Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään että äiti katkaisee välit jos kerron raskaudestani :(

Vierailija
02.01.2017 |

Olen 23-vuotias ja olen raskaana. Olen ollut yhdessä mieheni kanssa n. 2 vuotta. Raskaus ei ollut suunniteltu, olen tällä hetkellä vain opiskelija (korkeakoulu, toinen vuosi). Aiemmin olin loma-ajat töissä, mutta minut "irtisanottiin" (olin työhönkutsuttava, pomo otti oman tyttärensä tilalle)

Mies on tosin vakityössä, josta saa ihan kohtalaista palkkaakin (verojen jälkeen n. 2000€, joskus enemmänkin jos tekee pidempää työpäivää/saa bonuksia)

Minulla on aika hurjasti opintolainaa, samoin miehellä. Omaa asuntoa ei tietenkään ole, asumme vuokralla miehen vanhemmilta vuokratussa pienessä kolmiossa.

En haluaisi tehdä aborttia, koska en koe että lapsen saaminen olisi hirveä katastrofi. Olen tehnyt aiemmin abortin, mitä kadun vähän.

Äitini vain katkaisee luultavasti välittömästi välit jos päätämme pitää lapsen. Äiti on tukenut meitä rahallisesti, varsinkin sen jälkeen kun minä menetin työpaikkani.

Äitini on sitä mieltä, että lapset hankitaan yli 30-vuotiaana sitten kun ollaan oltu monta vuotta naimisissa. Pitäisi lisäksi olla vakityöt molemmilla, omakotitalo ja erittäin hyvät tulot.

Viimeksi minulla meni välit moneksi vuodeksi äitiin, kun muutin omilleni (äiti olisi halunnut pitää minut kotona) ja kun erosin kirkosta. Ihan viime vuosina olen saanut korjattua välit äitiini.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää talous aisoihin ja lopettakaa yli varojenne eläminen.

Ymmärrän äitiäsi sillä hän näkee ettei teillä ole talous hallinnassa, ette pärjää omillanne ja siihen sitten vielä lapsi. Äidilläsi on pidempi elämänkokemus ja tietää ettei rahatta pärjää.

Nyt napanuoraa poikki ja taloudellinen vastuu itsellenne. Uskon että äitisi asenne muuttuu kun et kerjää häneltä enää rahaa. Näin luottamus pärjäämiseenne kasvaa.

Äitisi näkee ja ymmärtää sellaisia asioita joita sinä et näe.

Vierailija
22/35 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme siis tarvitse äidiltä taloudellista tukea, hän tarjoaa sitä pyytämättä ja meinaa suuttua jos en ota vastaan. En ole siis huolissani tämän tukemisen päättymisestä, kun emme sitä oikeastaan tarvitsisi.

Äiti ei ole koskaan noteerannut avomieheni olemassaoloa mitenkään. Kysyy aina mitä MINULLE kuuluu, milloin MINÄ tulen käymään. Jos menemme molemmat paikkakunnalle missä äiti asuu, meidän pitää mennä yöksi muualle, koska äiti ei suostu majoittamaan avomiestäni.

Suurin huolenaiheeni on se, että äiti leikkii taas mykkäkoulua ja satunnaista syyllistämistä monen monta vuotta. En jaksaisi sitä, se on hirvittävän stressaavaa. En ymmärrä miksei äitini voisi olla iloinen puolestani, miksi ensinnäkin käyttäytyy noin avomiestäni kohtaan.

Äiti sai itse minut 32-vuotiaana. Isääni en tosin ole koskaan nähnyt, koska äiti blockasi yhteydenpidon isäni ja minun välillä täydellisesti. Valehteli isäni olevan joku ihan toinen ihminen, totuus paljastui oikean isäni kuollessa.

Äiti on "varastanut" minulta rahaa, jota isäni oli säästänyt minulle koko lapsuuteni. Minun piti saada oikeudet tiliin 18-vuotiaana, mutta selvisi että äitini oli tyhjentänyt tilin ja pelannut kaikki rahat aikoja sitten.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun äidillä on jotain pahoja seksuaalisuuteen liittyvä estoja.

Vierailija
24/35 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnosta enää keskustella kun et moneen tuntiin vaivautunut vastaamaan mitään. :)

Vierailija
25/35 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan oman mielenterveytesi vuoksi kannattaa pitää kunnollista etäisyyttä tuollaiseen äitiin. Me emme valitettavasti pääse valitsemaan vanhempiamme ja joillakuilla käy tässä arvonnassa huono tuuri. Lapsella on luontainen tarve miellyttää vanhempiaan ja sietää heidän tahollaan vaikka minkälaista kaltoinkohtelua. Mutta sinusta on tulossa nyt äiti ja joudut asettamaan oman perheesi etusijalle. Sinun perheesi on miehesi ja tuleva lapsesi ja näitä sinun täytyy puolustaa pahaa maailmaa vastaan - mukaanlukien oma äitisi. Teillä ei ole mahdollisuutta terveeseen perhe-elämään niin kauan kuin annat äitisi myrkyttää teidän keskinäisiä välejänne. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta pitää yhteyttä äitiin, jolla on noin vakavia mielenterveydellisiä ongelmia. Päin vastoin, sinun täytyy suojella itseäsi ja perhettäsi ja jättää yhteydenpito äitiisi ihan minimiin tai katkaista se kokonaan, jos muu ei auta.

Vierailija
26/35 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kiinnosta enää keskustella kun et moneen tuntiin vaivautunut vastaamaan mitään. :)

Ihmisillä on varmaan muutakin elämää kuin av. :D

Vierailija
27/35 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.. Kasva aikuiseksi ennen kuin alat lisääntymään.

Vierailija
28/35 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/35 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teki tämän keskustelun 11:37 ja vastasi lähempänä kolmea. Eikö sen vertaa voi panostaa keskusteluun?

Vierailija
30/35 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap teki tämän keskustelun 11:37 ja vastasi lähempänä kolmea. Eikö sen vertaa voi panostaa keskusteluun?

Jospa on vaikka koulussa ja tehnyt tauolla ketjun?

Vierailija
31/35 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, jos olet jo aiemmin tehnyt abortin, et välttämättä saa toista niin helpolla jos sulla on oikeasti asiat ihan hyvin. Riippuu vähän kuinka kauan tästä edellisestä on.

Vierailija
32/35 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappa piuhat poikki niin ei tarvitse koko ajan abortteja tehtailla.

Vierailija
33/35 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/35 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ap abortti ja laita sitten piuhat poikki. Et kuulosta todellakaan siltä että olisit valmis äidiksi.

Vierailija
35/35 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerrot äidillesi asiasta, älä tee sitä sanomalla synkeällä ilmeellä "Mun pitäis kertoo sulle yks juttu" ja sitten kertoa että olet raskaana. Sano äidillesi mielummin iloisesti "Sinusta tulee mummo!". Tällä tavalla asia onkin iloinen tapahtuma, ei negatiivinen. Kannattaa myös odottaa jonkin aikaa jos vaikka sattuukin käymään niin, että tulee keskenmeno ja olet jo kertonut raskaudesta kaikille. Ei ole nimittäin kiva selitellä, että et valehdellut, vaan sikiö kuoli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi