Olen "narkkari". Haluatko kysyä jotain?
Olen kolmekymppinen nainen ja määritelmien mukaan narkomaani. Olen koukussa yhteen aineeseen jota joudun käyttämään päivittäin suonensisäisesti. Ulospäin kukaan ei sitä näe, pidän huolta itsestäni, minulla on kaunis koti, parisuhde ja hyvä työpaikka. Me "narkkarit" ei aina olla siellä kaduilla paskasina pyöriviä hörhöjä, vaan tavallisia ihmisiä joilla on riippuvuus.
Kommentit (45)
"koukussa yhteen aineeseen jota joudun käyttämään päivittäin"
-blaa blaah. Jokaisesta riippuvuudesta voi vieroittautua. HALUAT pitää riippuvuutesi. Todistelet itsellesi sen olevan ookoo, kun koti on kaunis, on parisuhde ja työpaikkakin vielä.. hohhoijaa..
Taisi aloittaja jo simahtaa......
Piti kysyä mistä harrastuksesi lähti ja mistä saat aineesi ja rahat siihen ? Mahdoton uskoa ettei puoliso olisi tietoinen asiasta .
Onko aineesi Internet? Olen varma, että mitä tahansa käytätkään, niin siitä on helpompi päästä eroon kuin Internetistä.
Tunnen juuri ap.n kaltaisia narkkareita. Kuvittelevat olevansa ihan tavallisia,kunnollisia ihmisiä ja kokevat paremmuutta verrattuna noihin kaduilla pyöriviin rapanisteihin. Oikeastihan huumeriippuvainen ei mitenkään voi olla tavallinen,hyvä vanhempi. Lapset voivat saada ruokaa,puhdasta vaatetta,virikkeitä ja ihan ok lapsuuden. Kuitenkin se vanhemman päihderiippuvuus heijastuu koko elämään ja arkeen, ihan kaikkeen. Se todellisuudentaju vaan hämärtyy vuosien saatossa ja ap.kin kuvittelee olevansa ihan hyvä ja pärjäävä ihminen ja huumeriippuvuus aiheuttaa korkeintaan pientä haittaa perhe-elämälle.
Jos olen ottanut iv:sti puoliagonistista opioidia, niin mitä tapahtuu, jos otan saman päivän aikana täysagonistia?
Tietääkö ne työpaikalla että olet narkkari? Teetkö työsi kunnolla?
Tietääkö puolisosi että käytät suonensisiäisiä?
Mistä saat aineita? Siis ostatko kadulta vai saatko jostain puhtaampia?
Asutko Suomessa?
Käytätkö aikuisten oikeaa kamaa esim. heroiini vai siitä vieroittamiseen kehitettyjä lääkkeitä ja ns. lasten huumeita esim. Subutex? T: Ihka oikea ex-narkkari(ilman heittomerkkejä).
Puoliso on tietoinen asiasta, samoin yksi läheinen työkaveri. En ole simahtanut, en kuvittele olevani ketään parempi. Häpeän heikkouttani, eikä minun olisi pitänyt aloittaa koko keskustelua. Ei täällä voi asiallisesti keskustella mistään. Ja ei, minulla ei ole lapsia. Vaikka kuvittelette että olen vähäjärkinen koska narkkaan, on minulla ehkäisy kunnossa. Tällaiseen elämäntilanteeseen en viatonta lasta hankkisi. Paikkakunta missä asun, on todella vaikea päästä hoitoon. Määrä jota käytän on A-klinikan työntekijöistä liian pieni että pääsisin hoitoon. Sanoivat suoraan että vierottaudu aineesta itse. En lapsena haaveillut että isona minusta tulee riippuvainen.
Ap
Ja se aine oli? Sano nyt vielä, että buprenorfiini ja annoksina jolle a-klinikallakin nauretaan?
En aloittanut tuota toista keskustelua. Toinen narkki asialla. En käytä muuta kuin buprea. Ja se määrä jolle nauretaan on 2milliä päivässä.
Ap
Olen käyttänyt useita narkkareita lääkärin puheilla töitteni takia. Siellä sitä sitten itketään ja harmitellaan kun aivoissa pysyvät vauriot. Jatkakaahan narkkailuanne!
Suosikkikamasi ja käytätkö satunnaisesti muita, edes alkoholia?