Onko pakko ajaa tankkausautomaatille miten päin sattuu?
On tosi hankalaa päästä aeuraavaksi tankkaamaan, kun aina on auton nokkapuoli vastassa. Nyt on kyse kaksipuolisesta automaatista. Ja jos et pidä varaasi, niin siihen etuillaan heti.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Kun on tankannut niin pitää ensin siirtää auto ja siten vasta maksamaan. ABC asemien mittareissa lukee näin. Kaikki autoilijat eivät osaa lukea.
Ootpas vitsikäs. Ei sieltä automaatin letkusta tuu mitää ennen maksua. Ja tosiaan toisilla on tankinluukku vasemmalla toisella oikealla. Olen tankannut autoa jopa keulasta(paku)
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
IISAKSONNI kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on tankannut niin pitää ensin siirtää auto ja siten vasta maksamaan. ABC asemien mittareissa lukee näin. Kaikki autoilijat eivät osaa lukea.
Ootpas vitsikäs. Ei sieltä automaatin letkusta tuu mitää ennen maksua. Ja tosiaan toisilla on tankinluukku vasemmalla toisella oikealla. Olen tankannut autoa jopa keulasta(paku)
-IISAK SONNI
Vitsikästä. Et siis ole koskaan nähnyt - kieltämättä katoavaa kansanperinnettä - tankkausautomaattia, jossa lukee "maksu kassalle"?
IISAKSONNI kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-IISAK SONNI
Paljo on vielä huoltoasemia, jossa voi käydä maksamassa kassalle tankkauksen jälkeen esim. Shellillä.
Ja ennen kuin käy kassalla maksamassa, kissan kokoisin kirjaimin pyydetään auto siirtämään pois, siellä jopa henkilökunta tankkaa asiakkaan auton. Tankkauspalvelu on ollut jo muutaman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
IISAKSONNI kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-IISAK SONNIPaljo on vielä huoltoasemia, jossa voi käydä maksamassa kassalle tankkauksen jälkeen esim. Shellillä.
Ja ennen kuin käy kassalla maksamassa, kissan kokoisin kirjaimin pyydetään auto siirtämään pois, siellä jopa henkilökunta tankkaa asiakkaan auton. Tankkauspalvelu on ollut jo muutaman vuoden.
Ai niitä on vielä olemassa. My bad. Kävin maksamassa kassaan bensasta viimeksi 15 vuotta sitten. Nopeampaa ja helpompaa on käyttää maattia kortilla tai käteisellä.
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton polttoainemittarissa on nuoli osoittamassa sille puolelle, jossa polttoainesäiliön korkki on.
Missä kohtaa? En ole koskaan huomannut.
Ei kaikissa autoissa ole sitä nuolta
Silloin se on sillä puolen millä puolen kuvassa letku on. Joko nuoli tai letku.
Tämä pätee ehkä 98% autoista.
Mulla tankki on repsikan puolel. Tankkaamaan ajan niin et mene jonkun auton taakse joka tankkaa samalle puolelle kuin mulla on tarkoitus. Niinpä se lähtee eteenpäin ja mä pääsen tilalle. Typerää siinä nokkaa vasten odottaa. Tankkaus noin muutenkin kestää maks 5min joten voinen odottaa hetken jos joku letku ehtiikin vapautua ensin.
Vierailija kirjoitti:
Auton polttoainemittarissa on nuoli osoittamassa sille puolelle, jossa polttoainesäiliön korkki on.
Ei ole mun autossa. Mutta muistan muutenkin, en ole idiootti.
Onneksi mun kaarassa on tankin luukku keskellä autoa takana, mulle on ihan sama miten päin siihen mittarille ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava määritelmä idiootista btw. Minä en muista millä puolella se reikä on missäkin autossa, tankkaan äärimmäisen harvoin ja esim viime vuoden puolella ajoin kolmella eri autolla, tankkasin kaikkia ehkä kerran, yhtä kaksi kertaa. Ja viime vuosi oli aktiivisin autoiluvuoteni ikinä. En pidä itseäni idioottina vain koska en muista jotain noin triviaalia seikkaa.
