Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa feikin ystävän?

Vierailija
01.01.2017 |

Kertokaapa mulle neuvoja miten tunnistan feikin ystävän?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilistä ?

Vierailija
22/39 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mielestä ystävä hädässä on riesa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selviä tapauksia on mullakin ollut. Lastenhoitoavun toivossa mussa roikkuva äitikaveri näytti kyllä naamallaan että juttuni eivät kiinnostaneet.

Menoseurasta kiinnostunut opiskelukaveri ei törmätessä montaa sanaa ehtinyt ikinä vaihtaa.

Utelias ja puuttumisenhaluinen sukulainen roikottaa mua aina viimeisenä vaihtoehtona, tapaaminen sovitaan viime tipassa jos hänellä olisikin tärkeää menoa. Hän haluaa soluttautua kauttani mieheni perheen seuraan jotka ovat hänestä hienompaa väkeä. Heille lirkuttelee, minulle ei.

Vierailija
24/39 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkään puukottava naismainen ukko.

Vierailija
25/39 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tunnistaa siitä että kaikkoavat jos/kun elämässä ei kaikki enää olekaan pelkkää kivaa.

Ystävien kanssa kuuluu olla lähtökohtaisesti kivaa.

Vierailija
26/39 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkiystävä ei koskaan ota yhteyttä, sinä joudut aina olemaan se joka ottaa yhteyden. Feikkiystävä ei koskaan kysy mitä sinulle kuuluu, ei kommentoi asioitasi somessa, mutta tykkäilee kaikkien muiden kuvista ja jutuista. Tästä tunnistaa feikkiystävän.

Vierailija
27/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feikki ystävä esittää välittävänsä, mutta on lähinnä vaan utelias asioistasi. Ei ymmärrä mitä tasavertainen ystävyys on, eikä etsi sellaista. Haluaa painaa ihmisiä alas käytöksellään. Heittäytyy kiireiseksi, kun pyydetään tapaamaan. Ei ota itse yhteyttä, vaan antaa toisen nöyryyttää itseään toistuvasti. Saa jotain kiksejä siitä, että ihmiset roikkuvat hänen perässään. Esittää heille olevansa ystävä, mutta teoillaan loukkaa heitä. Hakee vaan huomiota. Ei välitä toisten ihmisten tunteista. 

Miten tämä eroaa narsistista?

Vierailija
29/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sun kotiin aina mutta ei pyydä koskaan sua mukaan minnekkään.

Vierailija
30/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaa piikittelyä joka on naamioitu "ohjeistamisen" taakse tai sitten viljellään "se oli vain vitsi" mantraa.

Hän elää oikealla tavalla. On muka niin rehti ja reilu sekä kaikkien kaveri vaikka oikeasti vain miettii miten hyötyisi muista.

Vierailija
31/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tavan talliainen niin ei kysele kuulumisia tai jos vaivautuukin kysymään niin ei oikeasti kuuntele vastausta.

Jos taas saa sinusta jotain itselleen niin utelee kaikenmaailman pienetkin jutut. Kieroa on.

Vierailija
32/39 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikki frendin tunnistaa esimerkiksi siitä, että hän ei välitä siitä mitä seuraamuksia kaveri saa, kunhan itse ei joudu kärsimään.

Esimerkisi minulla oli sellainen feikki kaveri, kun ydellä välitunnilla koulussa vedin häneltä jalat alta pränkillä kun hän istu. Kaverini satutti selkänsä, mutta ei pahasti, jäljet jäi. Hän nauroi ja minäkin nauroin. Ajattelin että asia olisi oikei, koska hänen pitäisi tietää että se oli vahinko. Mutta sitten hän petti minut ja toilotti melkein koko luokalle kuinka olinkaan satuttanut hänen sydäntään kun nauroin hänelle ja kuinka kauhea oikein olin kun hänelle sellainet jäljet selkään satutin. Ja draamaa! Aistin sen kuinka hän nautti siitä että sai keksiä jotain kiusallista kaverista. Siitä tunnistaa paskan kaverin. Toivottavasti hän ei lue tätä.

Vierailija
33/39 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feikki frendin tunnistaa esimerkiksi siitä, että hän ei välitä siitä mitä seuraamuksia kaveri saa, kunhan itse ei joudu kärsimään.

