Miten päästä lopullisesti eroon säärikarvoista?
Haluaisin eroon kaikista karvoista navasta alaspäin. Olen atoopikko, on ekseemaa ja suvussa kaiken lisäksi psoriasista, enkä halua ärsyttää ihoani sheivaamalla. Nyppimällä yksittäisiä karvoja iho ärsyynytyy helposti. Niitä vahaliuskoja en edes uskalla kokeilla, koska se näyttää liian radikaalilta iholleni, tulee verta ja minun ihoni ei noin vain parane jos se menee rikki.
Olen tässä vastikään googlettanut laserilla tehtävästä karvan poistosta. Onko kukaan kokeillut? Missä kannattaa käydä? Mitä maksaa jos poistattaa esim kaikki säärikarvat? Onko kokemuksia Virosta, miten eroaa hinta-laatusuhteeltaan? En ole koskaan käynyt Virossa, että vähän senkin vuoksi houkuttaisi, vaikka täältä asti matkakuluineen ei varmaan tulisi sen halvemmaksi kuin omassa kaupungissakaan.
Tai onko muita vaihtoehtoja kuin laser? Kertokaa kokemuksistanne! :)
Ap, N24
Kommentit (6)
Meinasin ehdottaa palovammaa, mutta se palaneen ihon tilalle kasvanut iho on tosi ohutta ja arpeista.
Itse käytän sellaista ladyshaveriä vai mikä se on. En siis höylää minkään partaterän kanssa vaan ajelen sellaisella sähkövehkeellä. Jotain sänkeä siitä varmasti jää, mutta ainakaan se ei ärsytä ihoa. Ja talvellahan säärikarvoja ei tarvitse ajaa ollenkaan.
Ketä varten teet tätä toimenpidettä? Koetko tarpeelliseksi poistaa säärikarvoja?
Laserointi taitaa olla ainoa toimiva vaihtoehto. Toimii parhaiten jos on vaalea iho ja tumma karva. Monissa paikoissa tehdään arviointi maksutta ennen varsinaista laserointia. Täydellinen karvattomuus vaatii todennäköisesti useamman käynnin, sillä karvat ovat eri kasvuvaiheessa. Eli siellä Tallinnassa saisi sitten käydä useammankin kerran, jos siihen ratkaisuun päätyy.
Omasta kokemuksesta voin suiositella. Ja nyt on juuri oikea aika vuodesta hakeutua hoitoihin, kun iho ei ole ruskettunut, eikä ole hankalaa välttää uimista ja uv-säteilyä.
Miten tumma karvan täytyy sitten olla, jotta laserointi toimii? Olen luonnostani blondi, ja joillain kehon alueilla karvoituskin on sellaista vaaleaa haituvaa mihin laserointi varmasti ei toimisi, mutta ne säärten häiritsevimmät karvat ovat paksumpia ja väriltään ehkä tummanvaaleita tai keskiruskeita, vaikea kuvailla niiden tummuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ketä varten teet tätä toimenpidettä? Koetko tarpeelliseksi poistaa säärikarvoja?
Johan aloituksessa sanoin, että minulla on atooppinen, helposti ärsyyntyvä ekseemaiho, ja suvussa psoariasistakin, joka saattaa puhjeta myöhemmällä iällä. Minulla on tummat karvat, enkä koe itseäni naiselliseksi, jos kulkisin kesällä mekossa kuin mikäkin amatsooni tai edes poikaystäväni nähden jos en sheivaisi...
Ja ihoni siis tietysti ärsyyntyy karvojen poistosta ja sänki kutittaa ihan vietävästi, atoopikko kun olen. Siksi olisi kai parasta päästä niistä lopullisesti eroon, jos se edes on mahdollista?
Up... Eikö kellään ole tästä kokemusta?