Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojan nimeen muutosehdotuksia

04.01.2006 |

elikkä ollaan mietitty pojalle nimeksi DANIEL LARI KALEVI, mutta nyt haluttaisiin uutta näkökulmaa ja vaihtoehtoja, kun alkaa mielikuvitus loppumaan. Kalevi nimi pitäisi periaatteessa säilyttää, vaikka ei olekaan niitä kaikista kauneimpia, (tulee suvusta). Mutta muihin nimiiin ja järjestykseen kaivataan vaihtoehtoja.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman tyylisiä:

Aamos

Adiel

Benjamin

Eliel

Joel

Joonatan

Kaius

Kaspian

Liinus

Manuel

Niilas

Paulus

Samuel

Aaro

Arsi

Eero

Erno

Iiro

Masi

Miro

Panu

Pyry

Rami

Rene

Tero

2/9 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama ehdotus Danielin ja Kalevin väliin:

Daniel Timi Kalevi

Daniel Jami Kalevi

Daniel Jiri Kalevi

Daniel Sasu Kalevi

Daniel Otto Kalevi

Daniel Manu Kalevi

Daniel Riku Kalevi

Daniel Tino Kalevi

Daniel Onni Kalevi

Daniel Luka Kalevi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimet sopivat hyvin keskenään. Mutta jostain syystä myös minun kieli menee solmuun nimeä sanoessa :) Kauniita nimiä ja hyvin rimmaavat mutta jotenkin saa " pinnistellä" kun nimeä sanoo :) Tai sit minun kielessä on jotain vikaa.

Tuo ehdotettu Luka tuohon toiseksi nimeksi pehmentäisi mukavasti.

Vierailija
4/9 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanonpa silti: Minusta Daniel ja Kalevi ovat niin eri tyylin nimiä, etteivät sovi samaan nimeen.

Danielin vaihtaisin johonkin muuhun. Taneli on liian Kalevimainen. Muoto Tanu tai Tani (lyhenne Tanelista) saattaisi sopiakkin.

Tanu Lauri(ts) Kalevi?

Tanu/Tani Teemu Kalevi?

Tanu/Tani Eeli Kalevi?

Tarkoitus ei ole loukata, eikä provosoida. Tämä on minun näkemykseni ja jos se nostaa karvat pystyyn tai ei vain kiinnosta, voi siirtyä seuraavaa viestiä ketjussa lukemaan. ;)

Vierailija
5/9 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tani Eeli Kalvi (ei Tanua siinä). Huomaatteko sanaleikin? ;)

Vierailija
6/9 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä lähden lenkille, tulee niin typeriä virheitä jo!

7/9 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: Daniel on yksi ihanimpia pojannimiä, hieno valinta, komea nimi :o) Kalevi sen sijaan ei kuulu suosikkeihini, mutta olen kyllä ehdottomasti suvussa kulkevien nimien jatkamisen kannattaja, joten hyvä niin. Ja minulla ei ole mitään Laria vastaan, mutta... jostain syystä nimiyhdistelmä vähän ' tökkii' . Korvaani nimen sointi on vähän kuin " Danipollarikalevi... "

Jo niinkin pieni muutos kuin Larin vaihtaminen Lauriksi muuttaisi soinnin paremmaksi. Ehkä keskimmäisen nimivaihtoehtonne voisi säästää mahdolliselle tulevalle veljelle ja vaihtaa tilalle esim.

Daniel Lauri Kalevi

Daniel Ilmo Kalevi

Daniel Anttu Kalevi

Daniel Ola Kalevi

Jos kuitenkin haluatte pitää nuo nimet kaikki niin paras järjestys olisi Lari Kalevi Daniel, mutta jos Daniel tulee kutsumanimeksi niin pitäisi sen myös nimiyhdistelmän ensimmäisenä (käytännössä helpompaa).

Vierailija
8/9 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minullakin menee kieli solmuun kaikkien ällien kanssa. Kompastun erityisesti tuohon DanieLLariin... Kalevin säilyttäisin, jos se kerran kulkee suvussa. Eli Larin varmaan vaihtaisin jos minusta olisi kiinni. Toinen nimi voisi olla myös l-alkuinen, jos se soinnultaan " katkaisisi" nimen paremmin.

Entäs:

Lauri

Lassi

Leo

Ilari

Alari(k)

Kari

Karri

Ali

Jali

Jari

Jalo

Valo

Vili

Veli

Vierailija
9/9 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin juuri ajatellut samansuuntaista kritiikkiä. Hyviä ehdotuksia on tullut mutta löytyisikö vaihtoehtoja lisää? Tosiaan KAlevi nimi pitäisi saada säilymään, mutta etunimeksi haluaisin jonkun nykyaikaisemman