Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi työ AHDISTAA

Vierailija
02.01.2017 |

Onko kukaan ollut niin kamalassa työpaikassa, että ahdistaa koko ajan vapaa-ajallakin? Olen nyt aloittanut sellaisessa työpaikassa. Öisin en saa unta ja illat menee seuraavaa päivää miettien. Viikonloppuna jo murehdin tulevaa maanantaita. Olen aloittanut tällaisessa työpaikassa ja en yhtään tykkää siitä paikasta. En mennyt sinne omasta tahdostani vaan minut siirrettiin toisesta "yksiköstä".

Ikävöin koko ajan vanhaa työpaikkaani. Meillä oli hyvä porukka ja lomillakin jopa odotin töihin pääsyä. Menin töihin aina mielelläni. Nyt täällä uudessa paikassa tuntuu niin vastenmieliseltä. Olen yrittänyt suhtautua iloisella asenteella, mutta ei auta. Täällä on huono ilmapiiri ja ei ole tervetullut olo. Muutama henkilö tuntuu suorastaan vihaavan minua. Työpäivät tuntuvat tuskallisilta ja meinaan koko ajan alkaa vollottaa. Masentaa ja ahdistaa koko ajan. Koko ajan on huono olo, päätä särkee, ahdistaa fyysisestikin jne. Itse työssä ei sinällään ole vikaa. Tämä paikka vaan ei ole mukava.

En enää tiedä, mitä voi tehdä tällaisessa tilanteessa. Onko mitään muuta keinoa kuin irtisanoa itsensä kokonaan?!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota saikkua.

Vierailija
2/7 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet nyt hallitsemaan ajatuksiasi, niin että et salli ajatustesi pyöriä siellä työasioissa sen jälkeen, kun oven pistät kiinni. Silloin sinua ahdistaa enää vain työpäivän ajan, ja sen kyllä yleensä jaksaa.

Itse opin tässä mestariksi, kun päädyin työpaikkakiusatuksi. Lopulta melkein nauratti koko kiusaaminen, koska opin ottamaan siihen niin ulkopuolisen asenteen, ettei se liikuttanut minua pätkääkään. Ja työpaikan ulkopuolella en sallinut ajatusten harhailla yhtään työpaikkaan tai siellä oleviin ihmisiin.

Vierailija
4/7 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Täytyy jotenkin yrittää oppia hallitsemaan ajatuksiaan ja laittaa töissä robottivaihe päälle. Tympäisee oikein, että pitää työasioita miettiä näin paljon vapaa-ajallakin, vaikka muuten tämä työ on sellaista, että työt ei seuraa kotiin. Tänään pari tuntia ennen kellon soittoa aamulla aloin herätä ja koko ajan tuli mieleen joku työasia. :( En saanut enää nukuttua. Muutenkin hermoilen aina kaikkea uutta ja menee kauan tottua uusiin tilanteisiin. Olen aivan poikki. Pelkään kohta saavani jonkun burn outin.

Vierailija
5/7 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala kenties? Jos on, vaihda alaa.

Vierailija
6/7 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän vastaava tilanne. Työpaikka ei ole enää ihan uusi, mutta mennyt koko ajan sietämättömämpään suuntaan. Koko ajan pyörii mielessä, miten pääsisin pois tai mitä muuta tehdä.

Vierailija
7/7 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hoitoalalla, mutta alan vaihto on käynyt mielessä. En vaan tiedä, mitä tekisi ja onko minusta mihinkään.  Tästä alasta en ole koskaan haaveillut eikä tämä ole ollut unelma-ammattini. Olen vain ajautunut tänne. Työ on ihan ok, mutta tässä sen näkee, miten paljon työpaikka vaikuttaa viihtymiseen.

Mikä teillä muilla on ollut vaikeaa työpaikassa, jos haluatte kertoa?

Jospa tästä päivä kerrallaan yrittäisi selviytyä.

T. aloittaja