Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pakko ajaa tankkausautomaatille miten päin sattuu?

Vierailija
03.01.2017 |

On tosi hankalaa päästä aeuraavaksi tankkaamaan, kun aina on auton nokkapuoli vastassa. Nyt on kyse kaksipuolisesta automaatista. Ja jos et pidä varaasi, niin siihen etuillaan heti.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aina joku nokkapuoli vastassa, taidat itse ajaa väärin päin sinne...

Vierailija
2/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin autoissa on tankin korkki eripaikassa kuin toisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä tankki vasemmalla, minulla oikealla. Mietipä miten päin ovat tankatessaan ja miten minun pitää mennä?

Vierailija
4/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tankannut niin pitää ensin siirtää auto ja siten vasta maksamaan. ABC asemien mittareissa lukee näin. Kaikki autoilijat eivät osaa lukea.

Vierailija
5/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten sinne voi ajaa väärinpäin. Tankkausletkussa on pituutta kyllä niin paljon että se ylettyy auton ylikin, jos tankki on eripuolella kuin mittari.

6/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä oletat, että minä edes tiedän millä puolella minun tankkini on! Olisit tyytyväinen, että muistan käydä tankkaamassa enkä jää johonkin motarin ramppiin ilman bensaa. 

Vierailija
7/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten sinne voi ajaa väärinpäin. Tankkausletkussa on pituutta kyllä niin paljon että se ylettyy auton ylikin, jos tankki on eripuolella kuin mittari.

Ei se niin pitkä ole se letku. Ja kuka kehtaa ajaa väärälle puolelle? Ja jos näppäilen maksut eri puolelle, siihen voi ehtiä jo toinen auto tankkaamaan piikkiini.

Vierailija
8/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa autoissa vaikuttaa tankki olevan kuskin puolella, mulla on toisella puolella. Ja ei, ei ne letkut ole niin pitkiä että voisi ajaa siihen samoin päin kuin muut ja vetää letkun auton ympäri. 

9/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin pitkä ole se letku. Ja kuka kehtaa ajaa väärälle puolelle? Ja jos näppäilen maksut eri puolelle, siihen voi ehtiä jo toinen auto tankkaamaan piikkiini.

Minä kehtaan. Jos saan sen tankkireiän lähellekään sitä letkua, luukun auki, muistan mitä bensaa pitää tankata, letkun jotenkin tapeltua ulos sieltä kastelematta itseäni bensaan ja muistan ettei se että se naksahtaa tarkoita välttämättä että se on valmis (varsinkaan ensimmäisen 15sek sisällä), niin todellakin kehtaan! Kaikkien osapuolten helpotukseksi tankkaan keskimäärin kolmen vuoden välein :)

Vierailija
10/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Bensiinipumppuja on kahdenlaisia, letkuhisseillä tai vapaapudotusletkulla varustettuja. Letkuhissillisten mittareiden letkun pituus on n. 4,5 metriä ja se yltää “väärällekin” puolen autoa. Vapaapudotusbensapumpuissa letkun pituus on lyhyempi eikä se yllä toiselle puolelle autoa. Nämä mittarit ovat etenkin pakkasella luotettavampia ja ne ovat hiukan halvempia."

http://www.city.fi/blogit/10/bensapumppujen+kaytettavyys/111499

Vierailija
11/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan vapaalle mittarille tankki mittarin puolelle, enkä uhraa ajatustakaan sille että seuraavan tankkaajan autossa luukku olisikin toisella puolella.

Vierailija
12/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Mistä sinä oletat, että minä edes tiedän millä puolella minun tankkini on! Olisit tyytyväinen, että muistan käydä tankkaamassa enkä jää johonkin motarin ramppiin ilman bensaa. 

Kaikkien muiden tiellä liikkujien kannalta olisi varmasti turvallisinta, että jäisit sinne rampille, etkä ajaisi enää ollenkaan.

Vierailija
13/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton polttoainemittarissa on nuoli osoittamassa sille puolelle, jossa polttoainesäiliön korkki on.

14/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton polttoainemittarissa on nuoli osoittamassa sille puolelle, jossa polttoainesäiliön korkki on.

Missä kohtaa? En ole koskaan huomannut.

Vierailija
15/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin yleistä on myös seurava: on kaksipuoleisia tankkauspisteitä 2 kpl eli yhteensä 4 autoa voi tankata. Kun autoni on tietyssä pisteessä ja paikalle tulee auto, jää se kyttäämään ja odottomaan minun tankkauksen lopettamista vaikka 2 muuta olisi vapaana:eli kuski ei tiedä, että autoa voi peruuttaa ja kääntää ratista ja aloittaa tankkaus vapaalla tankilla. Opetelkaa ajamaan edes, jos on ajokortti saatu. 

Vierailija
16/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on bensamittarin asteikon puolivälissä. Ehdin kyllä ajaa vuosikymmenen, ennen kuin kuulin tällaisesta merkistä ja huomasin, että löytyyhän se minunkin autostani.

Vierailija
17/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikissa autoissa ole sitä nuolta

Vierailija
18/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lähteä liikenteeseen sellaisella autolla, jossa ei toimi pakki. Autoissa on tosiaan tankin korkki kummalla puolella tahansa, ja toiseksi ajosuuntaan vaikuttaa se kummalla puolella puolella tankkauspaikkaa sattuu olemaan tullessa vapaata.

Vierailija
19/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu autosta, eikä ole läheskään kaikissa autossa. Mun autossa on, mutta ei ollut edellisessä, vaikka ovatkin lähes samaa ikäluokkaa.

Vierailija
20/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lähteä liikenteeseen sellaisella autolla, jossa ei toimi pakki. Autoissa on tosiaan tankin korkki kummalla puolella tahansa, ja toiseksi ajosuuntaan vaikuttaa se kummalla puolella puolella tankkauspaikkaa sattuu olemaan tullessa vapaata.

Paras vihje tähän mennessä ja olit 15 kommentoija, joka äkkäsi tämän.