Koiran omistajille kysymys
Ollaan miehen kanssa pähkäilty miten multa onnistuu koiran ulkoiluttaminen kunhan vauva on syntynyt. Siis kysymys on sellaisista päivistä kun mies on töissä. Menee aamuvuorossa jopa viideksi töihin ja koiraa ei silloin vielä saa ulos, on niin aamu-uninen:) Kysymys kuuluu: oletteko uskaltaneet jättää vauvan yksin sisälle jos vain käytätte koiran pikaisesti pissalla? Ei kai sitä vauvaa nyt voi joka kerta raahata mukaan muutaman minuutin takia?!?! Tarkoitus olisi sitten mennä paremmin lenkille vaunujen kanssa kunhan aamutoimet on suoritettu. Entä sitten kun lapsi on isompi ja kävelee... Silloin ei kai uskalla jättää yksin ollenkaan. Miten olette järjestäneet asian?
Libra74 rv 27+0
Kommentit (27)
vauvaa tai taaperoa yksin edes parin minuutin pissatuksen ajaksi. Meidän koira sai luvan tottua siihen että ulos lähdettiin aamuvarhain, kun mies lähti aikaisin töihin. Koira tuli sitten pissatuksen jälkeen uudestaan nukkumaan. Eli joko sinä tai miehesi viette ennen miehen lähtöä ja sitten viet itse vaunujen tai kantoliinan kanssa myöhemmin. Tai sitten palkkaatte jonkun huolehtimaan aamulenkistä. Yksi vaihtoehto on että sinä viet koiran vaikka yöllä ulos, ettei sitten heti tarvitse aamulla alkaa pakata lasta ulkoilua varten.
Onneksi vauvasi syntymään on vielä kolme kuukautta, joten ilmat ehtii lämmitä, eikä niin kauheesti tarvitse pukea päälle.
Tsemppiä odotukseen!
Miksi saksanpaimenkoira ja kantoliina eivät sovi yhteen :-o?
KL (vissiin piiloblondi)
onko teillä aidattu piha, silloin koiran voisi päästää pihaan tekemään pissat ja käskeä sitten sisään? Meillä on onneksi pieni koira, joka tosin vaatii runsaasti liikuntaa, että rintarepun kanssa mennään joka päivä useamman tunnin lenkkejä. Vaunujen kanssa homma on vaikeampaa.
Meillä mies käyttää aamulla ennen töihin lähtöä, minä käytän päivällä vaunujen kanssa ja jompikumpi sitten illalla ilman vauvaa. Tottakai koira voi mennä aamulla miehesi kanssa silloin viiden aikaan ulos, jos mies vaan jaksaa viedä. Ja voihan koiran aina päästää pihalle aamupissalle ja viedä sitten vaunujen kanssa hieman myöhemmin, jos ei tuolloin viiden aikaan lenkkeily miehesi kanssa onnistu.
Yksin ei vauvaa voi jättää hetkeksikään.
veittekö te äidit,jotka ette voi jättää vauvaanne edes 2minuutiksi yksin,lapsenne ulos niillä paukkupakkasilla,kun ulkona oli -20- -30 astetta pakkasta?!!!ja vain sen parin minuutin tähden?minä en vauvaani raahannut ulos sen lyhyen hetken takia niillä pakkasilla,saati topannut sitä ensin puol tuntia kaiken maailman villavaatteisiin,järjen käyttökin on sallittua! miten te sitten käytte vessassa,kun vauvaa ei voi jättää edes muutamaks minuutiks? ainakin täällä perhevalmennuksessa jo sanottiin,et jos pinna alkaa palaa lapsen itkuun,on parempi laittaa se sänkyyn ja mennä hetkeksi rauhoittumaan toiseen huoneeseen.. joten,tuskinpa se lapsi vahingoittuu,jos sen ensin nukuttaa ja käyttää koiran pikapissalla vauvan nukkuessa?ainakin näin minun terveydenhoitaja sanoi,kun kysyin noista pikapissatuksista...
nyt saan varmaan fanaattisimmat äidit niskoilleni, mutta silläkin riskillä...
Eli meillä vie mies koiran lenkille viiden aikoihin aamulla ennen töihin menoa. Itse käyn koiran kanssa postilaatikolla napiaisten aamupäiväunien aikana (kyllä vain, ihan yksin olen jättänyt pienet vauvat kolmen minuutin ajaksi) ja annan myös koiran juoksennella hetken pihalla (olen itse jo siinä vaiheessa sisällä).
Asumme kyllä omakotitalossa, eli aika helppoa on pihalla käyminen. Muttta vaikka koiran saisikin jo ennen viittä aamulla ulos miehen kanssa, eihän sitä nyt tohtisi pitää sisällä siihen asti että mies tulee kotiin vaikka onkin tottunut olemaan jopa kahdeksan tuntia sisällä... Ja on saksanpaimenkoira, eli ei oikein toi kantoliinasysteemi toimi...