Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava pitää vanhempiaan "heitteillä" rahan takia.

Vierailija
02.01.2017 |

Tutullani on täysin vanhankotikuntoiset vanhemmat, jotka asuvat siis kaksin omistamassaan omakotitalossa. Tuttuni käy hoitamassa vanhuksia kerran päivässä ja tekee kaikki talonhoitotyöt. Tämä kai tavallaan ideaalitilanne, mutta tuttuni valittaa koko ajan olevansa niin uupunut ja rahaton, ja mun nähdäkseni vanhusten elämä ei enää kotona asuen ole kovinkaan laadukasta.

Olen ehdottanut, että tuttuni hakisi omaishoitajan tukea, niin rahahuolet helpottaisivat hitusen. Ei kuulemma voi, tulee liikaa vastuita (mitähän?)

Olen ehdottanut, että vanhusten olisi aika muuttaa vanhainkotiin. Ei kuulemma voi, on niin kallista, joutuisi talonkin sitten myymään jotta saavat maksut maksettua. Ei kai? Eikö noi laitoshoitomaksut mene sen mukaan, että eläkkeestä otetaan joku tietty prosenttiosuus ja loput taskurahaksi, ei kai omaisuutta joudu myymään? Vai mikä ihme tässä on taustalla? Laskeekohan tuttava, että vanhuksilla jää kotona asuen enemmän rahaa säästöön/käyttämättä, kuin laitoksessa, ja se tietää myöhemmin isompaa perintöä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet muuten ihan helvetin ihana "tuttava". Mitään et tiedä todellisuudesta, mutta pahansuopuutta riittää.

NO VOI VITTU. Sen takiahan mä tässä kyselen, kun en mitään tiedä. -ap-

Kuuluuko asia sinulle jotenkin? Varsinkin tuo tapa jolla pahansuovasti haet tuttavastasi rahanahneutta jne. on törkeä.

Kyllä se kuuluu, kun tuttu minulle asioista valittaa. Ja koska hän on itse siinä uskossa, että vanhempien talo joudutaan myymään ja käyttämään kaikki rahat vanhainkodin hoitomaksuihin, päättelen tästä, että vanhempien omaisuus tuttavaa kiinnostaa. Jotakuta muuta ei ehkä vanhempien omaisuuden menettäminen kiinnosta, vaan tahtoisin parasta mahdollista hoitoa vanhemmilleen, mitä vaan rahalla saa.

Koska itsekin epäilin, ettei omaisuus vaikuta kuukausittaisen hoitomaksun määrään, kuten tuttava luuli, päättelin ettei tuttava ole varmaan kauhean hyvin selvillä muistakaan tämän sortin asioista. Olen tässä googlaillut mutta en tarkalleen edes tiedä mitä googlailisin, siksi kysyin täältä. Jospa saisin jonkun hyvän käytännön vinkin esim. ns. omaishoitajan rahojen riittämiseen, voisin sitten vinkata tutulle. -ap-

Jospa sanoisit suoraan, että sinua ei kiinnosta vittujakaan ja panettelet vaan pahantahtoisesti selän takana.

Vierailija
22/25 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet muuten ihan helvetin ihana "tuttava". Mitään et tiedä todellisuudesta, mutta pahansuopuutta riittää.

Kuuluuko asia sinulle jotenkin? Varsinkin tuo tapa jolla pahansuovasti haet tuttavastasi rahanahneutta jne. on törkeä.

Kyllä se kuuluu, kun tuttu minulle asioista valittaa. Ja koska hän on itse siinä uskossa, että vanhempien talo joudutaan myymään ja käyttämään kaikki rahat vanhainkodin hoitomaksuihin, päättelen tästä, että vanhempien omaisuus tuttavaa kiinnostaa. Jotakuta muuta ei ehkä vanhempien omaisuuden menettäminen kiinnosta, vaan tahtoisin parasta mahdollista hoitoa vanhemmilleen, mitä vaan rahalla saa.

Koska itsekin epäilin, ettei omaisuus vaikuta kuukausittaisen hoitomaksun määrään, kuten tuttava luuli, päättelin ettei tuttava ole varmaan kauhean hyvin selvillä muistakaan tämän sortin asioista. Olen tässä googlaillut mutta en tarkalleen edes tiedä mitä googlailisin, siksi kysyin täältä. Jospa saisin jonkun hyvän käytännön vinkin esim. ns. omaishoitajan rahojen riittämiseen, voisin sitten vinkata tutulle. -ap-

Jospa sanoisit suoraan, että sinua ei kiinnosta vittujakaan ja panettelet vaan pahantahtoisesti selän takana.

Onko jokin ongelma, että asioista puhuu niin kuin ne on? Miksi mun pitäisi netissä anonyymistä kierrellä ja kaarrella? Ihan vilpittömästi lähdin kyselemään, ja ihan asiallisiakin vastauksia olen saanut, kiitos niistä. Osasta kuitenkin paistaa näsäviisastelu ja päänaukominen läpi, mutta eipä se minua rasita, sain sieltä ihan asiaakin kaivettua seasta. Noh, ilmeisesti tieto lisää tuskaa, itse kun olen vanhushuollon asioista autuaan tietämätön, ajattelin ettei kysyminen jaksa loukata ketään.  -ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa saisin jonkun hyvän käytännön vinkin esim. ns. omaishoitajan rahojen riittämiseen, voisin sitten vinkata tutulle. -ap-

Monissa kunnissa tai kaupungeissa löytyy sosiaalipalveluista yhteystiedot ikäihmisten palveluihin (tai vanhuspalveluihin). Palvelutarpeen ja toimintakyvyn arvioinnista lähdetään yleensä liikkeelle samalla kartoitetaan sitä mitä palveluita vanhus haluaa käytää, mikä verran omaisilla on mahdollisuus antaa apua jne.

Vierailija
24/25 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jokin ongelma, että asioista puhuu niin kuin ne on? Miksi mun pitäisi netissä anonyymistä kierrellä ja kaarrella? Ihan vilpittömästi lähdin kyselemään, ja ihan asiallisiakin vastauksia olen saanut, kiitos niistä. Osasta kuitenkin paistaa näsäviisastelu ja päänaukominen läpi, mutta eipä se minua rasita, sain sieltä ihan asiaakin kaivettua seasta. Noh, ilmeisesti tieto lisää tuskaa, itse kun olen vanhushuollon asioista autuaan tietämätön, ajattelin ettei kysyminen jaksa loukata ketään.  -ap-

Niin onko? Miksi ei voi sanoa suoraan että on pahantahtoinen vittumainen juoruämmä, jota ei oätkääkään kiinnosta ja joka juoksee helmat paukkuen juoruamaan?

Vierailija
25/25 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kotisairaanhoito ei ole kovin kallista. Huonolla muistilla ei pääse laitoshoitoon jos ei karkaile ja ole vaaraksi itsellensä.

Hoitajat vie äidin vessaan ja lämmittää mikrossa ruuan äidille.

Kerran viikossa pestään ja alapää ja hampaat pestään aamulla.

Sisko tekee äidille ruokaa pakkaseen ja hoitajat sitten sulattaa ja laittaa mikroon.

Kaikki mitä tehdään täytyy näkyä palvelusopimuksessa.

Vaaratekijä täytyy poistaa asunnosta. Esim. matot joihin voi kompastua.

Liesinupit pois.

Välinevarastoista saa lainaksi apuvälineitä.