Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten pahin ongelma on kateus

Vierailija
01.01.2017 |

Eli olemme yrittäjäperhe ja mies on saanut yrityksensä kukoistamaan. Elämme vaatimattomasti koska se on meidän tyyli. Emmekä sitä muuta. Ja mies on vielä erittäin tarkka taloudenhoitaja.

Mutta kolikon toinen puoli on kaikenlainen puolituttujen vinoilu, josta nähtävästi jokainen menestynyt joutuu kärsimään.

Kommentteja tulee aikuisilta ja varsinkin akateemisilta uraohjuksilta. Monesti heillä nähtävästi on joku ongelma, sillä he eivät voi käsittää, että joku vain onnistuu yrittäjänä. Mieheni on kyllä myös akateeminen.

Lähtekää ihmeessä yrittäjiksi ja pistäkää itsenne likoon. Tehkää 12-14 h työpäiviä niin ette ehdi kadehtia.

Mies työllistää 30-40 ihmistä - mutta mitäpä tuosta. Siinä saa aika moni leivän pöytään.

Mutta kadehtikaa vaan rauhassa ja vinoilkaa rauhassa, jos ette muuhun pysty.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa tuttavapiiriä. Myös minä kuulun Suomen suurituloisiin, mutta koskaan ei ole kukaan kuittaillut tuloistani. Enemmän on ihmetelty, miten jaksan tehdä pitkää päivää töissä. 

Vierailija
2/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Mieheni on myös hyvä veronmaksaja. Veroja maksettu v 2015 yli 1,5 miljoonaa euroa.

Aika paljon yhteiskuntaa tässä myös autetaan veroilla. Ei ole mitään verosuunnittelua ja kaikki maksetaan mitä valtio määrää.

Että vinoilkaa vaan jatkossakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai uhriutuminen?

Vierailija
4/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtakaa tuttavapiiriä. Myös minä kuulun Suomen suurituloisiin, mutta koskaan ei ole kukaan kuittaillut tuloistani. Enemmän on ihmetelty, miten jaksan tehdä pitkää päivää töissä. 

Kiitos vinkistä - varmaan ollaan niin tavishömöjä, että ihmiset ihmettelee, että noi voi menestyä.

Vierailija
5/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kansantauti on marttuurius. Kärsi kärsi, kateellisten panettelusta ja paina pitkää päivää osaasi korostaen niin kirkkaamman kruunun saat. Ruokkivat toisiaan, nämä taudit.

Vierailija
6/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai uhriutuminen?

Kyllä tässä uhriutuukin kun joutuu kuulemaan esim "että rahalla on ostanut lapselle menestystä urheilussa" eli lapsi ei olekaan itse lahjakas vaan pappa betalar.

Tai, että mulle tullaan väittämään "että olet saanut kaiken ilmaiseksi" - ihan pokkana vielä.

Ja näitä riittää...

Vierailija
7/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai uhriutuminen?

Kyllä tässä uhriutuukin kun joutuu kuulemaan esim "että rahalla on ostanut lapselle menestystä urheilussa" eli lapsi ei olekaan itse lahjakas vaan pappa betalar.

Tai, että mulle tullaan väittämään "että olet saanut kaiken ilmaiseksi" - ihan pokkana vielä.

Ja näitä riittää...

No voi että, kenellekään muulle ei varmaan koskaan ole ilkeilty.

Vierailija
8/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen kansantauti on marttuurius. Kärsi kärsi, kateellisten panettelusta ja paina pitkää päivää osaasi korostaen niin kirkkaamman kruunun saat. Ruokkivat toisiaan, nämä taudit.

Kaikki osaa olla kateellisia.

En ole itseäni niin korkealle tituleerannut, että marttyyriksi tässä alkaisin.

Olen ihan tavallinen perheellinen ihminen.

Vierailija
9/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kadehdi, yrittäjä on vahvasti naimisissa myös yrityksensä kanssa. Menestys ei ilmaiseksi tule.

Työkavereistani suurin osa on akateemisia teollisuudessa työskenteleviä, usein kuultu "totuus" on työnteolla ei rikastu. Samaan aikaan perheessä useampi auto ja lapsilla harrastukset tyyliin jääkiekko/ratsastus, useita ulkomaanmatkoja.... kun pitää olla, etteivät syrjäydy 😂

Sitten ihmetellään kun tili on tyhjä jokaisen kuukauden lopussa.

Omat vanhempani olivat keskituloisia, mutta äiti oli tarkan markan rouva. Kotona syötiin hyvää perusruokaa, säästöt sijoitettiin asuntoihin, jotka vuokrattiin. Tai pörssiosakkeisiin.

Vierailija
10/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai uhriutuminen?

Ja näitä riittää...

Kansantautihan tämä kateus on. Eli oikeassa olet. Taidan tässä lähteä vittuilemaan kun naapuri onkin koulutetumpi kuin minä. Ja niin ei saa olla!!!!!! Pahoitan mieleni tästä koulutuksesta! Vaikka itsekin olisin voinut opiskella ja tehdä valinnan.

Vierailija
11/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä teet tuollaisten ihmisten kanssa? Oma vikasi.

Vierailija
12/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai uhriutuminen?

Ja näitä riittää...

