Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruohonleikkuusta 300 e/kausi, liian paljon?

Vierailija
31.12.2016 |

Olen maksanut naapurille nyt muutamana vuonna 300 e siitä, että hän ajaa n. 1000 neliön suuruisen nurmikon. Hänellä on ajettava ruohonleikkuri. Olen nyt aprikoinut mielessäni, onkohan summa liian iso. Tein tyhmästi, kun en kysynyt ensin, mitä hän veloittaisi, vaan ehdotin suoraan tuota summaa. Naapuri vaikuttaa tyytyväiseltä diiliin. Itse en voi erinäisistä syistä leikata ruohoa.
Maksaisitko itse tuon summan?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä kausi? Kuinka monta kertaa naapuri leikkaa ruohikon?

Vierailija
2/18 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko koko kasvukautta?

Ei ole hinta eikä mikään sun 300e jos koko kesän ja loppusyksyyn asti ajelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole liian paljon.

Vierailija
4/18 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on koko kasvukausi ja olen käynyt katsomassa (en siis itse asu ko. paikassa), ja nurmikko on aina hyvin leikattu.

Vierailija
5/18 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan muutkin vielä mielipiteitänne! Mitä olette itse maksaneet?  Tontit ovat siis aivan kiinni toisissaan, joten teknisesti helppo homma.

Minusta vaan tuntuu suurelta summalta vaivaan nähden...

- ap

Vierailija
6/18 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin ruohonleikkauspalvelun hinnat:

30 min joka tiistai 65 €/kk

60 min joka tiistai 130 €/kk

Jos lähdetään siitä, että alasi on hyvin helposti leikattavissa (tuskin oikeasti on), niin noin metrin levyisellä ruohonleikkurilla sen leikkaaminen vaatii ainakin/noin 1 kilometrin leikkuumatkan. Varmaan jokin 4 kilometria tunnissa voisi olla mahdollinen ripeä leikkuutahti, eli periaatteessa tehtävissä 30 minuuttiin. Toukokuusta syyskuuhin se maksaisi siis postilta tilattuna 325 euroa.

Lisäksi tarvitsisit oman leikkurin, sen pitämisen kunnossa, sille säilystilan ja polttoaineet.

Sanoisin että ihan hyvä naapuridiili.

Vierailija
7/18 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa vuotta hinta on kohtuuton, kun voi olettaa, että 31.12 ei nurmea yleensä paljon tarvitse ajella

Vierailija
8/18 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaahan muutkin vielä mielipiteitänne! Mitä olette itse maksaneet?  Tontit ovat siis aivan kiinni toisissaan, joten teknisesti helppo homma.

Minusta vaan tuntuu suurelta summalta vaivaan nähden...

- ap

Ajattelet asiaa väärin: se, että vaiva on mielestäsi pieni naapurille on väärä syy pitää hintaa matalalla. Ajattele ennemmin, mikä on ruohonleikkuun arvo sinulle ja mitä se maksaisi muuta kautta hankittuna.

Jos naapurisi on töissäkäyvä normaali perheellinen ihminen, hän tuskin varsinaisesti huutaa riemuhuutoja, kerta "saa" leikata nurmikkosi. Voi olla, että hintaneuvottelut päättyisivät hyvin helposti pidä tunkkisi -tilanteeseen. Mene ja tiedä, voit toki yrittää, kun tunnet naapurisi paremmin...

Vierailija
9/18 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala on helposti leikattavissa, koska pelkkää nurmea vailla istutuksia...tuo postin systeemi menis siis suunnilleen tasoihin, mutta pitäis hankkia välineet ja ylläpito + säilytys, ei kuulosta houkuttelevalta.

Lisää kokemuksia!  Ootteko tehneet naapuridiileja ja millaisia?

- ap

Vierailija
10/18 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidakseni ottaa kantaa, minun pitää tietää, että kuinka pitkä "koko kasvukausi" on, kuinka monta kertaa ruohikko on leikattu sinä aikana ja kuinka paljon aikaa siihen menee/kerta.

Vierailija
11/18 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No halvalla pääset jos kyseessä on koko kasvukausi. Naapuri ostaa bensat, huoltaa leikkurin, hankkii uudet osat, ajaa ruohon aina hyvään mittaan jne ja sun ei tarvitse evääsi heilauttaa.

Vierailija
12/18 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän.  Meillä tontti 800m2. Kerran viikossa leikkuuta kesällä. Menee se 1h. huhti-toukokuusta sinne syys-lokakuuhun. Eli ainakin se 20 kertaa leikkaamista.

Itse olisin valmis maksamaan jollekin teinille esim 20e per kerta leikkuusta. Itse en nurmikkoa voi leikata, joten se on kokonaan mieheni hoidettava.  Juu meillä ei ole päältä ajettavaa leikkuria.

300 e koko kaudesta on vähän.  Hävettävän vähän.

Vierailija
13/18 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 10:lle: Kasvukausi  siis ihan alusta loppuun, eli heti kun ruoho alkaa kasvaa toukokuussa ja lakkaa lokakuun lopussa. Aikaa menee max. 30 min kerta. Tontti on hänen tonttinsa vieressä ja aina priimakunnossa, kun käyn satunnaisesti katsomassa kauden aikana. Eli leikannee kerta viikkoon -tahtia.

- ap

Vierailija
14/18 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 10:lle: Kasvukausi  siis ihan alusta loppuun, eli heti kun ruoho alkaa kasvaa toukokuussa ja lakkaa lokakuun lopussa. Aikaa menee max. 30 min kerta. Tontti on hänen tonttinsa vieressä ja aina priimakunnossa, kun käyn satunnaisesti katsomassa kauden aikana. Eli leikannee kerta viikkoon -tahtia.

- ap

Okei, näillä spekseillä sanoisin, että halvalla pääset.

Vierailija
15/18 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla menee.

Vierailija
16/18 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä (työvalmennussäätiössä) tehdään myös kiinteistöhuollon töitä, ja meillä on nurmikonleikkaamisen tuntihinta 40€/h meidän koneilla ja bensoilla. Joten ei tuo hinta ole siitä kovin kaukana.

Vierailija
17/18 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko siis innokas tekemään kuitenkin itse??

Vierailija
18/18 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ajettavaa pintaa noin 600 neliötä. Osa siitä on kaltevaa, pehmeää, sammaleista ojanpenkkaa. On paljon puita ja pensaita ja kukkapenkkejä. Lisäksi täytyy siirrellä ajelun tieltä puutarhakalusto, pihakeinu, pyöräteline pyörineen ja puutarhatarvikkeita (esim. kottikärryt). Jos ajeluun menee puoli tuntia, tavaroiden siirtelyyn edestakas menee kyllä toinen puoli tuntia.

Ei se ajelu vetävällä leikkurilla paha juttu ole, sen kun kävelee perässä vaan, mutta hiki ja tuska tulee siinä tavaroiden raijaamisessa. Kasvukausi kestää täälläkin puoli vuotta, joten kyllä siinä saa muutamankin kerran hommaa hoitaa, vaikka vain joka toinen viikko ajelisi. Itse maksaisin mielelläni 300 euroa vuodessa siitä, että joku tulisi kerran viikossa tekemään tuon kaiken puolestani.

Onneksi meillä on ns. sisäinen diili: mies siirtää tavaroita sitä mukaa kun minä leikkaan ruohoa. Lisäksi mies hoitaa trimmerillä kukkamaiden reunat siistiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme