Pojan nimeen muutosehdotuksia
elikkä ollaan mietitty pojalle nimeksi DANIEL LARI KALEVI, mutta nyt haluttaisiin uutta näkökulmaa ja vaihtoehtoja, kun alkaa mielikuvitus loppumaan. Kalevi nimi pitäisi periaatteessa säilyttää, vaikka ei olekaan niitä kaikista kauneimpia, (tulee suvusta). Mutta muihin nimiiin ja järjestykseen kaivataan vaihtoehtoja.
Kommentit (9)
muutama ehdotus Danielin ja Kalevin väliin:
Daniel Timi Kalevi
Daniel Jami Kalevi
Daniel Jiri Kalevi
Daniel Sasu Kalevi
Daniel Otto Kalevi
Daniel Manu Kalevi
Daniel Riku Kalevi
Daniel Tino Kalevi
Daniel Onni Kalevi
Daniel Luka Kalevi
Nimet sopivat hyvin keskenään. Mutta jostain syystä myös minun kieli menee solmuun nimeä sanoessa :) Kauniita nimiä ja hyvin rimmaavat mutta jotenkin saa " pinnistellä" kun nimeä sanoo :) Tai sit minun kielessä on jotain vikaa.
Tuo ehdotettu Luka tuohon toiseksi nimeksi pehmentäisi mukavasti.
mutta sanonpa silti: Minusta Daniel ja Kalevi ovat niin eri tyylin nimiä, etteivät sovi samaan nimeen.
Danielin vaihtaisin johonkin muuhun. Taneli on liian Kalevimainen. Muoto Tanu tai Tani (lyhenne Tanelista) saattaisi sopiakkin.
Tanu Lauri(ts) Kalevi?
Tanu/Tani Teemu Kalevi?
Tanu/Tani Eeli Kalevi?
Tarkoitus ei ole loukata, eikä provosoida. Tämä on minun näkemykseni ja jos se nostaa karvat pystyyn tai ei vain kiinnosta, voi siirtyä seuraavaa viestiä ketjussa lukemaan. ;)
Tani Eeli Kalvi (ei Tanua siinä). Huomaatteko sanaleikin? ;)
Nyt kyllä lähden lenkille, tulee niin typeriä virheitä jo!
Ensinnäkin: Daniel on yksi ihanimpia pojannimiä, hieno valinta, komea nimi :o) Kalevi sen sijaan ei kuulu suosikkeihini, mutta olen kyllä ehdottomasti suvussa kulkevien nimien jatkamisen kannattaja, joten hyvä niin. Ja minulla ei ole mitään Laria vastaan, mutta... jostain syystä nimiyhdistelmä vähän ' tökkii' . Korvaani nimen sointi on vähän kuin " Danipollarikalevi... "
Jo niinkin pieni muutos kuin Larin vaihtaminen Lauriksi muuttaisi soinnin paremmaksi. Ehkä keskimmäisen nimivaihtoehtonne voisi säästää mahdolliselle tulevalle veljelle ja vaihtaa tilalle esim.
Daniel Lauri Kalevi
Daniel Ilmo Kalevi
Daniel Anttu Kalevi
Daniel Ola Kalevi
Jos kuitenkin haluatte pitää nuo nimet kaikki niin paras järjestys olisi Lari Kalevi Daniel, mutta jos Daniel tulee kutsumanimeksi niin pitäisi sen myös nimiyhdistelmän ensimmäisenä (käytännössä helpompaa).
Juu, minullakin menee kieli solmuun kaikkien ällien kanssa. Kompastun erityisesti tuohon DanieLLariin... Kalevin säilyttäisin, jos se kerran kulkee suvussa. Eli Larin varmaan vaihtaisin jos minusta olisi kiinni. Toinen nimi voisi olla myös l-alkuinen, jos se soinnultaan " katkaisisi" nimen paremmin.
Entäs:
Lauri
Lassi
Leo
Ilari
Alari(k)
Kari
Karri
Ali
Jali
Jari
Jalo
Valo
Vili
Veli
olen itsekin juuri ajatellut samansuuntaista kritiikkiä. Hyviä ehdotuksia on tullut mutta löytyisikö vaihtoehtoja lisää? Tosiaan KAlevi nimi pitäisi saada säilymään, mutta etunimeksi haluaisin jonkun nykyaikaisemman
Saman tyylisiä:
Aamos
Adiel
Benjamin
Eliel
Joel
Joonatan
Kaius
Kaspian
Liinus
Manuel
Niilas