Kansantautihan tämä kateus on. Eli oikeassa olet. Taidan tässä lähteä vittuilemaan kun naapuri onkin koulutetumpi kuin minä. Ja niin ei saa olla!!!!!! Pahoitan mieleni tästä koulutuksesta! Vaikka itsekin olisin voinut opiskella ja tehdä valinnan.

Kuulostat todella raskaalta ja lapselliselta ihmiseltä. Käske miehesi tehdä vähemmän töitä jos se on joku ongelma muka. Noilla rahoilla voi tehdä aika paljon muutakin kuin ajaa itsensä piippuun ja itkeä toisten "kateudesta".

Vierailija
13/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIN ihmiset jotka eivät tunne muita maita ja niiden kulttureja väittävät että suomalaiset ovat erityisen kateellisia.

Suomalaisten kateellisuudelle ei ole mitään todisteita. Se että jotkut jenkit ovat kaikista asioista "ihanaa, mahtavaa , jees" EI tarkoita etteikö sielläkin kateus kukoistaisi.

Vierailija
14/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt sellaista vaihtoehtoa että olet yksinkertaisesti hieman kusipäinen ja metsä vastaa niinkuin sinne huutaa? Vähän itsereflektiota peliin, kiitos. Varsinkin jos tämä on niin iso ongelma ja yleistä kuin kuulostaa niin kuinka todennäköistä se on että vika olisi kaikissa muissa?

Vierailija
15/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai uhriutuminen?

Ja näitä riittää...

Kuulostat todella raskaalta ja lapselliselta ihmiseltä. Käske miehesi tehdä vähemmän töitä jos se on joku ongelma muka. Noilla rahoilla voi tehdä aika paljon muutakin kuin ajaa itsensä piippuun ja itkeä toisten "kateudesta".

Kateellisten vittuilua pitää kuunnella nöyrästi, muuten on erittäin ikävä ihminen ja todellinen kusipää... eiku 😂

Vierailija
16/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on ihan vain tunne muiden joukossa, kaikki tuntevat kateutta, kyllä, myös sinä, joka väität ettet tuntisi.

Kateus ei ole aina pahasta, joskus tulee pirunsarvet päähän ja haluaa jotenin vahingoittaa kateuden kohdetta, koska tämä saa tuntemaan kateellisen huonommaksi kuin onkaan. Oletko sanonut niille mielestäsi kateellisille, että eivät vitsailisi niistä asioista, koska se tuntuu sinusta oikeasti pahalta? Voihan olla, että vain leikkimielisesti heittävät läppää, eivätkä tajua että se saa sinut ahdistumaan.

Vierailija
17/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olemme yrittäjäperhe ja mies on saanut yrityksensä kukoistamaan. Elämme vaatimattomasti koska se on meidän tyyli. Emmekä sitä muuta. Ja mies on vielä erittäin tarkka taloudenhoitaja.

Mutta kolikon toinen puoli on kaikenlainen puolituttujen vinoilu, josta nähtävästi jokainen menestynyt joutuu kärsimään.

Kommentteja tulee aikuisilta ja varsinkin akateemisilta uraohjuksilta. Monesti heillä nähtävästi on joku ongelma, sillä he eivät voi käsittää, että joku vain onnistuu yrittäjänä. Mieheni on kyllä myös akateeminen.

Lähtekää ihmeessä yrittäjiksi ja pistäkää itsenne likoon. Tehkää 12-14 h työpäiviä niin ette ehdi kadehtia.

Mies työllistää 30-40 ihmistä - mutta mitäpä tuosta. Siinä saa aika moni leivän pöytään.

Mutta kadehtikaa vaan rauhassa ja vinoilkaa rauhassa, jos ette muuhun pysty.

Otsikko pitää paikkansa, mutta en nyt saa kiinni mitä on kaikenlainen vinoilu vaatimattomasta elämästä? Ähähä, ähä teet pitkää päivää, ähä, ähä työllistät? Siis mitä.

Vierailija
18/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai uhriutuminen?

Ja näitä riittää...

Kateellisten vittuilua pitää kuunnella nöyrästi, muuten on erittäin ikävä ihminen ja todellinen kusipää... eiku 😂

Nöyrästi? Ei kyse ole mistään nöyryydestä vaan siitä että kun elää niinkuin itse haluaa ja kokee oikeaksi, on ihmisenä moraalisesti eheä, niin muiden sanomiset eivät voi horjuttaa.

Onko sulla sittenkin jollain tavalla huono omatunto?

Vierailija
19/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kotona opetettiin ettei omasta palkasta, talletuksista puhuta muille. Hyvin menestyneen puolesta ei ole onnellinen muut kuin korkeintaan oma perhe.

Muutoin huomaat hyvin äkkiä joutuneesi muille lainaajan ja takaajan rooliin, josta toki on helppo kieltäytyä.

Vierailija
20/34 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai uhriutuminen?

Ja näitä riittää...

Nöyrästi? Ei kyse ole mistään nöyryydestä vaan siitä että kun elää niinkuin itse haluaa ja kokee oikeaksi, on ihmisenä moraalisesti eheä, niin muiden sanomiset eivät voi horjuttaa.

Onko sulla sittenkin jollain tavalla huono omatunto?

Ei ole 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä