Voiko henkilökohtaisen avustajan kutsua häihin?
Minulla on ollut aivan ihana henkilökohtainen avustaja 7 vuoden ajan. Olen menossa naimisiin ensi keväänä ja haluaisin kutsua myös avustajani häihin. Vanhempieni mielestä se ei ole kuitenkaan sopivaa. Mitä mieltä palstalla ollaan?
Kommentit (20)
Ilman muuta voit. Hän on "työkaverisi" tavallaan ja sinulle läheinen ihminen.
Tottakai voit kutsua! Minut on hoitajana kutsuttu potilaani häihin, olivat sitä mieltä että työni ansiosta häät ylipäänsä päästiin pitämään.
Ennenvanhaan oli ihan yleistä esim. kutsua synnytyksessä auttanut kätilö ristiäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on sopivaa, nimenomaan vieraaksihan tarkoitat? :)
Ilman muuta vieraaksi 😊 Avustajani on tosin niin auttavainen ihminen, etten tiedä, miten hän malttaa "pysyä aloillaan".
Jos mä olisin ollut jonkun avustaja 7 vuotta, melkeenpä loukkaantuisin jos en hääkutsua sais. Eli ehdottomasti kutsut avustajasi häihin. Avustaja sit itse päättää osallistuuko vai ei.
Mielestäni olisi törkeää, jos et kutsuisi, kun pidät häntä ihanana ihmisenä muutenkin. Miksi edes mietit asiaa?!
Anteeksi mitä?
Eiköhän häihin voi kutsua juuri tasan ne ihmiset, jotka haluaa kanssaan niitä juhlistamaan. Oli se sitten kuka tahansa.
Lähinnä nyt kiinnostaisi, että miten joku voi olla sitä mieltä ettei olisi sopivaa? Perustuen mihin?
Kaikenlaista sitä lukeeki. Oliko ne sitten sinun vai vanhempiesi häät muutenkaan? Varmasti aikuisena ihmisenä muutenkin päätät itse, mitä se vanhemmillesi edes kuuluu.
Olisi outoa olla kutsumatta. Miksi edes kysyt täällä tätä?
Omiin häihinsä voi kutsua ihan kenet haluaa. Kutsuttava sitten itse päättää, haluaako osallistua vai ei. Kummankaan osapuolen ei pidä loukkaantua kutsumisesta, kutsumattomuudesta tai osallistumattomuudesta.
Jos koet hänet itsellesi läheiseksi ja merkitykselliseksi, niin tietenkin kutsut.
Sie saat kuttua vaikka presidentin tai naapurin koiran sinun häihin jos tahdot. Ei tarvi muiden mielipiteitä kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo sopivaa.
Millä perusteella ei?
Olen mäkin ollut avustettavan syntymäpäivillä vieraana. Saat kutsua ihan vapaasti.
Vanhempasiko määräävät, ketä kutsut häihisi?
Vanhemmat ajattelevat samoin kuin jotkut vähän yksinkertaisemmat avustettavat; avustaja on maailman alhaisin apina, joka on avustettavan palvelija ja ihmisarvoton roska.
Tälläinen asenne on varsin yleinen.
Ei ole pitkä aika kun suositussa talk showssa oli vieraana itseään myyvä vammainen, joka sai iloisen raikuvat aplodit kun haukkui häntä auttaneet ihmiset apinalaumaksi.
Kiittämättömyys on maailman palkka.
-entinen avustaja, joka ei mitä tahansa paskaa niele
Miksi vanhempasi kieltävät kutsumasta häntä? Maksavatko he häät?
Voit aivan hyvin kutsua avustajan juhlimaan. Jos avustaja kokee sen oudoksi niin eiköhän hän osaa kieltäytyä kutsusta sopivan tekosyyn varjolla.
Totta kai on sopivaa, nimenomaan vieraaksihan tarkoitat? :)