Taas bilekeskustelu; kaverit yrittävät saada mut mukaan juhliin, joihin en ole kutsuttu
Pari ystävääni on menossa yhden tutun yllätysjuhliin. Itse en ole kauhean läheinen juhlakalun kanssa, eikä hänen kumppaninsa, joka kekkerit järjestää, ole kutsunut minua. Mutta kaverini on koko ajan jankannut, että "kyllä sä voit sinne tulla". Minusta tuntuisi tosi kiusalliselta mennä kutsumatta kavereiden mukana. Myös mies, jota tapailen, on menossa näihin samoihin juhliin, ja hänkin yrittää maanitella minua mukaan - sanoi jopa, että voi ottaa minut aveciksi. Eli siis kaikki mun läheiset on menossa bileisiin eivätkä ymmärrä, etten koe mukavaksi ajatusta mennä kuokkimaan. Millä hiljennän heidät? Olisiko mun jonkun mielestä sopivaa mennä mukaan? Miten vietän tämän illan yksin tuntematta oloani läpikotaisin surkeaksi?
Kommentit (8)
Ettekö te juhli koskaan, vai miksi tämä tuottaa niin paljon vaikeuksia?
Normaali etiketti on pyytää sitä ystävää varmistamaan juhlien järjestejältä, että yksi mahtuu vielä.
Tähän menee aikaa vähemmän kuin sinulta tuon viestin kirjoittamiseen.
Kuullostat yhdeltä mun tutulta. Se ei mene ikinä mihinkään tilaisuuksiin, jos tilaisuuden järjestäjä ei ole itse häntä kutsunut. Esim.tilanteissa, joissa tilaisuuden järjestäjä on pyytänyt levittämään kavereiden kesken sanaa, että tulkaa tähän tapahtuaan. Tuttuni on sitä mieltä, että tilaisuuden järjestäjän pitäisi henkilökohtaisesti lähestyä kaveriani, että tulethan nyt tähän tilaisuuteen. Ok, muuten ok, paitsi tilaisuuden järjestäjä ja tuttavani eivät ole keskenään kavereita, eli heillä ei ole toistensa yhteystietoja.
Eli se, että minä ilmoitan ETUKÄTEEN meidän kummankin nimet järjestäjlle, ei ole tutulleni tarpeeksi. Ei tietenkään mentäisi mihinkään kutsumattomana.
Ihme häröilyä!
Joten tässä tapauksessa ottaisin itse yhteyttä yllätysjuhlien järjestäjään, jos et halua ilmoittautua miesystäväsi kautta.
Ymmärrän sun pointin.. muutaman kerran kun on mennyt juhliin ns jälkikutsuttuna. Juhlan järjestäjä ollut että ok käy. Pääset paikan päälle nii vastaanotto kylmä.. sitten toivot vaa ettei sun omat tutut hylkää.
Tämän takia vietän itse uv:n yksin. Kavereita melko paljon, mutta he ovat joidenkin toisten kavereidensa juhlissa. Olen siis väliinputoaja.
Kiitti vastauksista. Taidan olla hankala ihminen. Ehkä tosiaan vaan pyydän kaveriani varmistamaan juhlien emännältä, että saan tulla. Lahja nyt vain mietityttää. - ap
Jos vain pari ystävää olisi menossa juhliin niin en menisi kuokkimaan.
Mutta jos miesystäväsi on kutsuttu niin eikö hän voi tiedustella voiko tuoda avecin? Tosin näin viime tippaan aika tökeröä...pitäisi kysyä heti kun saa kutsun.
No juhlien vieraat ei voi kutsua sinua juhliin PISTE!
Miesystäväsi toki voi ottaa sinut aveciksi jos avec ok.
Eikö tapailemasi mies tai ystäväsi voi kysyä juhlien järjestäjältä, että onko ok jos vielä yksi ihminen tulee? Minun mielestäni voisit kyllä mennä jo nyt, jos ette ole huonoissakaan väleissä juhlakalun tai -järjestäjän kanssa, mutta onhan se kohteliasta varmistaa asia :)