Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PRIMOLUT NOR kuukautisten siirtoon - vaikuttaako mielialaan?

Vierailija
30.12.2016 |

Pahentaako vai lievittääkö PMS-oireita? Vai eikö vaikuta mitenkään? Entä millaiseksi tekee olon muuten?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mihinkään mitään. Siirtää vain menkat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolmen kk kuuri päällä. Nyt toisen kk puolivälissä. Ei ole vaikuttanut muuten mihinkään paitsi että turvottaa kamalasti. Tai sitten ne on noi joulusyömiset....

Vierailija
4/12 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa mielialaan. Ei varsinaisesti silloin kun niitä syö, mutta seuraavat päivät ennen kuukautisia on ihan kamalat. Itselleni tuli ihan itsetuhoisia ajatuksia ja muutenkin aika pahaa ahdistuneisuutta. Tavallisesti en kärsi sellaisista ongelmista.

Vierailija
5/12 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa mielialaan samoin kuin edellisellä eli kuurin ja vuodon välissä. Turvotus myös aika kamala ja mulle tulee myös PMS-oireet, joita ei muuten ole..

Vierailija
6/12 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan nyt samalla vanhaa keskustelua kun googletin mielialaaja primolutia. Ihan hirveä olo! Eka kuuri, alkoi paha olo ja ahdistus kesken kuurin, melkein jo ekoista pillereistä. Nyt toka kuuri loppui 2 päivää sitten ja huh heijaa, olen ihan hajalla, masentunut, itkuinen, en nuku ja jopa yöllä stressatessa kaikkea maan ja taivaan väliltä, mietin hyppäämistä junan alle. Ihan hirveät oireet! Tiedostan, että johtuu lääkkeestä ja sen lisäksi pms, mitä tavallisestikin on ainakin muutamasti vuodessa. Nyt vaan ihan tripla-olot tässä. Vedän karkkia että selviän tämän yli hengissä. Yksi kuuri vielä tuossa seuraavaan kiertoon. Toivottavasti sitten tämä helvetti loppuu.

Vierailija
7/12 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutti mielialaan välillisesti. Aiheutti helvetillisen aknen, sain siitä ihmeellisen kuumepiikin, eikä se edes siirtänyt tai niukentanut kuukautisia. Eli oli aika paska mieli, kun lääke ei tehnyt mitä luvattiin ja tuli voimakkaita sivuvaikutuksia.

Vierailija
8/12 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh mahtoiko oireet oikeasti johtua primolutista. Itse olen syönyt kyseistä lääkettä 4 vuotta joka päivä putkeen. Syystä että saadaan pidettyä kuukautiset kokonaan poissa - syystä jota en jaksa selittää.

Mutta mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut ei edes alussa.

Vierailija
9/12 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole ollut haittavaikutuksia ei tarkoita sitä, etteikö jollain toisella vois olla. Kuinka ärsyttävää toi ajattelutapa, et jos mulla ei oo, niin kellään muulla ei voi olla. Itse aloitin primolut -kuurin, ekat päivät meni ihan ok. 4 päivän jälkeen alkoi hirveä päänsärky ja nyt 8. Päivänä ahdistus. Tullut mieleen, että muilla olis helpompaa ilman mua. Itkettää, kahtena yönä herännyt ahdistukseen. Ihan hirveetä tavaraa tämä.

Vierailija
10/12 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta kerron kokemukseni myös jos joku tätä joskus googlaa. Olen tosi herkkä yleensä hormonivalmisteille enkä siksi voi käyttää mitään minipillerieitäkään ja normaali PMS myös aiheuttaa lähes itsetuhoisia ajatuksia. PCOS:n takia kuitenkin pari kertaa lopettanut tiputtelun ja startannut vuodon Primolutilla (myös Terolutilla), ja lyhytaikainen käyttö on sopinut ihan hyvin! Hiukan lisännyt ärtyisyyttä, mutta ei pahemmin. Terolutilla ei oikeastaan mitään vaikutusta mielialaan, Primolutilla vähäinen.

Vierailija
11/12 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaikuttaa mielialaan minulla vahvasti. Ahdistaa, stressaa, masentaa,vihaan itseäni. Ja selkeästi johtuu primolutista, toinen kerta kun syön kuurin ja aivan sama olo ekalla kerralla. Normaalisti en tällaisesta kärsi.

Vierailija
12/12 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri sellaiseen, että kohti ei tyhejntynyt spontaanisti puoleen vuoteen. Tulin hirvittävän äreäksi.