Mitä kukkia vesiaiheen ympärille
Pihasuunnitelmaa teen mökille. Viime vuonna saatiin kaivettua allas maahan, siimä on myös isoja kiviä. Tänä vuonna olisi tarkoitus maisemoida se allas. Jotain kivaa pitkään kukkivaa, helppohoitoista.
Kultasateesta haaveilen...
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin saniaisia kukkien lisäksi. Ne ovat monivuotisia ja näyttäviä. Kukat vaihtuvat vuosittain. Viimeksi laitoin miekkaliljoja ja freesioita. Ensi kesänä taidan laittaa jotain matalakasvuisempaa ja rehevämpää.
Haluaisin sellaisen mahdollismåimman helppohoitoisen. Eli en ehdi sommittelemaan joka vuosi uudelleen. Tontti on iso ja meillä on kaupungissakin omakotitalo. Saniaisia on tontin laidalla iso rykelmä. Ne kyllä sopii täydellisesti vesiaiheeseen!
Kurjenmiekat ja kuunliljat ovat klassisia vesiaiheen vieressä, mutta kukinta ei taida olla toivomaasi. Kurjenmiekkojen lehdet tuovat kyllä ryhtiä. Tarha-alpi pitää rehevästä maasta, on keltainen, mutta leviää todella paljon.
Tyttäreni on Iris ja tuohon olen siirtämässä iiriksiä kaupungista. Tarha-alpia sain viime vvuonna. Idiootti, etten tajunnut, että sitä voisin laittaa tuohon! Mökkipiha on valtava ja ollut hoitamatta 15 vuotta, joten mikään piperrys ei nyt riitä.
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni on Iris ja tuohon olen siirtämässä iiriksiä kaupungista. Tarha-alpia sain viime vvuonna. Idiootti, etten tajunnut, että sitä voisin laittaa tuohon! Mökkipiha on valtava ja ollut hoitamatta 15 vuotta, joten mikään piperrys ei nyt riitä.
Nyt voitkin laittaa sitten kunnon kokoiset alueet per kasvi, niin näyttää paljon paremmalta kuin pieni piperrys. :)
Kotkansiipi ja heinät toimivat aina ja kaikkialla.
Mulla on ainakin saniaisia kukkien lisäksi. Ne ovat monivuotisia ja näyttäviä. Kukat vaihtuvat vuosittain. Viimeksi laitoin miekkaliljoja ja freesioita. Ensi kesänä taidan laittaa jotain matalakasvuisempaa ja rehevämpää.