Ei oo kaikki muumit laaksossa, jos tuostakin ongelman saa.
Vai oiskohan se niin, että polttoainemittarin suunta "tyhjä" on sillä puolella missä autossa tankki on... Näin mulle autokoulussa opetettiin ja ei oo tarvinnu sen jälkeen miettiä :P
Vierailija kirjoitti:
Vai oiskohan se niin, että polttoainemittarin suunta "tyhjä" on sillä puolella missä autossa tankki on... Näin mulle autokoulussa opetettiin ja ei oo tarvinnu sen jälkeen miettiä :P
Joo eli mun autolla ajaisit väärinpäin. Kaikissa autoissa ei tosiaan ole samalla puolella se tankki. Riippuu mallista ja merkistä.
Ja jokaisessa on se nuoli siinä tankkausaseman lähellä siinä mittarissa kummalla puolella se tankki on.
Miten teillä on edes kortit?
Mulla on nyt toinen saman merkkinen auto, ja molemmissa mittaristo siten, että bensamittari on tankin puolella. Nykyisessä tankki on kuskin puolella, joten mittareiden järjestys on vasemmalta oikealle bensa-, kierrokset, nopeus, lämpö. Edellisessä tankki oli repsikan puolella, järjestys vasemmalta oikealle lämmöt, nopeus, kierrokset, bensa. Sitä edellisestä en muista, eli en sano että tämä olisi mikään yleispätevä järjestys. Nuoli tankin suuntaan löytyy myös, edellisessä se bensamittarin symbolin letku oli todellakin tankin puolella (tarkistin googlella), tässä nykyisessä ei. Mutta äkkiähän sen oppii kummin päin pitää ajaa.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava määritelmä idiootista btw. Minä en muista millä puolella se reikä on missäkin autossa, tankkaan äärimmäisen harvoin ja esim viime vuoden puolella ajoin kolmella eri autolla, tankkasin kaikkia ehkä kerran, yhtä kaksi kertaa. Ja viime vuosi oli aktiivisin autoiluvuoteni ikinä. En pidä itseäni idioottina vain koska en muista jotain noin triviaalia seikkaa.
Seliseli. Ketä kiinnostaa ?
Itse aina tarkistan ekana kummalla puolella tankki on kun ajan itselleni outoa autoa. Kyllä tuo nyt on seikka joka jokaisen autoilijan pitäisi tietää.Opetetaan jo autokoulussa. Kutsutaan myös maalaisjärjeksi. Toisilla sitä on, toisilla ei.
Onhan se nyt typerää, jos on vapaita automaatteja ja samaan aikaan jonossa on 1 tai useampi auto. Jonon ensimmäinen ei osaa peruuttaa (tai nukkuu?) ja seuraavat odottavat kohteliaasti saapumisjärjestyksessä.
Aasiassa valmistetuissa autoissa on kuulemma tankki kuljettajan puolella (Toyotat, Kiat, Hondat...) muualla valmistetuissa tankki on apukuskin puolella (esim. Volvot, Audit, useimmat Fordit). En ole tehnyt empiiristä tutkimusta, mutta on pitänyt paikkansa ajamieni autojen osalta.
Mä ajan siihen miten päin vaan. Urpot saa pakittaa tai odottaa vuoroaan. Otan myös kuitin koska virma maksaa.
Aja sellille niin ne tanjkaaa siellä.
Kävin tarkastamassa. Tankki on oikealla, mutta nuolta ei löydy :/ Siinä mittaristossa olevan tankin kuvassa on kyllä se pistooli (?) ja letku siellä oikealla, mutta luulisi, että se on standardikuva? No, ehkä muistan sen kuitenkin siitä.
Eipä ole ollut tuolaista ongelmaa elämässä. Sinunkin kannattaa hankkia sellainen auto missä on pakki, eihän missään jonossa ole autot toisen puskurissa kiinni tai ei ainakaan pitäisi.