Ansiotuloverotuksen piti laskea! Mulla 2017 verokortissa prosenttiyksikön
suurempi prosentti kuin vuonna 2016. Ja muut tiedot pysyneet ihan samoina. Kusetusta tämäkin. Kiitti Juhis.
Kommentit (12)
Jaa, mulla ainakin laski prosentin. Eli ihan oikeat kiitokset Sipilälle. :)
Sama juttu. Verotus nousi 2 prosenttiyksikköä. Vuositulot noin 60 000€, eikä tulossa ole tapahtunut mitään muutosta. En ole tyytyväinen, en! Tosin kunnassamme kunnallisvero nousi 0,5 prosenttiyksikköä, joten se selittää osan noususta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mulla ainakin laski prosentin. Eli ihan oikeat kiitokset Sipilälle. :)
Ei sun käteenjäävät tulot nouse lainkaan. Muista työeläkemaksuprosentin ja työttömyysvakuutusmaksun nosto....
Oletko tarkistanut, että prosentti on oikein? vero.fi sivuilla on helppokäyttöinen laskuri tähän, ja jos prosentti on pielessä, sivuille kirjautumalla saa tulostettua uuden verokortin.
Mulla on 1.5 yksikköä pienempi prosentti :)
Tekö oikeasti luulette, että verokortin prosentti on oikea? Että siinä suoraan näkyy nousut ja laskut? Oletteko varmoja, että 2016 prosentti oli oikein? Mitä jos se olikin liian pieni ja 2016 vuodelta tulossa mätkyjä? Tai liian iso ja tukossa palutusta?
Mene Verohallinnon nettisivuille ja tarkista itse oikea prosentti, äläkä täällä ulise.
Työnantajamaksut pieneni työnantajilla ja isompi osuus siirrettiin ja siirretään jatkossa vielä enemmän työntekijöiden maksettavaksi.
Nämä veroluonteiset maksut peritään verotuksen yhteydessä ja siitä veroprosentin korotus.
Täällä 1%-yksikköä suurempi, kuin 2016, mutta johtunee siitä, että oovat jostain älyttömästä syystä arvioineet mun tulot reippaanlaisesti yli todellisen. En käsitä, mihin tuo perustuu. Noh, kaikki pitää nykyään tehdä itse....
Ylipäänsä kannattaa aina tarkistaa että prosentti on oikein, ja vielä suuremmalla syyllä nyt kun tiedetään virheellisellä prosentilla olevia verokortteja lähetetyn ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Tekö oikeasti luulette, että verokortin prosentti on oikea? Että siinä suoraan näkyy nousut ja laskut? Oletteko varmoja, että 2016 prosentti oli oikein? Mitä jos se olikin liian pieni ja 2016 vuodelta tulossa mätkyjä? Tai liian iso ja tukossa palutusta?
Mene Verohallinnon nettisivuille ja tarkista itse oikea prosentti, äläkä täällä ulise.
Jos verokortissa on vuoden tulot ja menot/vähennykset merkitty oikein, kyllä mä silloin oletan että veroprosenttikin on oikein.
Viime vuoden osalta on tarkastettu ja se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajamaksut pieneni työnantajilla ja isompi osuus siirrettiin ja siirretään jatkossa vielä enemmän työntekijöiden maksettavaksi.
Nämä veroluonteiset maksut peritään verotuksen yhteydessä ja siitä veroprosentin korotus.
Kyllä nämä maksut näkyvät palkkakuitissa ihan erillisinä, veronpidätyksen lisäksi.
Höh. Mulla taas surkean pieni prosentti, aiemmin ollut kolme prosenttiyksikköä isompi samoilla tiedoilla. En kyllä usko tuon riittävän.