Miesystävä hajottaa aina tavarat ja vaatteet ennen poisheittämistä "ettei kukaan pääse hyötymään"
En ymmärrä hänen logiikkaansa. Viimeksi rikkoi esimerkiksi uudet kenkänsä kun eivät tuntuneetkaan pidemmän päälle hyvältä jalkaan. Taloyhtiön roskiksessa on kuitenkin kierrätyshylly joka on ihan tunnetusti ahkerassakin käytössä.
Selittäkää joku, mitä järkeä tuossa on?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotoisin Pohjanmaalta.
Jos on kotoisin etelä-Pohjanmaalta, sitten on normaali luonteenpiirre :(
Ei kyllä ole,täällä on paljon aktiivista kierrätystoimintaa,kirpputoreja ym.
Mutta monet kyllä voi käyttää asiat niin loppuun ettei niistä ole enää kierrätettäväksi,muutakuin energia tms. käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Tossahan se vielä menee, mutta odotas kun yrität erota. Saattaa ajatella susta samalla tavalla.
Tämä tuli mieleen.
Ei ole normaali piirre mitä ap kuvaa.
Olenpa onnellinen omasta miehestäni.. kun heitin pois pieneksi jääneitä lastenvaatteita, hän huomautti vihaisena, että olisi pitänyt säästää ne ja lahjoittaa hyväntekeväisyyteen hädänalaisille.
Laittais vaan moolokkiin kuten minä :) Just siivosin kymmenkunta aurinkolasia, parit housut ja sukat roskiin, koska en pidä niistä ja yksinkertaistan elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri toissapäivänähän joku täällä osuvasti sanoi, että on olemassa ihmisiä, jotka ovat valmiit maksamaan satasen siitä, ettei joku toinen saa viittäkymppiä!
Se taitaa olla joku sanonta eikä mikään av-laisen keksintö
Tunnetaan myös sanonta " ennen ottaa itselleen tonnin vahingon ennen kuin antaa toiselle satasen hyödyn". Suomalaisessa kansanluonteessa tuo piirre on.
Miksi ap:n mies ei laita myyntiin hyväkuntoisia tavaroita?
Mä heitän tavarat pois vasta kun ovat rikki ja käyttökelvottomia, tai jokin lika joka ei nikseistä huolimatta lähde millään pois. Eli ei niistäkään kukaan pääse hyötymään. Mutta minä olen mielestäni saita (juu on geenejä Pohjanmaalta), miehesi on sairas.
Vierailija kirjoitti:
Laittais vaan moolokkiin kuten minä :) Just siivosin kymmenkunta aurinkolasia, parit housut ja sukat roskiin, koska en pidä niistä ja yksinkertaistan elämääni.
Miten olit tullut hankkineeksi kymmenkunnat aurinkolasit, vaikka et ole pitänyt niistä?
Vierailija kirjoitti:
Kotoisin Pohjanmaalta.
Minäkin olen. En ole nähnyt siellä koskaan moista käytöstä.
Omille esineilleen saa tehdä ihan vapaasti mitä haluaa. Typeräähän tuollainen käytös on, mutta ei kiellettyä. Parempi tuokin, kuin säilöä kaikki vanha tavara johonkin, "jos joskus tulee tarve"
Vierailija kirjoitti:
ihnottava ilkimys mies. En voisi olla itse tuommoisen kanssa tekemisissä. "jos en minä saa niin ei kukaan muukaan". toldella iljettävä ihminen!
.
Vakavasti ajatellen, ap voisi miettiä, miten itsellesi käy, mikäli haluat eron jossakin vaiheessa tuosta ilkimyksestä.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotoisin Pohjanmaalta.
Alapeukkujen määrästä päätellen Ilmeisesti 5 lukijaa on Etelä-Pohjanmaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotoisin Pohjanmaalta.
En ole Etelä-Pohjanmaalta, mutta silti vähän hämmästelen tuota käsitystä luettuani juuri artikkelin Suomen onnellisimmista kunnista. Arvio oli, että ihmisten onnellisuuteen vaikutti eniten yhteisöllisyys ja toisten auttamisen halu, ne turvaverkot. Arvatkaahan, missä nuo kunnat löytyi? Pohjanmaalta! Korsnäs kärjessä.
Siihen verrattuna en oikein osaa mieltää aloituksen miestä pohjalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotoisin Pohjanmaalta.
En ole Etelä-Pohjanmaalta, mutta silti vähän hämmästelen tuota käsitystä luettuani juuri artikkelin Suomen onnellisimmista kunnista. Arvio oli, että ihmisten onnellisuuteen vaikutti eniten yhteisöllisyys ja toisten auttamisen halu, ne turvaverkot. Arvatkaahan, missä nuo kunnat löytyi? Pohjanmaalta! Korsnäs kärjessä.
En itse epäillyt tuota miestä pohjanmaalaiseksi, mutta tietääkseni noilla alueilla se yhteisöllisyys perustuu heidän yhteiseen uskoonsa ja tuollainen "yhteisöllinen" joutuessaan yhteisönsä ulkopuolelle ei taida hirveästi tuntea enää yhteidöllisyyttä saati myötätuntoa ympäristössään olevia eri lailla asioihin suhtautuvia kohtaan. Eli empatia on silloin lähellä nollapistettä. Ihan mututuntumalla arvattuna mitä tuolla asuinalueella ja mistä kotoisin ehkä tarkoitettiin.
