Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin koukkuun korealaiseen romanttiseen draamasarjaan! Suositelkaa samantyyppisiä?

Vierailija
01.01.2017 |

Korealaiset sarjat ovat ihan uusi tuttavuus. Joulunpyhät on mennyt katsellessa tätä

https://en.m.wikipedia.org/wiki/That_Winter,_the_Wind_Blows

Ihanan dramaattista romanttista hömppää ja nyt olisi mukava löytää vastaavia elokuvia tai sarjoja. Olisiko kenelläkään suosituksia?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaus edelliseen, Gong Yoo on 37v. Tuli virhe äsken. Hän on myös päähahmo Train to Busan elokuvassa. Mukava kuulla ja nauti! :)

Apua toi Goblin onkin ihan tosi hyvä! Katsoin ekan jakson eilen kokeeksi ja nyt on neljä jaksoa katsottu! Nyt olen kahden sarjan koukussa 😆 Ap

Vierailija
22/74 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä katsotte Goblinia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkeja on ollut:

Master's Sun

Greatest Love

My Name is Kim Sam Soon

Thank You

Oh My Venus

Jekyll, Hyde, Me

My Secret Hotel

The City Hall

Pinocchio

Heirs

Snow Queen

Secret Garden

ja monta muuta varmaan unohtui, K-draamat tulee olemaan mun tuhoni ;)

Vierailija
24/74 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa edellisissä on siis (Heirsiä ja Pinocchiota lukuunottamatta) hahmot jo vähän varttuneempia. Itse olen myös yli 3-kymppinen ja sarjoja ollaan katsottu jo monta vuotta mieheni kanssa joka myös tykkää, vaikka ei varmaan ikinä kehtaisi kellekään myöntää.

Lisäänpä vielä My Love From The Star.

Vierailija
25/74 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa sarja, jossa miespääosassa on So Ji Sub <3

Vierailija
26/74 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä katsotte Goblinia?

Youtube, kissasian, dramanice

Vierailija
27/74 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/74 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva kuulla, että pidät AP Goblinista! Olen yrittänyt itse saada kavereitani katsomaan sitä mutta heidän mielestään korealaiset sarjat ovat 'outoja'. Sen takia koska se on aasialainen eikä amerikkalainen 😪. No jääköön he paitsi hyvistä sarjoista 😄😄 jos mietityttää AP kuka olen niin olen se joka ehdotti Goblinia sinulle 😜

Kannattaa katsoa sarjoja dramanice, kissasian ja dramacool sivuilta. Youtubeen ei tule ihan kaikkea ja joskus osa sarjoista poistetaan tekijänoikeuksien takia.

Vierailija
29/74 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kiva kuulla, että pidät AP Goblinista! Olen yrittänyt itse saada kavereitani katsomaan sitä mutta heidän mielestään korealaiset sarjat ovat 'outoja'. Sen takia koska se on aasialainen eikä amerikkalainen 😪. No jääköön he paitsi hyvistä sarjoista 😄😄 jos mietityttää AP kuka olen niin olen se joka ehdotti Goblinia sinulle 😜

Kannattaa katsoa sarjoja dramanice, kissasian ja dramacool sivuilta. Youtubeen ei tule ihan kaikkea ja joskus osa sarjoista poistetaan tekijänoikeuksien takia.

Joo kiitos suosituksesta😊 Melkein jätin sen väliin kun aikaisemmin luin juonikuvausta, jotenkin vierastin sitä fantasian ja komedian yhdistelmää siinä, en tiedä miksi. Ehkä ajattelin sen komedian olevan sellaista liioiteltua, niin kuin joskus aasialaisissa tv ohjelmissa on ääniefekteineen ja liioiteltuine ilmeineen. Ja se miespääosan näyttelijä on ihana

Näissä sarjoissa tuntuu olevan pääparin rakastuminen ns slow burn-tyyppistä, ja UST:ia on tässäkin sarjassa :)

Olen löytänyt jo monta hyvältä vaikuttavaa sarjaa ehdotusten perusteella, kiitos kaikille. Pitäisi vaan löytää aikaa katsoa niitä!

