 33 ja tiedän mikä on tetris, olen jonkun verran pelannutkin. En kumminkaan ole varma onko pelin tunteminen välttämätöntä yleissivistyksen kannalta. Tunnen monia ihmisiä, jotka tietävät oikein hyvin mikä on tetris, mutta monet muut paljon tärkeämmät tai ajankohtaisemmat asiat eivät ole lainkaan tuttuja. Kuten että onko Kalle Palander entinen pujottelija, mäkihyppääjä vai jääkiekkoilija tai että jospa se Kreikka onkin saarivaltio, Suomi itsenäistyi vuonna 1952 ja muuta sellaista. Mielestäni nämä ihmiset ovat ns. saappaita.

Tämä. On. Aivan. Niin. Totta.

Vierailija
33/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt tetristä viimeksi varmaan 10 vuotta sitten. Menee varmaan samaan kastiin kuin Atari ja pacman, eli nörttipojille, ja mummoille joilla on vielä niin vanha kännykkä.

N48

Vierailija
34/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 43 v nainen, enkä ole ikinä pelannut mitään video-, tietokone-, pleikka- jne. pelejä. Ennen ketjun lukemista olin lähes varma, että Tetris on joku peli, mutta jos varmaksi olisi pitänyt tietää, niin olisin googlannut. Pelien tunteminen ei kuulu yleissivistykseen, ne ovat niin voimakkaasti oman aikansa tuotteita. Shakit ja muut sellaiset sitten erikseen.

Pelaaminen on todella mainstreamia nykyään ja Tetris kuuluu ehdottomasti yleissivistykseen, siinä missä The Beatleskin.

Juuri näin. Ja kyllä pitäisi googlettamatta tietää ainakin miten edes alkaa A Day in The Life. 

Vierailija
35/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. On. Aivan. Niin. Totta.

Jokaisella meillä on erilainen ja omanlainen kattaus tietoja ja taitoja joita arjessa tarvitsemme. En tee mitään nippelitiedoilla kuten Kallen uravalinnoilla tai valtioiden itsenäistymisvuosilla. Omat kiinnostuksen ja tietämykseni kiintopisteet ovat fysiikan, filosofian ja taiteen saralla, mutten kuljeksi täällä kutsumassa muita saappaiksi vaikka eivät tiedä miten esimerkiksi valo tai aika toimii. Valon ja ajan kanssa kuitenkin elämme joka siunatun päivä, Kalle Palanderista taasen en kuule edes vuosittain.

Kyllä kaikkeen löytyy näkökulmia ja tiedon arvokkuutta voidaan mitata eri mittareilla. Jos kuitenkin haluaa oman tietämyksensä asettaa muiden edessä jalustalle, kertoo se ainoastaan sivistyksen puutteesta sekä rajoittuneisuudesta, eikä suinkaan omasta erinomaisuudesta.

Vierailija
36/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24-vuotias ja todellakin tiedän mikä Tetris on. Samoin tietää samanikäinen mieheni, pari vuotta nuorempi veljeni ja väitän, että miehen alle 18-vuotiaat sisaruksetkin tietävät. En ole koskaan törmännyt kehenkään, joka ei tietäisi :D

Vierailija
37/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole sellainen pillimehu purkki?

Vierailija
38/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei av-mamma osaa Googlettaa!!!

Vierailija
39/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä nää kommentit on? Mä oon 28 ja tasan tiedän mikä ob tetris. Ap, sun naises yleissivistys ei oo kovin hyvällä tasolla.

Vierailija
40/44 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisesi vaikuttaa deittailevan ärsyttävän besserwisserin kanssa.

No mä tiedän mikä on Tetris, mutta on paljon asioita joita en tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi