Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti, joka uhkaa tappaa itsensä

Vierailija
02.01.2017 |

Äitini on puhunut itsensä tappamisesta viimeaikoina, hän on alkoholisti ja kun suutuin hänen juomisestaan , laittoi viestin missä hän kertoi rakastavansa ja olevansa kyllästynyt elämään kun hän on turha eikä kukaan välitä. Hänellä on elämässä kaikki päällisinpuolin hyvin, eikä koskaan ennen ole uhkaillut tuollaisella. Soitin tietysti poliisille, että menevät katsomaan tilanteen, he olivat kuitenkin vain soittaneet äidille eikä sen enempää. Tämän jälkeen äiti ei ollut pahoillaan, vaan sanoi , että on tosissaan miettinyt asiaa. Selvänä äitini on kultaisin ihminen, ajattelee lapsiansa , fiksu kuin mikä ja kiltti. Aina kun juo, niin tulee draamaa ja muuta paskaa. Sanoi vielä tuon "uhkauksen" jälkeen , että "on sussakin vikoja" ja nyt tuntuu, että äitini oikeasti vain "pelotteli" mua , että pyytäisin anteeksi ja hyväksyisin taas hänen juomisensa. Hän myös erosi isästäni vain muutamia viikkoja sitten ja nyt viimeyön oli viettänyt exänsä kanssa, josta aikoinaan erosi väkivallan takia ja se mies on kuin saatanan kätyri.
En enään tiedä mitä teen, vaikka sanoisin äidilleni mitä, niin hän ei kuuntele ja on tavallaan todella itsekeskeinen ja säälii aina itseään kännissä ja sanoo, että minä ja sisarukseni vain ollaan kiittämättömiä, vaikka koitetaan vain saada se ymmärtämään asioita ja lopettamaan juomisen. Onko kohtalotovereita tai ...en tiedä mitä edes haen, halusin vain keskustella asiasta, paskasti lähti uusivuosi. Ainiin ja en ole vielä edes täysikänen mutta asun itsenäisesti, joten välien poikki laittaminen ei ole mahdollista, varsinkaan kun pitää huolehtia nuoremmasta sisaruksesta joka asuu edelleen kotona.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan lapsuudesta mun äiti sanoi usein "ehkä ajan huomenna kolarin ja kuolen!" siinä sitten jännitetään tuleeko töistä kotiin.. Ohis.

Vierailija
2/5 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella julmaa manipulointia äidiltäsi. Hän on sairas. Et voi tehdä yhtään mitään muuttaaksesi häntä. MItä voit tehdä on pitää erittäin hyvää huolta itsestäsi ja koettaa katsoa sisaruksesi perään, kuten teetkin. Heti, kun hän on riittävän vanha muuttaakseen pois kotoa, hänenkin kannattaa se tehdä. Tukekaa toisianne, mutta älkää laskeko MITÄÄN äitinne varaan. Valitettavasti olette omillanne. Tukeeko isäsi teitä tai onko joku muu aikuinen, johon luotat? Jos on, ota vastaan tukea ja apua. Tilanne ei ole millään tavalla sinun syysi, vaikka äitisi yrittää sinua syyllistää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita soskuun, että ottaisivat sisaruksen asiat hoitaakseen. Sinulla ei ole lakisääteistä velvollisuutta olla hänen huoltajansa. Hänen pitäisi päästä esim. tukiperheeseen.

Äitisi on täysi-ikäinen ja siten vastuussa itsestään. Hänelle voi pyytää apua, mutta ei voi pakottaa. Ikävä juttu, mutta parhaiten autat häntä auttamalla itseäsi ja vaatimalla apua sisaruksellesi.

Jos hän tekee jotain itselleen, se ei ole teidän syynne vaan pitkän prosessin tulos.

Vierailija
4/5 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun surkeaa, kun aikuinen laittaa tahallaan lapselleen tuollaisia murheita hartioille. Sinun pitäisi saada olla vielä lapsi vailla suuria huolia. Tuo itsemurhan pelkääminen ja pelon hallinta on todella vaikeaa aikuisellekin. Itse olen nelikymppinen eikä se ole helppoa tässäkään iässä. Onpa kohtuutonta, että joku joutuu näihin saappaisiin jo noin nuorena.

Minäkin toivon, että on joku muu aikuinen, johon voitte turvata. Se voi olla isovanhempi, muu sukulainen, opettaja, naapuri, kaverin vanhempi. Koulun terveydenhoitajalle kannattaa ilman muuta käydä juttelemassa. Ja jos sinulla on kaveri, jolla on kivat vanhemmat, niin ehkä voisit jutella heille tilanteestasi, kun olet heillä käymässä.

Vierailija
5/5 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet alaikäinen, tee itsestäsi ja muista sisaruksistasi lastensuojeluilmoitus, jolloin saat viranomaisten apua ja tukea. Oletko saanut terapiaa tai muuta keskusteluapua vaikeaan tilanteesi?

Äitisi on sairas ja tarvitsisi ulkopuolista apua, mutta se ei ole lasten tehtävä, vaan sinulla ja sisarellasi on oikeus elämään, johon ei pitäisi kuulua vanhempiesi murheet ja huolet.

Onko sinulla mitään tukiverkostoa - isovanhempia tai muuta sukua, joka voisi huolehtia sinun ja sisaresi hyvinvoinnista. Kuulostat niin vastuulliselta ja kultaselta, kun jaksat vielä huolehtia sisaruksistasi. Tsemppiä sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi