Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääsikö mies katsomaan alapäätäsi synnytyksen aikana?

Vierailija
31.12.2016 |

Miten hän itse reagoi siihen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsi. Otti kuvan, jonka näytti minulle. Minä olin järkyttyneempi.

Vierailija
2/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi halutessaan päässyt, ei halunnut. Kätilö taas kyseli vähän väliä haluanko itse kädellä koittaa, kun nyt olisi jo päälaki ulkona ja haluanko nähdä istukan jne. Ilmeisesti ihan normaalikäytäntö mutta jotenkin yökötti ajatuskin :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Toisessa synnytyksessä jopa kuvasi tapahtuman. Ei toki itse kannatellut kameraa vaan keskittyi auttamaan tukemalla jalkaa (ponnistus kylkiasennossa).

Eipä olla noista puhuttu sen kummemmin. Luonnollinen asia.

Vierailija
4/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö käski mun viereen istumaan ja pitämään kädestä, että en itseasiassa oo kysyny koskaan mitä näki:D ponnistin kyljeltään

Vierailija
5/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin katsomaan. Multa pääsi ihan tahattomasti suusta, että hyvä jumala, vaikka en edes ole uskonnollinen. Vaimo ei tainnut ehkä kuulla, mutta kätilö kyllä.

Vierailija
6/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Toisessa synnytyksessä jopa kuvasi tapahtuman. Ei toki itse kannatellut kameraa vaan keskittyi auttamaan tukemalla jalkaa (ponnistus kylkiasennossa).

Kuinka usein olette näitä "luonnollisia perhe-elokuvia" perheen kesken katsoneet?

Vierailija
7/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei olisi päässyt?

Onhan se nähnyt sen ennenkin.

Vierailija
8/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xd

Vierailija
9/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääsin kaikkien viiden synnytyksen aikana.  Mitä ihmeellistä siinä on?

Napanuorankin olen katkonut kaikilta.  Kolmannessa synnytyksessä oli vähän ruuhkaa ja kätilöt hja sairaanhoitajat helisemässä: joiduin avustamaan lääkäriä ompelupuuhissa.  

Vierailija
10/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikkien kolmen lapsen kohdalla. Ekalla kerralla oli aika järkyttynyt mutta kahdella seuraavalla ei. Tiesi mitä tapahtuu.

Vierailija
11/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pääsin kaikkien viiden synnytyksen aikana.  Mitä ihmeellistä siinä on?

Napanuorankin olen katkonut kaikilta.  Kolmannessa synnytyksessä oli vähän ruuhkaa ja kätilöt hja sairaanhoitajat helisemässä: joiduin avustamaan lääkäriä ompelupuuhissa.  

Ai kun romanttista. Oliko sulla omat ompeluvehkeet mukana niinkuin McGyverillä?

Vierailija
12/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti oikeesti?!?!?!?!?!?!

Vierailija
13/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole luonnollinen asia.Yksikään nisäkäs uros ei ole synnytyksessä läsnä,vaan aina naaras menee yksin synnyttämään.Ihme muoti juttu,joka alkoi yleistymään 1980-luvulla

Vierailija
14/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole luonnollinen asia.Yksikään nisäkäs uros ei ole synnytyksessä läsnä,vaan aina naaras menee yksin synnyttämään.Ihme muoti juttu,joka alkoi yleistymään 1980-luvulla

Niin no, minusta ihmisyys on paljon muutakin kuin nisäkkyys. Ihan luonnollista olla tukena ja halu nähdä oman lapsensa maailmaan tulo. Jos mun mies synnyttäisi, niin ehdottomasti haluaisin olla mukana tukemassa ja näkemässä.

Ja videon olen itse katsonut kerran synnytyksen jälkeen. Ihan kiva kokemus. Musta kaikki tapahtui synnytyshetkellä kauhean nopeasti ja kaaottisesti. Videolla toiminta näyttikin yllättävän rauhalliselta ja hidastempoiselta. Ja arvostus miestä kohtaan nousi todella kun näki hänen huolenpidon ja ilmeen lapsen syntymähetkellä. Ei sitä mies siinä ponnistaessa paljoa tullut ajateltua.

Vierailija
15/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miä autan vaimoani kaikissa asioissa joissa suinkin pystyn avittamaan,kuten tässäkin. Hyvä nähhä pienetkin ihan alusta alkain

Vierailija
16/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On katsonut kaikissa kolmessa synnytyksessä ja seksiä meillä on pari kertaa viikossa ollut synnytyksien jälkeenkin. Sitäkö mietit? Aika luuseri saa mies olla jos alapään näkemistä synnytyksen aikana säikähtää. Kompostikamaa.

Vierailija
17/25 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Olin sen kieltänyt ehdottomasti. Pääpuolella sai olla. Tartte nöyryyttää enää yhtään enempää kuin on pakko.

Vierailija
18/25 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
19/25 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Halusin itse, että pysyy pääpuolessa, tuskin hänestä mitään hyötyä toisessa päässä olisi ollutkaan. Mutta ei ollut mitenkään yököttynyt, oli vain jännittynyt koko tapahtumasta ylipäätään.

Vierailija
20/25 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin miestä ottamaan kuvia, kun vauva syntyy. Olin avautumisvaiheessa niin järkyttävän kipeä, että halusin sitten paremmalla hetkellä käydä läpi kokemukseni. Selkeinä hetkinä ajattelin, etten edes muista kokemaani jälkeenpäin. Mutta ei nyt sentään. Ihan hyvin muistan ja niin siitä vaan selvittiin.

Vanhempi kätilö kuitenkin kielsi kuvaamisen. Sanoi, että kauniimpiakin kuvia saa otettua. Vasta nyt ymmärrän, miten typerästi hän sanoi ja ajatteli. Seinäjoen keskussairaalassa siis tämä.