Ongelmani on se etten uskalla puhua ongelmastani lääkärille!!!
Oon hakennu jo apua pelkoihin, mutta en uskalla puhua nim omaan tästä, joka minua eniten vaivaa :
http://www.vauva.fi/keskustelu/2751046/laakariaihmisen-mielenterveydast…
Pelkään joko keuhkosyöpää tai aivokasvainta!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Pelkään siis itsekkin, että mulla on psykoosi.
Ap
Psykoosi on varsin tavallinen vaiva, ennuste on hyvä jos haet apua ajoissa. Kuten lääkäri tuolla aiemmin oli jo todennutkin, voit soittaa vaikka ambulanssin jos kaikki muu tuntuu ylivoimaiselta. Myös mielenterveyspotilaita kuljetetaan ambulanssilla, ei tarvitse olla fyysisiä vammoja.
Onneksi kylkesi ei napsu hengittäessä, silloin olisi ennuste huono.
T. Lääkäri
Ei ap ole psykoosissa jos itse osaa sitä epäillä.
Menet sinne vastaanotolle ja kun lääkäri kysyy miten voi auttaa, sanot että olet voinut huonosti, ajatukset kiertää kehää ja pelkäät terveytesi puolesta. Sitten vaan vastailet rehellisesti tarkentaviin kysymyksiin. Siitä se lähtee. Täältä et saa mitään helpotusta, sillä vaikka 100 lääkäriksi itsensä identifioinutta sanoisi ettei sinulla ole keuhkosyöpää, palaat huomenna uudelleen asiaan ja vointisi on vain pahentunut.
Vierailija kirjoitti:
No sanookaapa jokin keino miten voisi puhua näistä lääkärille!
ANONYYMISTI
Ap
No vaikkapa täällä:
https://www.mehilainen.fi/mobiilisovellus/digiklinikka
Hae hyvä ihminen itsellesi apua.
No jos et saa suuvärkkiäsi auki vastaanotolla, niin pistäpä kaikki oireesi paperille ja anna se lääkärille.
Tuntuu, että olet vielä mahdottomampi kuin muuan edesmennyt sukulaisakka. Hän meni vastaanotolle ja istua pönötti potilastuolissa eikä puhua pukahtanutkaa mitään. Lopulta lääkäri kysyi, miksi rouva on tullut vastaanotolle. Rouva kuvitteli olevansa kovinkin fiksu ja vitsikäs, kun tuumasi, että sinunhan se on tiedettävä kun kerran lääkäri olet. Mutta lääkärikin oli fiksu ja vastasi, ettei hän ole eläinlääkäri, jonka potilaat ovat puhumattomia. No lopulta se suukin sitten aukesi.
Pelkään siis itsekkin, että mulla on psykoosi.
Ap