Apuaa mikä mulla on kurkussa!! (Angiina vai joku sukupuolitauti)
Mulla jo muutaman päivän ollu ihan järkyttävä kurkku kipu ja nieleminenki sattuu!!! Ja sitten löysin oudot "muhkurat" mun kurkusta ..mikä mulla on? Kuolenko nyt syöpään ja mitä teeen?!
Kommentit (39)
Itsellä samanlainen patti kurkussa! Onko kellään ollut vastaavia ja osaisi kertoa mitä ne mahdollisesti ovat? Minulla on ollut myös jatkuvaa on/off kurkkukipua.
Vierailija kirjoitti:
Kurlaa suuvedellä tai suolavedellä. Voi olla joku ohimenevä.
Kurlaa kiveshiellä.
Ihan vaan tavallista kiveshikeä näyttäisi olevan.
Nielurakkuloita ja ne on ihan normaaleja. Näin sanoi kurkkutautien erikoislääkäri kun kävin vastaanotolla muissa asioissa. Näytin nielua, että mikä tauti siellä.on kun on tuommoisia rakkuloita. Luulin itsellinen että herpes tai joku tulehdus. Niitä rakkuloita oli nielu täynnä ja näytti hirveeltä. Siellä ne on varmaan vieläkin, en ole nyt katsellut enää niitä. Mullakin kurkku usein karhea johtuen kuivata suusta. Mutta toki jos nielu vaivaa ja patit häiritsee niin näytille lääkäriin.
minulla on kans tuollaisia oransseja täpliä se on joko nielutulehdus tai angiina ja ne voi olla virusperäisiä tai bakteeri peräisiä
Vanha keskustelu, mutta selvisikö mitä tuo oli?
Nosto. Itsellä kurkku tosi kipeä ja on juuri tuon näköisiä täpliä. Bakteeri on poissuljettu. Kurkku on vaan ihan pirun kipeä ja nieleminen/syöminen sattuu. On ollut muita flunssan oireita, mutta nyt lähinnä yskää ja nämä.
Mulla on jo kolmatta viikkoa nielu tosi kipeä. Oli aluksi flunssaa, mutta nyt pelkkä kova nielukipu. Stressaa kun pitää syödä särkylääkkeitä jo kolmatta viikkoa, että saa syödyksi/nukutuksi ja selviää työpäivistä. Streptokokki on varmuuden vuoksi suljettu pois. Minullakin ollut noita näppylöitä noin viikon ja niiden aikana kurkku entistä kipeämpi.
Hei itsellä ollut nyt neljä kertaa n. kuukauden välein täysin samaa! Alkoi ensimmäisen kerran kun olin muutenkin kipeänä, nieluviljelyt (ja kaikki muutkin testit) otettu. Voisiko tää ehkä olla tuota herpangiinaa?
Mulla oli toi sama sen jälkeen kun olin ottanut suihin yhdeltä italialaiselta. Oli herpes.
En ole lääkäri, mutta nielussa on tavallisestikin ihan normaaliasti eriväristä kudosta. Nielu ei siis ole tasaisenvärinen seinämää. Voisiko sinulla olla yöllistä refluksia tai narskuttelua? Googlaa oireet kuulostaisiko ne tutulta.
Herpes, tai epstein barr (pusutauti), mikä sekin on herpestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on kiveshiki.
Tulihan se oikea vastaus!!!
Miltä kiveshiki haisee?