Esimerkisi minulla oli sellainen feikki kaveri, kun ydellä välitunnilla koulussa vedin häneltä jalat alta pränkillä kun hän istu. Kaverini satutti selkänsä, mutta ei pahasti, jäljet jäi. Hän nauroi ja minäkin nauroin. Ajattelin että asia olisi oikei, koska hänen pitäisi tietää että se oli vahinko. Mutta sitten hän petti minut ja toilotti melkein koko luokalle kuinka olinkaan satuttanut hänen sydäntään kun nauroin hänelle ja kuinka kauhea oikein olin kun hänelle sellainet jäljet selkään satutin. Ja draamaa! Aistin sen kuinka hän nautti siitä että sai keksiä jotain kiusallista kaverista. Siitä tunnistaa paskan kaverin. Toivottavasti hän ei lue tätä.

Siis pahoinpitelit hänet ja nyt uhriudut siitä että hän järkytyksen jälkeen kokosi itsensä ja tajusi sen että tuli pahoinpidellyksi. Koska jalkojen alta potkaiseminen on väkivaltaa. Et voi väittää ettet sinä muka sitä tiennyt.

Vierailija
34/39 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkikaveri ei muista, mitä olet hänelle aiemmin kertonut ja jää tästä usein kiinni. Hän myös muka odottaa innolla tapaamistanne, mutta tulee myöhässä paikalle ja hänellä on kiire myös lähteä.

35/39 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

feikin kaverin tunnistaa siitä että hän syrjii sunua ha pyrkii siihen että sinä jäät yksin

jos hänellä on hyvä ystävä ja sinä tutustut siihen ja teistä tulee hyviä ystäviä niin hän sanoo että haluisi olla sen yhden kanssa keahdestaan ja että hänellä on tärkeää asiaa ja todellisuudessa hän puhuu sille ihmiselle sunusta paskaa ja valehtelee sinusta

hän ei puhu sinulle koskaan ja ei seuraa enäön someissa.

alkaa lähettäö epäillyttäviä viestejä jos kysyt jotain ja katsoo sinua mulkoillen.

voin vaikka vannoa että tuollaista se on koska minua vihaa niin moni vanha hyvä kaveri mutta jos tääl on ihmisii jotka on 010 ja asuu jkl/kkl (on nais oletettuja) nii tuu tutustuu snäpissa kt on sara.ainow ja tt kt on sara.a1no

ja ig kt on sara.a1noww

kiitos

Vierailija
36/39 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisen seurassa on aina paska ja epävarma olo, niin se ei ole oikea ystävä. Siitä sen tunnistaa. Millään muulla ei ole väliä.

Vierailija
37/39 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikensorttisia kavereita, hyviä tuttuja ja sitten ystäviä. Ystävät äärimmäisen harvinaisia. Ei sellaiseksi pääse feikkaamalla.

Vierailija
38/39 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feikki ystävä esittää välittävänsä, mutta on lähinnä vaan utelias asioistasi. Ei ymmärrä mitä tasavertainen ystävyys on, eikä etsi sellaista. Haluaa painaa ihmisiä alas käytöksellään. Heittäytyy kiireiseksi, kun pyydetään tapaamaan. Ei ota itse yhteyttä, vaan antaa toisen nöyryyttää itseään toistuvasti. Saa jotain kiksejä siitä, että ihmiset roikkuvat hänen perässään. Esittää heille olevansa ystävä, mutta teoillaan loukkaa heitä. Hakee vaan huomiota. Ei välitä toisten ihmisten tunteista. 

Miten tämä eroaa narsistista?

Ei mitenkään. Voi olla myös pahempi versio eli psykopaatti.

Vierailija
39/39 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tuli vain sellainen tunne ettei kannata enää olla yhteydessä, ei mitään vakavaa tapahtunut mutta yhden baari-illan jälkeen vaan tuli sellainen tunne kun olin aika näkymätön hänelle. Olisin siis jo lopettanut yhteydenpidon mutta kaveri oli omasta aloitteesta minuun aktiivisesti yhteydessä ja koska oli muuten mukava, annoin vielä mahdollisuuden. Pitemmän ajan jälkeen kun meistä tuli parempia kavereita, hän yhtäkkiä ei enää huomioinut minua kun löysi parempaa seuraa, korkeintaan oli yhteydessä kun tarvi apuani jossain. Tuli kamala tunne että käytti vain minua hyväksi ja oli ystävä vain sen ajan kun hänelle sopi. En vieläkään keksi miten olisin aiemmin voinut huomata tämän, paitsi tuo tunne joka jostain syystä tuossa alussa kertoi minulle että tämä ihminen ei tiedä hyvää.

Ihan sama tarina. Kiitos kun sanallistit tuon minun puolestani! Olin itse juuri tässä miettinyt yhden ihmissuhteen kanssa juurikin noita samoja kysymyksiä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän