Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lenkkeilystä ei ole hyötyä?

Vierailija
01.01.2017 |

Miksi liikunta-alan ammattilaisilta usein kuulee, ettei lenkkeilystä ole mitään hyötyä? Olen kuvitellut sen parantavan hapenottokykyä ja verenkiertoa ja auttavan vaikka painonhallinnassa. Itse ainakin koen voivani paremmin ja olo on energisempi, kun käyn hölkkäämässä/juoksemassa tai kävelen

Mikä on sellaista liikuntaa, mistä olisi hyötyä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karateka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskin ovat ammattilaisia.

Minä olen. Olen tavannut paljon erilaisia vartaloita ja virheasentoja joille en todellakaan voi suositella lenkkeilyä. Pahimmillaan tuhoaa nivelet jos painoa on liikaa.

Tätä omaa vaivaa en ole onnistunut selvittämään vaikka sitä on tutkinut maamme huiput.

T: se karaten takaisin siirtynyt

No herra Jumala, ei tietenkään mikään laji automaattisesti sovi kaikille! Aina löytyy yksilöitä joille jokin ei sovi. Nyt oli puhe yleisellä tasolla, ettei lenkkeilystä (ja itse mielsin siihen kuuluvan myös kävelyn) olisi mitään hyötyä.

Kyllä minä pidän yleistä tasoa ihan yksilöllisenä. Ihminen on oma kokonaisuutensa ja kukaan ei ole samalainen. Eli aika turha tässä on alkaa jankkaamaan asiasta. Minä olen sentään liikunta-alan ammattilainen ja pitkän linjan karaten harrastaja.

🙄

Millä koulutuksella olet liikunta-alan ammattilainen? Pt-koulutus 3kk?

JKL:n Yliopistosta taattua tuotetta.

Tunnen muuten paljon Pt-koulutuksella olevia huippuja. Turha sitä koulutusta on väheksyä. Jos on motivoitunut niin 3kk on riittävä.

Minulta muuten löytyy kultamitaleitakin palkintokaapista.

Sehän on selvää ettei rahvaiden parissa saa olla erimieltä vaikka mitenkä järkevästi asioita perustelisi.

Kerro vielä missä työskentelet niin tiedämme kiertää paikan kaukaa. Kukaan ei halua ohjaajakseen noin ylimielistä ja kapeakatseista moukkaa.

Vierailija
22/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki lenkkeilystä voi tulla erilaisia rasitusvammoja, jotka johtuvat usein juuri tule-ongelmista. Paljon näkee täysin väärissä asennoissa juoksevia ihmisiä, joilla keskivartalon lihakset ovat selvästi niin huonossa kunnossa, ettei juoksuasento ole oikea.

Itsekin olen kärsinyt esim. piriformis-syndroomasta, johon fysioterapeutin luona selvisi nopeasti syykin: toinen jalka oli paljon heikompi kuin toinen, ja vartalo oli epätasapainossa. Vahvistamalla heikon jalan lihaksia täsmäliikkeillä pääsin vaivasta eroon. Monet rasitusvammat johtuvat juuri tämänkaltaisista heikkouksista jossain muualla kropassa. Juuri siitä syystä juoksun lisäksi on hyvä harrastaa lihaskuntotreeniä.

Juoksu on ihana laji, jota voi harrastaa missä ja milloin vain, itsekseen tai porukassa. Juoksemaan ei kuitenkaan pidä lähteä rapakuntoisena, vaan juokseminenkin alkaa kävelylenkeistä ja pienistä juoksupyrähdyksistä.

t. n44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karateka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen. Olen tavannut paljon erilaisia vartaloita ja virheasentoja joille en todellakaan voi suositella lenkkeilyä. Pahimmillaan tuhoaa nivelet jos painoa on liikaa.

Tätä omaa vaivaa en ole onnistunut selvittämään vaikka sitä on tutkinut maamme huiput.

No herra Jumala, ei tietenkään mikään laji automaattisesti sovi kaikille! Aina löytyy yksilöitä joille jokin ei sovi. Nyt oli puhe yleisellä tasolla, ettei lenkkeilystä (ja itse mielsin siihen kuuluvan myös kävelyn) olisi mitään hyötyä.

Kyllä minä pidän yleistä tasoa ihan yksilöllisenä. Ihminen on oma kokonaisuutensa ja kukaan ei ole samalainen. Eli aika turha tässä on alkaa jankkaamaan asiasta. Minä olen sentään liikunta-alan ammattilainen ja pitkän linjan karaten harrastaja.

🙄

Tunnen muuten paljon Pt-koulutuksella olevia huippuja. Turha sitä koulutusta on väheksyä. Jos on motivoitunut niin 3kk on riittävä.

Sehän on selvää ettei rahvaiden parissa saa olla erimieltä vaikka mitenkä järkevästi asioita perustelisi.

Kerro vielä missä työskentelet niin tiedämme kiertää paikan kaukaa. Kukaan ei halua ohjaajakseen noin ylimielistä ja kapeakatseista moukkaa.

Olen myös työskennellyt ulkomailla kokemusta hakiessa. Varsinainen ammattini jolla hankin leivän on kuitenkin ihan ei urheiluun liittyvä, joten voit olla huoleti. Kummallista kun ammattiylpeys koetaan uhkana.

Sitten ei kuitenkaan saa olla lyhyen koulutuksen omaava asiantuntija :). Kyllä te olette hupsuja harrastajia.

Minulla ei ole ollut tapana tuputtaa kenellekään oppeja, koska ei ne mene perille jos innostusta ei löydy. Valmennuksessakin on tärkeää että molemmat osapuolet ovat avioliitossa juttunsa kanssa.

Jotenkin hävettää teidän puolesta miten lapsellisesti otatte tälläisenkin asian kun asiantuntija toteaa että lenkkeily nyt ei vaan välttämättä sovi kaikille ja ole ykkösjuttu. Ihminen on ainutlaatuinen oma kokonaisuutensa ja jokaiselle kyllä voidaan kehittää toimiva liikuntasuunnitelma ja myös kovaa ryhmäliikuntaa voi jokainen harrastaa sopivalla teholla ja sopivasti kuukaudessa. Tämä siis sille joka väitti ettei sovi.

Minäkin kykenen lenkkeilemään vanhoilla päivilläni kympin kerran viikossa, mutta siihen se jääkin. Sen päälle viidesti viikossa karatea 10h ja neljä tuntia kuntosalia viikossa. Eli kyllä teillä muilla pitäisi kateuden hammasta kolottaa kun vertailette omia suorituksia minun suorituksiin.

Vierailija
24/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karateka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙄

Olen myös työskennellyt ulkomailla kokemusta hakiessa. Varsinainen ammattini jolla hankin leivän on kuitenkin ihan ei urheiluun liittyvä, joten voit olla huoleti. Kummallista kun ammattiylpeys koetaan uhkana.

Sitten ei kuitenkaan saa olla lyhyen koulutuksen omaava asiantuntija :). Kyllä te olette hupsuja harrastajia.

Minulla ei ole ollut tapana tuputtaa kenellekään oppeja, koska ei ne mene perille jos innostusta ei löydy. Valmennuksessakin on tärkeää että molemmat osapuolet ovat avioliitossa juttunsa kanssa.

Jotenkin hävettää teidän puolesta miten lapsellisesti otatte tälläisenkin asian kun asiantuntija toteaa että lenkkeily nyt ei vaan välttämättä sovi kaikille ja ole ykkösjuttu. Ihminen on ainutlaatuinen oma kokonaisuutensa ja jokaiselle kyllä voidaan kehittää toimiva liikuntasuunnitelma ja myös kovaa ryhmäliikuntaa voi jokainen harrastaa sopivalla teholla ja sopivasti kuukaudessa. Tämä siis sille joka väitti ettei sovi.

Minäkin kykenen lenkkeilemään vanhoilla päivilläni kympin kerran viikossa, mutta siihen se jääkin. Sen päälle viidesti viikossa karatea 10h ja neljä tuntia kuntosalia viikossa. Eli kyllä teillä muilla pitäisi kateuden hammasta kolottaa kun vertailette omia suorituksia minun suorituksiin.

Ehkä vähän eri asia kuin näittää, ettei lenkkeilystä ole hyötyä...

Vierailija
25/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tälläiseen mielipide asiaan tarvitaan joku ylipappi kertomaan lopullinen totuus.

Ihminen itse päättää onko lenkkeilystä hyötyä vai ei.

Tämä pätee kaikkeen.

Vierailija
26/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on siitä ainakin se hyöty, että pysyy hoikkana ja litteävatsaisena. Jos ajatellaan ulkonäön kannalta.

Vierailija
27/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju antaa kyllä ymmärtää hyvin suomalaisen mentaliteetin urheilussa ja yleensä kaikessa jossa joku kertoo asiat sellaisina kuin ne ovat ammattilaisen näkökulmasta.

Heti tulee huutelua ja kateellista kyräilyä. Lopulta keskustelu on verrattavissa siihen että erimieltä oleva potkitaan maassa hiljaiseksi ja nauretaan päälle.

Jotenkin ammattimaisuus koetaan sosialistisessa urheiluympäristössä uhkana etenkin jos joku on jopa saanut arvomitalleja. Tämähän ei pitäisi enää olla tabu sillä suomalainen urheilu on hyvin sosialistinen systeemi jossa hommaa vedetään vapaaehtoisvoimin ja tulos on sitten sen näköinen. Tämä pätee sitten urheilun ammattilaisiinkin. Ne parhaimmat maksavat ja onko urheiluseurat valmiita maksamaan ammattilaisten terveysohjeista ja ohjelmasuunnitteluista?

Minullakin on hopeamitali ala-asteelta 400m juoksusta. Tällä suorituksella olen pätevä sanelemaan, ettei mistään muusta urheilulajista ole mitään hyötyä.

Vierailija
28/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siitä hyötyä, vaikka toisille haittaakin. Mutta saman tai paremman hyödyn saat HIITistä treeniajan murtoosalla.

Murtoosa? Mikä se on? Mur-toosa. Vihainen toosa?

Vierailija
29/30 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa liikunta jossa suuret lihasryhmät työskentelevät ja syke nousee oikealle tasolle kelpaa hyötyvaikutukseen.Eikä tarvitse välineitäkään.

Vierailija
30/30 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa liikunta jossa suuret lihasryhmät työskentelevät ja syke nousee oikealle tasolle kelpaa hyötyvaikutukseen.Eikä tarvitse välineitäkään.

Huom. ei tarkoita laskettelujännityksen nostamaa sykettä vaan dynaamista liikettä lihasryhmille.