Ap

Vierailija
30/74 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kyllä siinä, että miespääosan näyttelijä Gong Yoo (hänen nimensä) on ihana! Oon ihan sulana kun hän hymyilee haha. Ja todella kiva kuulla ettet jättänyt Goblinia välistä! Joskus jos on epävarma niin kannattaa se ensimmäinen jakso katsoa ja sen perusteella päättääkö jatkaako vai ei.

Muuta minulla ei ole kuin tervetuloa korealaisten sarjojen maailmaan 😊😊😊

Vierailija
31/74 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos draama suosituksia vielä kaipaat niin tällä hetkellä menossa oleva sarja, medical drama Romantic Doctor Teacher Kim on todella hyvä! Se tulee joka ma ja ti (tällä hetkellä ollaan jo 17 jaksossa, loppuu pian kun siitä tulee 20 jaksoa). Se on 95% medical ja 5% romance. Suosituin draama ma ja ti draamoista ja on tällä hetkellä ykkönen. Kannattaa antaa sille mahdollisuus, et tule katumaan.

Vierailija
32/74 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos draama suosituksia vielä kaipaat niin tällä hetkellä menossa oleva sarja, medical drama Romantic Doctor Teacher Kim on todella hyvä! Se tulee joka ma ja ti (tällä hetkellä ollaan jo 17 jaksossa, loppuu pian kun siitä tulee 20 jaksoa). Se on 95% medical ja 5% romance. Suosituin draama ma ja ti draamoista ja on tällä hetkellä ykkönen. Kannattaa antaa sille mahdollisuus, et tule katumaan.

Joo, lisää vaan suosituksia, olen ihan koukussa näihin. Tsekkaan tuon ehdottamasi! Tänään olen katsonut Goblinia jo kymppijaksoon asti. Ihana sarja! Kuinka monta jaksoa niitä muuten tulee? Ap

Vierailija
33/74 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goblinista tulee kaiken kaikkiaan 16 jaksoa. Kaksi jakso viikossa, perjantaisin ja lauantaisin. Loppuu kolmen viikon päästä. Suomen aikaan klo 18 jälkeen on dramanice sivustolla se jo subattu.

Itse katson myös Goblinin ja Romantic doctor teacher Kim lisäksi weightlifting fairy Kim bokjoo mutta se on college drama joten sinun makuusi näyttelijät voivat olla nuoria. He näyttelevät olikohan se 21v/22v vuotiaita, ihana draama itse pidän siitä tosi paljon. Se on aika hömppä ja hyväntuulinen draama jos kiinnostaa niin tsekkaa se.

Vierailija
34/74 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Goblinista tulee kaiken kaikkiaan 16 jaksoa. Kaksi jakso viikossa, perjantaisin ja lauantaisin. Loppuu kolmen viikon päästä. Suomen aikaan klo 18 jälkeen on dramanice sivustolla se jo subattu.

Itse katson myös Goblinin ja Romantic doctor teacher Kim lisäksi weightlifting fairy Kim bokjoo mutta se on college drama joten sinun makuusi näyttelijät voivat olla nuoria. He näyttelevät olikohan se 21v/22v vuotiaita, ihana draama itse pidän siitä tosi paljon. Se on aika hömppä ja hyväntuulinen draama jos kiinnostaa niin tsekkaa se.

