Millä perusteella valitsette, mille ruokakaupan kassalle menette?
Tuon toisen ketjun (jossa keski-ikäinen nainen ei jostain syystä halunnut mennä nuoren kauniin kassatytön vapaalle kassalle, vaan mieluummin jonotti) innoittamana, mitä kaikkea otatte huomioon kassaa "valitessanne"?
Kommentit (28)
Menen sille kassalle, joka on lähimpänä poistumistietä. Lyhin matka autolle. Jono ei haittaa (käyn korkeintaan kerran viikossa kaupassa, jaksan jonotella) ja kassan ikä, sukupuoli, ulkonäkö ja ilme ovat yhdentekeviä.
Lähikaupassa on vain yksi kassa, joten sille. Ihan riippumatta siitä, kuka myyjistä kassalla istuu.
Isossa kaupassa lähimpänä poistumisovea oleva kassa. Ei tarvitse raahata tavaroita ees taas. Yleensä käyn kaupassa sellaiseen aikaan ettei ole juurikaan jonoja, joten niillä ei silloin ole väliä. Jos satun jonoaikaan kauppaan pyrin valitsemaan poistumisovea lähimmistä kassoista sen jossa jono etenee sujuvimmin
Miellyttävä, rauhallisen näköinen ulkonäkö. Siistin oloinen. Räkä ei roiku eikä koko ajan niistä nenäänsä. Työskentelee tehokkaasti mutta ei paisko tavaroita.
Jos on lievä kiire, niin kaksi kriteeriä: eläkeikäisisiä sisältävän jonon skippaan heti ja valitsen nuorenmiehen kassalla. Hän on ripeää eikä ala jauhaa kenenkään kanssa paskaa, vaan hoitaa työnsä ripeästi ja se on tärkeintä.
Valitsen sellaisen kassan jossa ei myydä tupakkatuotteita
Olen laiska kaupassakävijä, myönnän. Käyn kerran viikossa ostamassa pääostokset (pitkin viikkoa täydentelen lähikaupasta jotain pientä puuttuvaa), ja silloin kun on kukkuroilleen lastattu kärry, menen pisimpään ja hitaimpaan jonoon. Minulla ei ole kiire silloin mihinkään enkä toivo, että kukaan joutuu minun takiani jonottamaan ylimääräistä.
Jos jollain on pari pikku ostosta, päästän edelle, arvostan itsekin kovasti jos joku tekee niin, kun minulla on se yksi maitopurkki kädessä.
Lyhyin jono, paitsi jos edellä on täyteen lastatut ostoskärryt ja pahimmassa tapauksessa lapsia. Varmin vaihtoehto erityisesti pienemmässä kaupassa on jono, jossa ihmisillä ei ole kärryjä eikä koreja, vaan vähät ostokset on kädessä. Lähikaupassa käy usein paikallisen varuskunnan kapiaisia eväsostoksilla, heidän peräänsä kun menee jonoon niin tietää selviävänsä ripeästi :)