Seurusteletkohan veljeni kanssa? Veli on -anteeksi vaan- ikävä ihminen joka kylvää riitaa ympärilleen.
He olivat vaimonsa kanssa hankkimassa uutta sohvaa lastenhuoneeseen. Vanha oli siisti ja ehjä. Veljen vaimo oli sitten mennyt veljen tietämättä kysymään vähävaraiselta ystävältään, haluaisiko tämä vanhan sohvan lapsilleen. Halusihan hän ja sopivat kuljetuksen seuraavalle päivälle. Veljen vaimo pakkasi sohvan peräkärryyn pressun alle ja kiinnitti huolellisesti.
Veli sai tietää ja oli yön aikana purkanut paketin ja viiltänyt sohvan kankaan joka puolelta halki ja sahannut puuosat poikki.
Hirveä vaiva ihan vaan siksi, ettei kenellekään vaan vahingossa tarjota apua tai tulisi hyvä mieli.
Sohva oli vaimon rahoilla hankittu, auto ja peräkärry vaimon omistuksessa. Vaimo olisi hoitanut kuljetuksen eikä veljen edes oletettu laittavan tikkua ristiin asian eteen.
En ymmärrä miksei veljen vaimo hae eroa.
Miehessä on kyllä kateus saavuttanut huippunsa. Ja tollokin hän on, miksei myy käyttökelpoisia kamppeitaan?
Ei ole menneet Nallekarkit tasan lapsuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotoisin Pohjanmaalta.
Korsnäs on vähän eri maata ja mentaliteettia kuin suomenkielinen Pohjanmaa...
Itse pesen ja kunnostan poistettavat vaatteet ja tavarat ennenkuin annan kirkon kirpputorille tai kierrätyskeskukseen. Jos en myy itse eteenpäin. On vaikea ymmätää mitä tuollaisen henkilön päässä liikkuu. Ehkä hän pieksee myös tyttöystävät ennenkuin laittaa ne "roskiin"
-kierrätysmies
Aika voimakkaita johtopäätöksiä moni tehnyt, pahansuovaksikin miestä haukuttu. Pahansuopaa on kyllä haukkua tietämättä toisten syitä ja ajatuksia. Mies voi toki olla itsekäs ja pahansuopa, mutta muitakin mahdollisuuksia on. Sitä vaan nykyisessä etiikan monokulttuurissa on monen ryhmäajattelijan mahdoton ymmärtää. Kaikkien kun pitää ajatella samalla tavalla, olla näennäisekologisia (sammutella loisteputkia vähän väliä :-), sukupuolisesti avoimia, seksuaalivähemmistöjä erityisen merkittävänä väestöryhmänä pitäviä, monikulttuurisuutta edistäviä, turkiksia henkeen ja vereen vastustavia ja niiden käyttäjät tuomitsevia, omassa taloudessa pihisteleviä mutta muut piheiksi tuomitsevia jne. Ajattelu alkaa olla yhtä mustavalkoista kuin 70-luvulla.
Jokainen voi aloitella ymmärtämistä miettimällä, tahtoisiko luovuttaa virttyneet alushousunsa yleiseen jakoon, jonkun toisen käytettäväksi (tavalla tai toisella). Joillakin on sitten laajemmin kaikkia vaatteita ja tavaroita koskien sama intimiteetin tarve.
Nykyajan materialistisessa ajattelutavassa symbolisella tai moraalisella puhtaudella ja intimiteetillä ei ole merkitystä. Kaikki on vain fyysistä, materiaalista. Niinpä perskarvaiset kakkaraitaiset alkkaritkin voi hyvin pestä keittiöpyyhkeiden kanssa samassa koneellisessa, ja itselle tarpeettomaksi jäänyt tavara pitäisi luovuttaa toisille, ei rituaalinomaisesti luopua siitä, vaikka luopumisella ja rikkomisella olisi henkinen merkitys.
Sori, mutta ei toi voi olla normaalia. Onneksi niitä tavallisia ja mukaviakin miehiä on, niin ei tarvitse tuollaista katsoa jos eteen tulee.
Minulla oli tuollainen ystävä. Todellakin OLI. Rikkoin sohvansa saksilla, moukaroi kirjahyllyn ja lipaston ja jätti ne vastoin sääntöjä roskakatokseen. Tiedän monen monta ihmistä, jotka olisivat jopa maksaneet hänelle pienen summan huonekaluista. Mutta kun hän on maksanut täyden hinnan niin kyllä muidenkin pitää.
Sama ihminen on yllättäen käsi ojossa kerjäämässä kaiken irti mitä ilmaiseksi saa. Kylään tullessa halusi penkoa, jos kaapeissa on jotain ylimääräistä.
Aika pian osasin pistää välit poikki ja juosta karkuun. Samaa suosittelen sinulle miesystäväsi kanssa, tuollainen luonne myrkyttää lähipiirinsäkin.