Kuinka kauan lapsesi pelaa päivässä?
Tietokoneella, pleikkarilla, puhelimella? Ja lapsen ikä.
Kommentit (14)
Kaks 7v poikaa pelaa tuntikausia päivässä. Ei suurempaa haittaa, leikkivät ja ulkoilevat myös, ja tietysti ovat koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Kaks 7v poikaa pelaa tuntikausia päivässä. Ei suurempaa haittaa, leikkivät ja ulkoilevat myös, ja tietysti ovat koulussa.
Missä on koulu jo alkanut?
Poika 9-vuotta. Pelaa noin 6-10 tuntia päivässä. Eli saman verran kuin minä samanikäisenä Commondore 64:ää ja Amiga 500:sta.
Meillä 6v saavat pelata puhelimilla automatkat, eli siitä tulee arkena noin 10-15min per päivä (tarhamatka) Ti ja to on pelipäivä kun pelaavat yhdessä pleikkarilla keskimäärin jotain 1-2h. Sit joskus menevät yhdessä isän kanssa sitä pokemonia pelaamaan ulos ja voi mennä montakin tuntia putkeen kun kiertelevät pitkin kaupunkia, tällaisia on ehkä kerran kuukaudessa. Kesällä oli enempi, noi sosiaaliset on parhaimpia, ei jää sellainen fiilis että lapsi olisi yksin naama kiinni ruudussa viettänyt tuntikausia paikallaan aikaa yksin. :)
3,5v saa pelata sellaisia taaperopelejä puhelimella, mutta aika harvoin on siitä vielä kiinnostunut. Brion junarataan se on koukussa 😂
6v ja 8v peliaika 1h päivässä ja viikonloppuisin 1h youtube-aikaa päivässä lisäksi.
7v,9v ja 11v saavat pelata 2-3h viikossa. Etenkin pienin muuttuu tosi levottomaksi pelatessaan, joten ei tarvi yhtään enempää. En halua heistä peliaddikteja. Tekee hyvää leikkiä, lukea ja keksiä muuta puuhaa.
En ole ikinä antanut kuluttaa aikaa pelaamalla autossa tai odottelutilanteissa. Ihan hirveen riippuvaisia ovat monet lapset peleistä:(
Koko hereillä olo ajan lomilla, koulu päivinä saa pelata kun läksyt on tehty nukkumaan menoon asti, välillä pelailee myös sängyssä kun luulee että en huomaa. Poika 8v tyttö 11v
Vierailija kirjoitti:
7v,9v ja 11v saavat pelata 2-3h viikossa. Etenkin pienin muuttuu tosi levottomaksi pelatessaan, joten ei tarvi yhtään enempää. En halua heistä peliaddikteja. Tekee hyvää leikkiä, lukea ja keksiä muuta puuhaa.
En ole ikinä antanut kuluttaa aikaa pelaamalla autossa tai odottelutilanteissa. Ihan hirveen riippuvaisia ovat monet lapset peleistä:(
Jos pelaa autossa niin on enemmän riippuvainen kuin lapsesi joka pelaa kolme tuntia kotona?! Kunnon av kamaa missä paheksutaan muita ja tehdään silti ihan itse sitä samaa, eri hetkessä vaan. Peleistä on ihan turhaan tehty joku kaikkein pahin asia mitä maailmassa on, kohtuudessa kun pysytään ja välillä saa lipsua vaikka lomilla niin voivat olla ihan hyödyllisiäkin. Moni peli on nykyään seurapeli ja mukavaa jos 9-vuotiaat kokoontuu pelin merkeissä yhteen silloin tällöin ja pelaavat oikein sydämensä kyllyydestä, elämästä saa välillä nauttiakin eikä pelkästään rajottaa ja nipottaa kaikesta.
Lapset täyttävät kohta 6 ja 4. Saavat pelata lautapelejä, siinä heille kylliksi. Addiktioherkkyyttä sukurasitteena.
En ole ikinä antanut kuluttaa aikaa pelaamalla autossa tai odottelutilanteissa. Ihan hirveen riippuvaisia ovat monet lapset peleistä:([/quote]
Mikähän hyve tuo sitten muka on? Kurjuuden maksimointia mieluummin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pelaa autossa niin on enemmän riippuvainen kuin lapsesi joka pelaa kolme tuntia kotona?! Kunnon av kamaa missä paheksutaan muita ja tehdään silti ihan itse sitä samaa, eri hetkessä vaan. Peleistä on ihan turhaan tehty joku kaikkein pahin asia mitä maailmassa on, kohtuudessa kun pysytään ja välillä saa lipsua vaikka lomilla niin voivat olla ihan hyödyllisiäkin. Moni peli on nykyään seurapeli ja mukavaa jos 9-vuotiaat kokoontuu pelin merkeissä yhteen silloin tällöin ja pelaavat oikein sydämensä kyllyydestä, elämästä saa välillä nauttiakin eikä pelkästään rajottaa ja nipottaa kaikesta.
Eivät saa jonain viikkoina ollenkaan, joskus unohtuu lapsilta itseltäänkin. Ja ei kerrallaan mitään kolmea tuntia koskaan.
En minä paheksu,minusta se on surullista. MINUN maailmaani ei mahdu jokapäiväinen pelaaminen, MINUN lapsilleni se ei tee hyvää, vaan saattaa vaikuttaa uniin ja addiktoida ja vaikuttaa tavoilla, jotka eivät MINUSTA ole hyviä MINUN lapsilleni. Kasvatan heitä siten kun koen heille parhaaksi. Jos jossain vaiheessa jumittuvat peleihin, niin olen ainakin yrittänyt. Meidän lapsilla on tähän asti riittänyt kavereita ja tekemistä ilman jokapäiväisiä pelejäkin. Lapset eivät sitä kummastele, ovat usein hyväksyvämpiä kuin monet aikuiset.
En nyt oikein ymmärrä miten tämä menee noin kovasti jonkun tunteisiin. Eikö pitäisi olla sinut omien ratkaisujensa kanssa, eikä alkaa heti puolustelemaan omaa toimintaansa ja haukkumaan toisia nipoiksi, jos he eivät toimi kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Mikähän hyve tuo sitten muka on? Kurjuuden maksimointia mieluummin!
Aika kurjissa oloissa ollaan sitten eletty ennen älypuhelimia ja tabletteja;) Minä koen hyveeksi, että lapset oppivat odottamista, tylsyyden tunnetta ja sen, ettei jatkuvasti ole jotain valmiiksi keksittyä viihdettä. Tulee usein hyviä keskusteluja kun ei oo muuta ärsykettä.
Valitettavasti nyt joululomalla suurimman osan ajasta. Lapset 10v ja 13v