Onko normaalia, että 9-vuotiaan nukkumaanmenoaika on klo 19.00 että äiti pääsee rauhassa somettamaan?
Yksi tuntemani ihminen tekee näin. Minulla ei ole lapsia, mutta muistan itse menneeni tuon ikäisenä nukkumaan klo 21-22. Mikä on teidän 9-vuotiaidenne nukkumaanmenoaika?
Kommentit (27)
Onko lapsi sitten yksin aamuisin hereillä? Niitä perheitä en ymmärrä ollenkaan joissa lapset laitetaan hyvin aikaisin nukkumaan ja sitten ne on keskenään hereillä (TV:n tai muun ruudun ääressä) aamuisin kun vanhemmat vielä nukkuu.
Nukkumaanmenoaika on eri kuin nukahtamisaika.
Meillä alkaa iltatoimet jo noin klo 19. Iltapalan syönti, iltapesut yms. kestää noin puoli tuntia.
Puol kasin aikaan ollaan sängyssä ja luetaan pitkän kaavan mukaan iltasatuja ja jutellaan kaikesta mistä lapsi haluaa jutella.
20:30 sammuu valo suunnilleen. Nukahtaa noin klo 20:40-21.00 Vaihtelee. Herää aika tasan 10 h kuluttua siitä, kun on nukahtanut. Ikää 9 v.
9-vuotias menee nukkumaan 22-23 välillä. Yksivuotias menee pikkutunneilla nukkumaan. Parhaimmillaan klo 1, pahimmillaan klo 3.30-4.
Ei tuu pahemmin "sometettua". Parempi harrastus se sometus kuitenkin on kuin että joka ilta laitetaan klo 19 nukkumaan ja vanhemmat baariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toisten aikainen nukkumaanmeno häiritsee? Ja onko se vanhempien yhteinen aika niin vaarallista, jos sitä vanhemmat yrittävät vaikka tunnin tai pari päivässä järjestää?
Ei ole kyse vanhempien yhteisestä ajasta, tämä nainen on yh ja keskittyy heti läppäriin/älypuhelimeen kun on pieninkin mahdollisuus.
Ap
Tarkkaanpa tiedät toisten iltarutiinit.. 😉
Iltakymmenen on jo aikuistenkin nukkumaanmenoaika. Lapset (alakoululaiset) menevät aikaisemmin. Koulupäivinä kahdeksalta, viikonloppuisin sitten vähän myöhemmin eli yhdeksältä. Se on kuin panisi rahaa pankkiin, kun nuori mies nukkuu, niinhän sitä sanotaan. Ei ole poika silmät ristissä aamulla koulussa, kun on itse somettanut tai roikkunut kyseenalaisilla nettisivuilla puoleen yöhön, kuten joissakin perheissä sallitaan.