Kuinka paljon HYKSin sairaanhoitajat oikein tienaa
olen LH opiskelija ja töissä firmassa joka palkkaa lastenhoitajia hyksin sairaanhoitajille ettei heille tulisi sairaspäivä poissaoloja.
He ovat olleet yh, asuvat omistusasunnoissa, kerrostaloissa tai rivareissa joissa ylä-,ja alakerta.
Kommentit (11)
Ei sairaanhoitajat tienaa mahdottomasti. Sillä ei kannata miettiä tuota lastenhoitajakuviota. Mutta lastenhoitajia palkataan, koska eräillä aloilla sairaanhoitajille on vaikeaa jos ei mahdotonta saada nopeasti pätevää sijaista. Pahimmillaan sairaanhoitajan poissaolo johtaa leikkauksen peruuntumiseen tai siihen, ettei teholla saada paikkoja auki. Näin ollen työnantajalle pn kannattavampaa palkata se lastenhoitaja vaikka se maksaakin.
3 vuorotyössä ikä- ja viikonloppu + vuorolisineen brutto keskimäärin 3000 e/kk. Ei minulla kyllä omistusasuntoa silti ole
Alkupalkka ilman lisiä n. 2300 € sairaanhoitajatutkinnolla. Lähihoitajille maksetaan vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Alkupalkka ilman lisiä n. 2300 € sairaanhoitajatutkinnolla. Lähihoitajille maksetaan vähemmän.
No ei tasan ole Uudellamaalla ainakaan. Alkupalkka on 2500-2600e ja tähän ikälisää 300e päälle. Vuorolisät nostavat palkkaa 300-1300e kk.
Omistusasuntoa on turha ihmetellä. Omistaminen on ollut Suomessa yleisin asumismuoto jo vuosikymmenet, minkä takia nuoret perheet joutuvat vuosikymmeniä kestävään "velkavankeuteen". Se puolestaan määrittää melkein kaikkea heidän elämässään. Samanlaista omistamisen ylivaltaa en tiedä missään Euroopan maassa olevan.
No vittu miljoonia! Oletko ajatellut, että työnantaja maksaa lastenhoitopalvelun, ei suinkaan työntekijä itse? On halvempaa kuin se, että sairaanhoitajalle otetaan sijainen.
Meitsi pääsee Hyksille töihin :) !!!
En ole sairaanhoitaja vaan bioanalyytikko. Molemmat AMK-tutkintoja ja palkkataso käsittääkseni sama.
Olen HUSilla töissä ja palkkani on noin 2400€. Myös mieheni on samalla alalla ja saa samaa palkkaa. Kaikesta huolimatta olemme ostamassa omaa asuntoa koska lainaa saa pankista.
Vierailija kirjoitti:
En ole sairaanhoitaja vaan bioanalyytikko. Molemmat AMK-tutkintoja ja palkkataso käsittääkseni sama.
Olen HUSilla töissä ja palkkani on noin 2400€. Myös mieheni on samalla alalla ja saa samaa palkkaa. Kaikesta huolimatta olemme ostamassa omaa asuntoa koska lainaa saa pankista.
Meitsi pääsi Hyksille töihin ja meitsin palkka on parempi ko teiän. Ja ostin kans tossa äsken talon :)
Melkoisia summia tienaa näköjään.
T. Opettaja 2700€ brutto 5 vuoden yliopistokoulutuksella
Niin? Ihan normaalisti, keskipalkka noin 3200e. Melkein kaikilla tuntemillani sairaanhoitajilla on omistusasunto. Monilla ihan kantakaupungissa.