Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lenkkeilystä ei ole hyötyä?

Vierailija
01.01.2017 |

Miksi liikunta-alan ammattilaisilta usein kuulee, ettei lenkkeilystä ole mitään hyötyä? Olen kuvitellut sen parantavan hapenottokykyä ja verenkiertoa ja auttavan vaikka painonhallinnassa. Itse ainakin koen voivani paremmin ja olo on energisempi, kun käyn hölkkäämässä/juoksemassa tai kävelen

Mikä on sellaista liikuntaa, mistä olisi hyötyä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilystä on hyötyä

Terveisin liikunta-alan ammattilainen

Vierailija
2/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi liikunta-alan ammattilaisilta usein kuulee, ettei lenkkeilystä ole mitään hyötyä? Olen kuvitellut sen parantavan hapenottokykyä ja verenkiertoa ja auttavan vaikka painonhallinnassa. Itse ainakin koen voivani paremmin ja olo on energisempi, kun käyn hölkkäämässä/juoksemassa tai kävelen

Mikä on sellaista liikuntaa, mistä olisi hyötyä?

Minulla kipeytyy nilkka. Ikä tuli vastaan ja kykenen juoksemaan kympin vain kerran viikossa. Lenkkeily ei taida enää sopia minulle. Muutenkin kangistaa paikat jos ei muista venytellä.

Karate on mielestäni paljon parempi ja olenkin taas aloittanut karaten vuoden tauon jälkeen. Siinä tulee sopivasti juostua ja liikunta on kuin aerobicciä mutta kamppailullisesti ja notkeus lisääntyy.

Lenkkeily ei vaan sovi kaikille kun ikää tulee. Sinällään harmi kun opin nauttimaan juoksemisesta vasta myöhemmällä iällä ja sitten jouduin myös luopumaan siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin ovat ammattilaisia.

Vierailija
4/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily ei työllistä paljoakaan liikunta-alan ammattilaisia. Sauvakäveleviä ja kotona jumppaavia tanttoja nähdessään monella liikunta-alan ammattilaisilla kilahtaa dollarinkuvat silmiin, ja siksi keski-ikäisiä on koitettu sankoin joukoin saada villiintymään kuntosaleista ja ryhmäliikunnasta. Niiltä ajoilta on perua nuo "lenkkeilystä ei ole mitään hyötyä"-väitteet. Tosin fitness-muodin aallonharja taisi mennä jo pari vuotta sitten, jopa keski-ikäisten keskuudessa.

Vierailija
5/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä laihdutuksen kannalta olekaan merkitystä kovinkaan paljon.

Itse kävelin todella reippaasti joka aamu kaksi tuntia rattaita lykäten ja tunnin vielä illalla enkä kyllä kiloakaan laihtunut tai vaatteet väljentyneet. Päin vastoin lihoin jos söin enemmän. Vasta kun muutin ruokavalion niin lähti painokin tippumaan.

Mutta kyllähän kunto kasvoi ja jaksoin kävellä mihin vaan. Ja hyvä fiilis siitä tuli 😊

Nyt ja n jäänyt lenkkeilyt, pitäisi kyllä taas aloittaa..

Vierailija
6/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen. Olen tavannut paljon erilaisia vartaloita ja virheasentoja joille en todellakaan voi suositella lenkkeilyä. Pahimmillaan tuhoaa nivelet jos painoa on liikaa.

Tätä omaa vaivaa en ole onnistunut selvittämään vaikka sitä on tutkinut maamme huiput.

T: se karaten takaisin siirtynyt

Vierailija
7/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on ollut lenkkeilystä hyötyä. Rajut ryhmäliikuntatunnit eivät ole hyväksi hajalla olevalle selälleni eikä astmalleni. Intervallityyppiset juoksut 2-4 viikossa sekä siihen päälle 1-2 oman fiiliksen mukaan tehdyt voimaharjoitukset kuntosalilla pitävät sekä astmani että selkävaivani hallinnassa.

Vierailija
8/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen. Olen tavannut paljon erilaisia vartaloita ja virheasentoja joille en todellakaan voi suositella lenkkeilyä. Pahimmillaan tuhoaa nivelet jos painoa on liikaa.

Tätä omaa vaivaa en ole onnistunut selvittämään vaikka sitä on tutkinut maamme huiput.

No herra Jumala, ei tietenkään mikään laji automaattisesti sovi kaikille! Aina löytyy yksilöitä joille jokin ei sovi. Nyt oli puhe yleisellä tasolla, ettei lenkkeilystä (ja itse mielsin siihen kuuluvan myös kävelyn) olisi mitään hyötyä.

Vierailija
9/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No herra Jumala, ei tietenkään mikään laji automaattisesti sovi kaikille! Aina löytyy yksilöitä joille jokin ei sovi. Nyt oli puhe yleisellä tasolla, ettei lenkkeilystä (ja itse mielsin siihen kuuluvan myös kävelyn) olisi mitään hyötyä.

Kyllä minä pidän yleistä tasoa ihan yksilöllisenä. Ihminen on oma kokonaisuutensa ja kukaan ei ole samalainen. Eli aika turha tässä on alkaa jankkaamaan asiasta. Minä olen sentään liikunta-alan ammattilainen ja pitkän linjan karaten harrastaja.

Vierailija
10/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä pidän yleistä tasoa ihan yksilöllisenä. Ihminen on oma kokonaisuutensa ja kukaan ei ole samalainen. Eli aika turha tässä on alkaa jankkaamaan asiasta. Minä olen sentään liikunta-alan ammattilainen ja pitkän linjan karaten harrastaja.

Tirsk.

Vierailija
11/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙄

Millä koulutuksella olet liikunta-alan ammattilainen? Pt-koulutus 3kk?

Vierailija
12/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilyn haitat on isompia kuin hyödyt.

Vierailija
13/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo

Vierailija
14/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siitä hyötyä, vaikka toisille haittaakin. Mutta saman tai paremman hyödyn saat HIITistä treeniajan murtoosalla.

Vierailija
15/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pt-opintojen jälkeen kuvitellaan olevan kovastikin ammattilaisia. Harva kuitenkaan pystyy ottamaan huomioon vanhempien, aiemmin liikkumattomien ihmisten perussairauksia ja tule-ongelmia ohjauksessa.

Vierailija
16/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta-alan ammattilaisten mielestä lenkkeilystä ei ole hyötyä, koska he eivät saa rahaa ihmisten lenkkeilystä. Liikunta-alan harrastajana, vapaaehtoisesti toimivana valmentajana, sanon että lenkkeilystä osana monipuolista liikuntaa on hyötyä. Pelkkää lenkkeilyäkin voi harrastaa melko monipuolisesti, esimerkiksi jos kroppa ei kestä asvaltilla juoksemista, kannattaa kokeilla (sauva)kävelyä pururadalla.

Vierailija
17/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙄

Millä koulutuksella olet liikunta-alan ammattilainen? Pt-koulutus 3kk?

JKL:n Yliopistosta taattua tuotetta.

Tunnen muuten paljon Pt-koulutuksella olevia huippuja. Turha sitä koulutusta on väheksyä. Jos on motivoitunut niin 3kk on riittävä.

Minulta muuten löytyy kultamitaleitakin palkintokaapista.

Sehän on selvää ettei rahvaiden parissa saa olla erimieltä vaikka mitenkä järkevästi asioita perustelisi.

Vierailija
18/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hyötyä minkä suhteen? Selkä ei kestä juosta asfaltilla, joten juoksen metsäpoluilla. Säännöllisen lenkkeilyä ansiosta kunto on parempi kuin aiemmin, samoin mieliala, pärjään taas ilman masennuslääkitystä. Mitä muuta hyötyä vielä pitäisi saada?

Vierailija
19/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siitä hyötyä. Ongelmaksihan iän lisääntyessä lenkkeily muodostuu silloin, kun liikkuja ei harrasta mitään muuta. Lenkkeily kasvattaa hapenottokykyä, mutta sulattaa lihasmassaa. Jo +35 -vuotiailla päivittäinen lenkkeily poistaa nuorempana kerääntynyttä lihasmassaa vauhdilla. Siksi lenkkeilyn lisäksi tarvitaan voimistelua/lihasvoimatreeniä.

Sekä lihasvoimaa että kuntoa kokonaisvaltaisesti kasvattavia lajeja on hyvin vähän, ja harva niistä on aikuisten suosiossa.

Vähän sama juttu kuin jääkiekkoilijoiden mahat. Jääkiekko itsessään ei ole kovin monipuolinen laji, ja pelaajien vanhentuessa läskiä alkaa kerääntyä yläkroppaan runsaasti samalla, kun lihakset sulavat. Lihasmassa pysyy lähinnä jaloissa.

Selänne on pysynyt kunnossa siksi, että jääkiekon lisäksi mies harrastaa paljon kaikkea muutakin.

Vierailija
20/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju antaa kyllä ymmärtää hyvin suomalaisen mentaliteetin urheilussa ja yleensä kaikessa jossa joku kertoo asiat sellaisina kuin ne ovat ammattilaisen näkökulmasta.

Heti tulee huutelua ja kateellista kyräilyä. Lopulta keskustelu on verrattavissa siihen että erimieltä oleva potkitaan maassa hiljaiseksi ja nauretaan päälle.

Jotenkin ammattimaisuus koetaan sosialistisessa urheiluympäristössä uhkana etenkin jos joku on jopa saanut arvomitalleja. Tämähän ei pitäisi enää olla tabu sillä suomalainen urheilu on hyvin sosialistinen systeemi jossa hommaa vedetään vapaaehtoisvoimin ja tulos on sitten sen näköinen. Tämä pätee sitten urheilun ammattilaisiinkin. Ne parhaimmat maksavat ja onko urheiluseurat valmiita maksamaan ammattilaisten terveysohjeista ja ohjelmasuunnitteluista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän