Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormoni kierukka Jaydess kokemuksia

hormoni hirviö
03.01.2017 |

Eli siis miten muilla on sujunut kyseisen ehkäisyn kanssa. Mulla on kohta aivan mitta täynnä, iho on täynnä finnejä naama, selkä jopa persus! En ole ikinä ennen kärsinyt aknesta niin tämä on oikeasti ihan hirveätä. Vuoto vaan jatkuu ja jatkuu, hiukset ovat alkaneet harventua ja hillitön turvotus koko ajan. Lisäksi kipujen takia olen syönyt kohta kuukauden eri kipulääkkeitä joka päivä. Kävin jo lääkärissä asian kanssa mutta hän vain määräsi eri kipulääkkeen. Tekisi mieli ottaa koko vekotin jo pois. Mutta neuvolan kanta on se että katsellaan nyt ensin puoli vuotta! En mä jaksa tällaista niin kauaa. Eli onko muilla oireet todella helpottaneet ajan kanssa, ja kannattaako tosiaan tuhrata puoli vuotta tähän odotteluun?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi jos löytyy kokemuksia poistosta, pelkään sitäkin jo etukäteen sillä tämän asennus oli aivan järkyttävä kokemus. Mulla ei ole ikinä ennen ollut niin kovaa kipua ja kuitenkin olen synnyttänytkin.

Ap

Vierailija
2/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Jaydess ja toimii kuten pitää. Alussa oli tiputtelua mutta se rauhoittui. Kuukautiset kestävät päivän.

Kierukan poisto oli mulla ainakin täysin kivuton. Hyvä jos tunsin mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletpa ollut onnekas! Minulle lääkäri vakuutteli että yleensä tämä kaikille sopii. Tosin helpottava kuulla ettei poisto välttämättä ole aivan hirvittävä kokemus. Kiitos vastauksesta!

Ap

Vierailija
4/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut nyt 9kk ja pikkuhiljaa alkaa olo tasaantua... Hiukset rasvoittuu nopeammin kuin ennen ja naamaan tulee välillä finnejä, mutta ei mitää järkyttävää aknea onneks puhjennut. Toivomani lyhyet menkat kylläkään eivät toteutuneet, säännöllinen kierto palasi parin kuukauden jälkeen ja menkat kestää noin 7päivää, lisäksi usein niiden aikaan iskee migreeni, jota ei pillereiden kanssa ollut. Pillereihin verrattuna kuitenki olo tasaisempi ja "luomumpi" koska kierukassa hormonin vaikutus on paikallisenpaa.

Munkin neuvo on odottaa rauhassa, puol vuotta tai enemmänkin voi mennä tasaantumiseen.

Vierailija
5/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellainen n. 2 vuotta runsaiden kuukautisten vuoksi. Alussa ekat 10kk tiputteli vähän väliä, kunnes onneksi lakkasi. Menkat kesti kierukan kanssa lähemmäs 10pv ja vuoto normaalia/runsasta. Loppuvaiheessa alkoi tulla aknea kasvoihin ja yläselkään. Pari kohtutulehdustakin ehdin saada.

No nyt oon ollut jonkun aikaa ilman hormonaalista ehkäisyä ja ruokahalu on pienentynyt hurjasti ja painokin laskenut vaikka aina ollutkin normaalipainoinen/urheilullinen. En kyllä enää hormoneihin koske! Henkisestikin voin paremmin. Ja tosiaan omat kuukautiset on nykyään suht niukat ja kestävät 5 pv.

Kierukan poisto ei sattunut yhtään vaikka langat oli vaikeasti saatavilla. Mullekin yritettiin ehdotella muita hormonaalisia ehkäisykeinoja, kun en vielä lapsia halua, mutta en suostunut.

Vierailija
6/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan siis en ole aiemmin käyttänyt hormonaalisia ehkäisyjä, sen takia varmaankin huomaan selkeän eron entiseen olooni. Kuinka pitkään teillä on asennuksen jälkeen vuoto kestänyt? Itselläni tosiaan kohta jo kuukauden valunut välillä ihme ruskeaa töhkää ja välillä aivan hanat auki vuotoa. Eipä siinä ehkäisynä tämä kyllä on mainio kun ei seksiä tee edes mieli harrastaa. He heh.

Ap

Vierailija
7/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan siis en ole aiemmin käyttänyt hormonaalisia ehkäisyjä, sen takia varmaankin huomaan selkeän eron entiseen olooni. Kuinka pitkään teillä on asennuksen jälkeen vuoto kestänyt? Itselläni tosiaan kohta jo kuukauden valunut välillä ihme ruskeaa töhkää ja välillä aivan hanat auki vuotoa. Eipä siinä ehkäisynä tämä kyllä on mainio kun ei seksiä tee edes mieli harrastaa. He heh.

Ap

Kannattaa kyllä olla kärsivällinen ja odottaa josko se asettuisi kunnolla ainakin puoli vuotta vähintään. Vuodon kesto on niin henkilökohtaista ja itselläni kesti sen 10kk epäsäännöllisesti. Moni luovuttaa liian äkkiä. Itsekin olisin pitänyt pidempään, mikäli en olisi toistuvasti lyhyen ajan sisällä käynyt läpi kahta kohtutulehdusta.

T. Viesti nro 5

Vierailija
8/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh ehkäpä minä en vielä heitä toivoa tän kanssa, jospa tämä tästä tosiaan tasoittuu vielä. Kiitos vastauksista.

Ap