Ok kiitos suosituksista, taas :) pitää katsoa alkujaksot noista(kin) kokeeksi. Tiedätkö mitään hyviä good girl bad boy juonisia sarjoja tai leffoja? Tuo juonikuvio on ollut aina heikko kohta mulle. Sain juuri katsottua loppuun tuon That Winter The Wind Blowsin, ja tykkäsin kovin. Ap

Vierailija
35/74 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihana huomata että suomessa on muita k-drama faneja. Itse olen katsonut aasialaisia mm. kiinalaksia, taiwanilaisia, japanilaisia, thaimaalaisia ja singaporelaisia draamoja jo 10 v ajan. Jenkkisarjoja seuraan vaan muutamaa, sillä olen jotenkin niin tottunut aasialaisiin sarjoihin. Itsekin lähestyn jo 30 v joten mullakin on jo teini draamat jääneet vähemmälle.

Seuraan tällä hetkellä korealaisia viikonloppu draamoja, esim tv-kanava KBS WORLD (illa),

(Jonka sarjat löydät youtubesta kanavan omalta sivulta englanninkielisellä tekstitykseltä ) on mielestäni jo usemman vuoden ollut parhaimmat ja katsotuimmat viikonloppu draamat. Tällä hetkellä on menossa

The Gentlemen of Wolgyesu Tailor shop joka on aivan ihana.

Näyttelijöinä näissä viikonloppu draamoissa ovat aikuiset ja useimmiten iäkkäämät seniorinäyttelijät. Tietenkin päähenkilöinä olevat hahmot ovat useimmiten 20-30 v, mut koska kyse on family draamoista löydät koko iänkirjon näistä draamoista. Joten suosittelen niitä sinulle. Minun ehdottomia suosikkisarjojani näistä viikonloppu draamoista ovat Wang family/King family v. 2014 ja SBS-kanavan Smile, you v. 2009, sekä MBC- kanavan Come! Jang Bo Ri . 2014

Tietenkin näissä viikonloppu draamoissa on semmoiset 40-50 jaksoa per sarja :) Toivotan sinulle nauruntäytteistä, itkuista ja kokemusrikasta tv nautintoa. Tervetuloa aasialaisten draamojen pariin.

Vierailija
36/74 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin.

Vierailija
37/74 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelliseen viestiin lisätäkseni. Laskin yhtenä iltana katsoneeni korealaisia sarjoja jo 182 kpl:ta. En edes uskalla laskea montako tuntia olen tuhlannut elämästäni näihin sarjoihin. Saatoin teinivuosinani katsoa yhden päivän aikana kokonaisen sarjan jossa on n. 16 jaksoa. Muistan edelleen kuinka yhtenä päivänä katsoin draaman Prosecuter princess yhdeltä istumalta melkeinpä. Kävin vain wc:ssä ja jääkaapilla. Onneksi tuolloin oli sadepäivä.

Kokeile muuten katsoa draamoja Kissasian.com sivulta. Siitä on nykyään tullut mun lemppari sivu. Viki.com on nykyään täynnä mainoksia ja se perhanan vikipass :)

Vierailija
38/74 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on töitä, harrastan paljon ja käyn jopa lomalla ulkomailla pariin kertaan vuodessa. Kyse on ajankäytöstä, jonka nyt onneksi vanhempana hallitsen paremmin kuin hulluina teinivuosina :)

Vierailija
39/74 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on töitä, harrastan paljon ja käyn jopa lomalla ulkomailla pariin kertaan vuodessa. Kyse on ajankäytöstä, jonka nyt onneksi vanhempana hallitsen paremmin kuin hulluina teinivuosina :)

Jaaha, kiitos tiedosta. Taisi tulla väärään ketjuun 😂

Vierailija
40/74 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut aikaisempia vastauksia, joten jos joku jo ehdottanut näitä, suokaa anteeksi :D

Scarlet heart- ryeo. http://mydramalist.com/15999-moon-lovers-scarlet-heart-ryeo

20 episodia, eli 20 tuntia. Katsoin jouluna yötä myöten maratoonina, kun oli niin koukuttava. Silmäkarkkia ihan riittävästi, mm. Baekhyun EXO:sta. Ja Lee Joon Gi pääosassa! :)

Silmäkarkkia on myös tarjolla Hwarangissa :) http://mydramalist.com/15931-hwarang

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi