Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin lapsena unta erikoisesta huoneesta, jonka nyt aikuisena näin ihan oikeasti 20v.myöhemmin

Vierailija
02.01.2017 |

Uni jäi mieleeni lapsena, enkä oikein tiedä miksi. Huoneen nurkassa oli pönttöuuni ja varsinainen olkkari oli edessä mutta sinne mennessä oli kaksi jyrkkää askelmaa ja kaide ympäröi olkkaria jättäen pönttöuunin alatasolle. Toisella puolella heti oven takana oli vanha singerin ompelukone, sekin oli olkkarin korkeudella aika hassusti. Tutustuin nykyseen mieheeni 5v.sitten ja lähdimme hänen kotimaassaan käymään. Poikkesimme miehen hyvän ystävän luona ja olin lentää perseelleni kun näin sen olkkarin! Täysin samanlainen, jopa se singeri oli paikallaan. Mieheni kertoi että oli rakentanut tätä olkkaria ja lämmön vuoksi olohuonetta oli korotettu. Kun kysyin milloin hän oli tätä rakentanut, se osui yksiin unennäköni aikoihin, tosin olin silloin 11v.-12v. Onko teille tapahtunut joskus jotain vastaavaa?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt samoin lapsena.

Vierailija
62/81 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin joskus unta oudosta tiestä jolla ajelimme mieheni kanssa. Unessa olin eksyksissä enkä tiennyt ollenkaan minne mennä.

Viime viikolla ajoimme oikeasti tätä samaa tietä kun olimme ajamassa Kouvolaan (missä en ole koskaan ennen käynyt.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin lapsena unta miehestä, jonka silmiin oli meikattu sateenkaaren värit.

Joitain vuosia myöhemmin näin musa-tv:llä Marilyn Mansonin (?) musavideon, jossa hänellä oli täysin samanlainen sateenkaari-silmämeikki. :)

Vierailija
64/81 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen toistuvasti unta jostakin kylpylästä, joka alkaa jo ärsyttämään. Isäni sanoi että tulen kohtaamaan kyseisen kylpylän joskus, on kuulemma uskomus jos unessa sama paikka toistuu niin sen myös joskus kohtaa. Sen jälkeen ei ole enää niin ärsyttänyt toistuva uni ja uskon että kyseinen paikka on jossain en vain vielä tiedä missä ja miksi sinne pitäisi mennä... :)

Vierailija
65/81 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini eli onnettomassa avioliitossa ja sai lohtua unesta, missä hänen tyttärensä (olin tuolloin vielä pieni vauva) meni naimisiin hyvän miehen kanssa.

Äitini oli hämillään koska ei tunnistanut vihkipaikkaamme. Uni oli kuitenkin selkeä ja yksityiskohtainen.

Vuosi ennen häitäni tämä paikka rakennettiin ja äitini vain totesi, että tutulta näyttää, täällä hän on ollut aiemminkin.

Ja niin oli miehenikin äidilleni tuttu. Hänet äitini oli nähnyt useasti vuosien aikana unissaan.

Kun mieheni ensimmäisen kerran näki äitini ja halasi häntä, mieheni totesi mulle, että hänestä tuntui kuin olisi tavannut äitini aiemmin. Unista en ollut puhunut miehelle mitään.

Meillä kesti jonkin aikaa tulla raskaaksi. Kun taas kerran raskaustesti näytti negatiivista, soitin itkuisen puhelun äidilleni. Hän sanoi nähneensä unen, missä mulla oli tulevaisuudessa 3 lasta. Esikoinen unessa oli tyttö, keskimmäinenkin oli tyttö luonnonkiharilla hiuksilla ja kuopus poika pienellä ikäerolla.

Tismalleen näin tapahtui.

Ja kun olen soittanut äidilleni kertoakseni raskaudesta, hän on tiennyt tästä jo valmiiksi. Kuulemma odotellut jo parisen viikkoa uutisia.

Ihana äitini. <3

Vierailija
66/81 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne nykyfyysikot taitavat epäillä koko lineaarista aikaa vaan se olisi siten että kaikki aika on kuin yhtäaikaa ja jotkut pystyvät ylittämään nämä aikasiivut mutta en osaa tarkemmin selittää You Tubella oli semmoinen teoria fuyysikoilla.

Kyllä, Raamatussa tulee ilmi myös että aika ei ole lineaarinen. Esim. Jumala (kun on kaikkivoipa) näkee ikäänkuin ihmisten elämät aikajanoina, itse kauempaa katsoen. Jolloin voi nähdä ihmisen alun ja lopun jos haluaa, ja kaiken siltä väliltä. On muuten mielenkiintoista, että moni näistä ketjun yläpeukuttajista ei varmaan usko Jumalaan. Itse kyllä uskon.

Vierailija
67/81 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne nykyfyysikot taitavat epäillä koko lineaarista aikaa vaan se olisi siten että kaikki aika on kuin yhtäaikaa ja jotkut pystyvät ylittämään nämä aikasiivut mutta en osaa tarkemmin selittää You Tubella oli semmoinen teoria fuyysikoilla.

Kyllä, Raamatussa tulee ilmi myös että aika ei ole lineaarinen. Esim. Jumala (kun on kaikkivoipa) näkee ikäänkuin ihmisten elämät aikajanoina, itse kauempaa katsoen. Jolloin voi nähdä ihmisen alun ja lopun jos haluaa, ja kaiken siltä väliltä. On muuten mielenkiintoista, että moni näistä ketjun yläpeukuttajista ei varmaan usko Jumalaan. Itse kyllä uskon.

Lisään vielä, että jos Raamattu kiinnostaa niin suosittelen Learn the Bible in 24h kirjaa (Chuck Missler) se avaa todella hyvin vanhaa sekä uutta testamenttia!

Vierailija
68/81 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kukaan voi muistaa 12-vuotiaana nähtyä unta?

Tosi vaikea uskoa.

Vierailija
69/81 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sattuu tuota usein.

Olen jopa vaihtanut koulutussuuntaa kun luokka jossa aluksi olin oli väärässä talossa.

Se luokka jonka olin muutamaa vuotta aiemmin nähnyt unessa oli siinä viereisessä talossa ja sitten seuraavana vuonna aloitin siellä ja silloin myös ne samalla luokalla olevat olivat ne aiemmin nähdyt ihmiset.

Vierailija
70/81 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet

Vierailija
71/81 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kukaan voi muistaa 12-vuotiaana nähtyä unta?

Tosi vaikea uskoa.

Jotkin unet muistan todella hyvin, tämä oli yksi niistä. Muistan jopa 5-vuotiaana nähtyjä unia, en tiedä miksi. Vaikka uni sinänsä oli ihan tylsä eikä siinä tapahtunut mitään, niin sillä oli jokin merkitys minulle. ap

Vierailija
72/81 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt toistuvasti unta talosta, joka sijaitsee meren rannassa, se on kolmikerroksinen, keltaiseksi rapattu, tosi iso, yläkerrassa on avoin tila jossa on flyygeli ja kirjasto, sisäpiha ja muutamia muita aina samanlaisina toistuvia yksityiskohtia. Pari vuotta sitten näin juuri sellaisen USAssa. 

Vierailija
73/81 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet

Ota vain jos asia ahdistaa.

Vierailija
74/81 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
75/81 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nähneeni lapsena unta jossa olin jonkun talossa. Talo oli kaksikerroksinen vanha talo jonka yläkerran ikkunasta näkyi lähellä taloa kasvava todella kaunis kukkiva omenapuu. Hämmennys oli suuri kun käytiin mun miehen kanssa aikanaan katsomassa taloa. Yläkerran ikkunasta näkyi tuo sama maisema yksityiskohtineen. Nyt se talo on mun rakas koti.

Vierailija
76/81 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin vähän väliä unta jostain ravintolasta. Sit kerran kun oltiin muutettu uudelle paikkakunnalle ja päätettiin että haetaan pitsaa paikallisesta baarista ja mentiin sinne, niin se baarin ravintolapuoli oli lähes tismalleen samanlainen. En muista ikinä käyneeni siellä, mutta ollessani ihan pieni mun isovanhemmat asui sen baarin vieressä ja ehkä oon joskus käynyt siellä sisällä. Olin niin onnellinen löydettyäni sen paikan, koska se on ihan yhtä kotoisa kuin unessani. Semmoinen luolamainen, hämärä ja vähän keskiaikainen.

Vierailija
77/81 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan nähdä enneunia. Useita vuosia meni ennenkuin tajusin oikeasti ettei voi olla enää sattumaa.

Näin kerran unta että lapseni leikkivät huoneessaan, toinen sanoi että anna "tytölle" se lelu takaisin ja sieltä kuului ihanaa lapsen naurua. Nauroin miehelle että että meille se vielä tyttö tulee. Ja tuli. Tuon hetken koin uudestaan kun tyttö oli vuoden ikäinen uudestaan. Se oli se sama hetki kuin unessani. Sinänsä aika ihme, koska saimme edelliset hoidoilla ja tämä tuli yllärinä ihan itse :) unen ja tilanteen kokemisen välillä oli noin 3 vuotta.

Viimeisin oli tällä viikolla. Lapset oli ulkona ja minulle tuli outo fiilis. Samalla yksi lapsista tulee sisään ja tajusin että olen kokenut tämän hetken, unessa tuosta jonkin ajan päästä mies huutaa soittamaan esikoiselle ambulanssia, en muista miksi. Menin ovelle ja pyysin lapset heti sisään. En tiedä sitten, mikä lie. Kerran näin unessa ja todellisuudessa pojalle tapahtuvan saman vahingon, ihan tismalleen niinkuin se meni unessakin, olisin voinut estää sen jos olisin reagoinut heti kun aistin kokeneeni tilanteen aiemminkin.

Ei näitä hirveän usein tule, 1-2 kertaa vuodessa.

Se mikä mua oikeasti jännittää... näin joskus unta että meillä oli miehen kanssa paljon rahaa ja olimme todella tyrmistyneitä unessa. Mies halasi minua kovasti ja sanoi että me saamme nyt mitä ikinä haluamme. Tästä tulikin mieleen, taidan lotota tällä viikkoa ;)

Vierailija
78/81 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen muisti ei ole mikään erityisen luotettava lähde + jos johonkin haluaa uskoa, niin se muisto hyvin äkkiä muokkautuu vallitseviin olosuhteisiin sopivaksi, pieni yksityiskohta muokkautuu sieltä ja toinen täältä, eikä ihminen lopulta tiedä itsekkään mikä piirre oli 20 vuotta sitten lapsena nähdyssä unessa ja mikä nyt todellisuudessa.

Humpuukia.

Vierailija
79/81 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen muisti ei ole mikään erityisen luotettava lähde + jos johonkin haluaa uskoa, niin se muisto hyvin äkkiä muokkautuu vallitseviin olosuhteisiin sopivaksi, pieni yksityiskohta muokkautuu sieltä ja toinen täältä, eikä ihminen lopulta tiedä itsekkään mikä piirre oli 20 vuotta sitten lapsena nähdyssä unessa ja mikä nyt todellisuudessa.

Humpuukia.

Ei tässä ole uskosta kyse. Kelasin sitä huonetta päässäni kaikki vuodet aina silloin tällöin ja aina se huone oli samannäköinen. ap

Vierailija
80/81 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole mikään enneuni, mutta muuten outo juttu. Joskus lapsuudessa näin siskoni kanssa tismalleen samaa unta. Unessa oli vanha ala-asteen piha ja siellä meille tuttuja lapsia. Itse olin jo lukiossa ja siskoni yläasteella ja aamulla kun aloimme puhua toisillemme unesta oli kumpikin varsin ihmeissään... ihmisiä ja tapahtumia myöten oli unemme identtinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi