Olen tyytyväinen saamaani rahamäärään. Onko täällä muita rahamääräänsä tyytyväisiä?
Aina valitetaan, että tuet, palkat yms. ovat liian pieniä. Ja että Suomessa sorretaan köyhiä. Itse elän suomalaisen köyhyysrajan alapuolella. En ole tehnyt päivääkään töitä. Silti saan yli 1100 euroa kuukaudessa. Tulen sillä hyvin toimeen. En edes pidä itseäni köyhänä, kun rahat kuitenkin riittävät niin hyvin.
Onko täällä muita tuloihinsa tyytyväisiä?
Kommentit (6)
Osaat ilmeisesti säästää ja elää tulojen mukaan. Kovin monella suurempi summa vaan valuu sormien välistä jonnekin ns. mustaan aukkoon.
Kyllä mä olen. Olen elänyt avioliitossa pienehkötuloisen miehen kanssa itse tehden osa-aikatyötä. Maksettiin asuntolainaa kunnes erottiin. Nyt saan soviteltua päivärahaa ja palkkaa 700-1150 euroa kuussa riippuen tunneista. Lisäksi asumistukea yli 600 eli maksan itse 209 euroa. Elarit 170, lapsilisät 298 ja vammaistuen osuus minulle 46 euroa. Toki mies maksaa osan ruoista mutta esimerkiksi syys-joulukuussa laitoin säästöön 800 euroa, jouluun meni kuutisen sataa, sisustin useammalla satasella ja poltan vielä askin päivässä. Ei voi valittaa kun suurin osa tukia!
Ilmeisesti nämä tuilla eläjät ovat tyytyväisempiä "saamaansa rahamäärään" kun itse itsensä elättävät... Jotain tarttis tehdä - ja pian!
Teen työtä, raskasta, kokopäiväisesti, viikonloppuja 2/3, käteen jää 1800-1600.
Eli voin ajatella että teen työtä jossa olen saanut kroppani risaksi 500-700€, eli millä mittapuulla voisin olla tyytyväinen? Jos kotona makaamalla saa lähes saman?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti nämä tuilla eläjät ovat tyytyväisempiä "saamaansa rahamäärään" kun itse itsensä elättävät... Jotain tarttis tehdä - ja pian!
Totta kai olen tyytyväinen että osa-aikatyöstä huolimatta saan hyvän asumistuen ja soviteltua päivärahaa. Mutta elarit ja lapsilisät tulee työstä riippumatta. Katsos kun on meitä kiitollisia ;)
Olen ihan ok tyytyväinen palkkaan, olen keskipalkkainen ja työssä joka on yhteiskunnallisesti tärkeää mutta ei rasita liian paljon ja sen pystyy hoitamaan työajan puitteissa. Työ tuottaa tyydytystä ja työyhteisö on kiva ja osa sosiaalista elämääni. Käteen jää n. 2400 e/kk. Lisäksi bonarit ja lomarahat.