Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos on tehty ennakollinen lasu

Vierailija
02.01.2017 |

niin koska sosiaalityöntekijät tulevat kylään synnytyksen jälkeen? Joutuuko siinä sitten alapää kipeänä sossuja kahvittelemaan vai voiko käynnin sopia esim parin viikon päähän synnytyksestä?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut vakavan masennuksen (ollut sen johdosta jopa osastohoidossa omasta pyynnöstäni) eikä minusta (tai siis lapsesta) tehty mitään ennakoivaa lasua. Ei siis ole mikään automaatio, että aiemmin sairastaneita "kytätään", tämä siis tietona muutamalle keskustelussa :D

Täällä toinen lähes samanlainen. Olen ollut masennushistoriastani avoin sekä neuvolassa että lääkärissä yleensä, eikä lasua ole tehty, ei ennen eikä jälkeen. Masennusdiagnoosi ei ole myöskään estänyt työpaikan tai asuntolainan saamista tai aiheuttanut muuta haittaa kuin masennusoireista itsestään on aiheutunut.

Vierailija
42/43 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmänä kysyn miksi tuollainen ennakoiva lasu? Mitä tarkoittaa?

Se tehdään, jos odottavan äidin elämäntilanne ei ole tasapainoinen tai on paljon ollut ongelmia tms. Eli sostoimi tukee ja on läsnä odottavan äidin elämässä ja vauvan syntymän jälkeen arvioivat tilannetta myös tasaisin väliajoin.

Eli jos on menneisyydessä sairastanut esim masennuksen ja siitä parantunut, niin ei saakaan vietää normaalia perhe-elämää lapsen ja miehen kanssa vaan sossut käyvät alvariinsa katsomassa? Oikeasti?

No ei todellakaan. Keskivaikealla masennuksella ei saa kotiin edes mitään apua, vaikka sairaus olisi aktiivinenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut sekä mielenterveys- että päihdeongelmien takia terapiassa ja lääkityksellä. Ikinä, koskaan ei missään nämä asiat ole mua vastaan kävelleet. Mulla oli jopa lapsia jo siihen aikaan, eikä mistään lasuista puhuttu. Sain sittemmin olla ihan rauhassa raskaana ja synnärillä eikä kukaan ottanut historiaani esille. Ehkä kunnilla sitten on eri käytännöt mene ja tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi