Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saturnus pelottaa minua

Vierailija
30.12.2016 |

Katselin kuvia, joita oli piirretty aurinkokunnastamme. Kaikki muut planeetat olivat jotakuinkin pyöreitä kivimöhkäleitä (tai ainakin näyttävät siltä), mutta Saturnus.... Saturnus on pyöreä kaasuplaneetta, jonka ympärillä on renkaita.

1. ovatko Saturnuksen renkaat oikeasti olemassa vai ainoastaan piirroksissa? ovatko ne vain teoreettisia ja merkitsevät kiertoratoja vai olisivatko ne näkyvissä myös, jos saisimme kameralla kuvaa avaruudesta Saturnuksen läheltä?

- jos ne ovat vain piirroksissa ja teoreettisia, niin miksei Tellustamme piirretä samalla tavoin, onhan senkin ympärillä kuun kiertorata ja kaikenlaista pölyä yms.?

2. Jupiter, Uranus, Saturnus ja Neptunus, eli aurinkokuntamme uloimmat planeetat eivät ole kiveä kuten Maa eli Tellus, vaan ne ovat kokonaan kaasuplaneettoja! miksi niitä kutsutaan edes planeetoiksi? minusta tämä harhaanjohtavuus on ahdistavaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin avaruus päättyy? Missä olemme? Missä on tavallaan päätepiste ja koti? Mihin olemme matkalla? Olemmeko matkalla ainaisesti vain ympäri ja ympäri? Miksi ihmiskunta on kehittänyt lineaarisen todellisuuskäsityksen (elämä on matka pisteestä A pisteeseen B) eikä syklistä (A B C A B C  A B....)?

Ahaa, Saturnus siis symboloikin sinulle paljon laajempia eksistentiaalisia kysymyksiä, ja siksi ahdistaa... (Eikä se aikakäsitys muuten kaikissa kulttuureissa ole lineaarinen edes.)

Vierailija
22/36 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauski on kuulemma kotoisin Saturnuksesta, joten ap:n pelko on aiheellinen. Mitä jos ne kaikki Tauskit päättävät tulla tänne?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin avaruus päättyy? Missä olemme? Missä on tavallaan päätepiste ja koti? Mihin olemme matkalla? Olemmeko matkalla ainaisesti vain ympäri ja ympäri? Miksi ihmiskunta on kehittänyt lineaarisen todellisuuskäsityksen (elämä on matka pisteestä A pisteeseen B) eikä syklistä (A B C A B C  A B....)?

Ahaa, Saturnus siis symboloikin sinulle paljon laajempia eksistentiaalisia kysymyksiä, ja siksi ahdistaa... (Eikä se aikakäsitys muuten kaikissa kulttuureissa ole lineaarinen edes.)

En itse tullut ajatelleeksi sitä, mutta ehkä Saturnus renkaineen symboloi minulle juuri "kaiken" syklisyyttä avaruudessa. Planeetta kiertää akselinsa ympäri, auringon ympäri, planeettaa kiertää kuita ja epämääräinen avaruusroinakin kiertää ympäri planeettaa ja se näkyy renkaana.

Miksi juuri pyörivä liike? Miksi toisto?

Uskotteko että kaikella on jokin opetus? Uskotteko materian muodon ja liikkeen heijastavan suurta tarkoitusta, immateriaalista olemusta, älyä? Miksi avaruus on systemaattinen rakenteeltaan ja liikkeeltään? Onko kaiken taustalla suuri äly? Uskotteko Jumalan olemassaoloon?

Kaikki ei voi olla vain sattumaa, ja Saturnus on sen merkki.

ap.

Vierailija
24/36 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/36 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta voi tulla Saturnustutkija, kun pääset yli pelosta

Vierailija
26/36 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Planeetaksi kutsutaan kappaletta joka kiertää keskustähteä, jonka gravitaatio on tarpeeksi iso, jotta kappaleella olisi pyörä muoto ja joka on pyyhkinyt kiertoratansa puhtaaksi muista taivaankappaleista. Tämän määritelmän täyttäviä taivaankappaleita on aurinkokunnassaan 8, eli sillä määräytyvät planeettamme.

Tottakai ne renkaat ovat oikeat. Myös Jupiterilla, Uranuksella ja Neptunuksella on renkaat, eli kyseessä on aivan tavallinen jättiläisplaneettojen ilmiö.

Avaruus ei lopu mihinkään, koska se laajenee koko ajan.

Vierailija
27/36 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

24, linkin sivustolla oleva teksti on sisällöltään epäloogista. Osa el- alkuisista / -loppuisista sanoista on englanninkielisiä eli käännössanoja, joiden muoto muuttuu aina eri kielelle käänettäessä, jolloin el-muoto katoaa.

Toiseksi ympyrähän, rengas eri muodoissaan, symboloi nimenomaan feminiinistä kokemusmaailmaa, koska naisen kuukautiskierto on syklinen. Mikään ei kytke Saturnusta renkaineen maskuliiniseen kokemusmaailmaan.

Kolmanneksi, miksi "miehinen saturnus-kultti", ja tekstin kirjoittajan mukaan siis abrahamiset uskonnot, olisi määritellyt elämän viholliseksi nimenomaan saturnaalisen Saatanan? Juutalaisuudessa ja kristinuskossa Saatana on Jumalan vastustaja, ja hepreankielinen Vanha Testamentti käyttää Saatanasta sanaa sãtãn.

Saturnuskin on kai nimetty vasta Saatanan jälkeen (?).

ap.

Vierailija
28/36 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄ POINTTI AV

Vierailija
29/36 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse tullut ajatelleeksi sitä, mutta ehkä Saturnus renkaineen symboloi minulle juuri "kaiken" syklisyyttä avaruudessa. Planeetta kiertää akselinsa ympäri, auringon ympäri, planeettaa kiertää kuita ja epämääräinen avaruusroinakin kiertää ympäri planeettaa ja se näkyy renkaana.

Miksi juuri pyörivä liike? Miksi toisto?

Uskotteko että kaikella on jokin opetus? Uskotteko materian muodon ja liikkeen heijastavan suurta tarkoitusta, immateriaalista olemusta, älyä? Miksi avaruus on systemaattinen rakenteeltaan ja liikkeeltään? Onko kaiken taustalla suuri äly? Uskotteko Jumalan olemassaoloon?

Kaikki ei voi olla vain sattumaa, ja Saturnus on sen merkki.

ap.

Kerronpa omat näkemykseni, vaikka aika kauas taivaankappaleista fyysisinä kappaleina tässä mennäänkin.

Uskon Luovaan älyyn, jota voi Jumalaksikin kutsua, vaikken usko mihinkään tiettyyn uskontoon. Uskon, että maailmankaikkeus on tämä Luova äly ilmenneenä - ei vain sen luomus, vaan se tavallaan materiassa ilmenneenä. Mutta kuitenkin ihmisten tietoisuudentilan vääristimien läpi suodatettuna, niin että ihminen ei näe sitä perimmäistä puhtaasti, vaan omia tulkintojaan siitä. Siitäkin huolimatta maailmankaikkeuden järjestys ja loputon kompleksisuus, mitä ihmisäly ei pystyisi keksimään, kertoo että taustalla on suurempi voima.

Vierailija
30/36 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan nähdä Saturnuksen.

Vierailija
31/36 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. tässä. Näin pelottavan unen Saturnuksesta.

Olin avaruudessa. Kuljin siellä jonkin voiman kanssa, En nähnyt voimaa, mutta syy siihen ei ollut se, että voima olisi ollut näkymätön, vaan se, etten katsonut siihen. Voima sanoi "Nyt kerron sinulle kaiken tarkoituksen". Siinä samassa minut kuljetettiin Saturnuksen lähelle. Katselin Saturnusta renkaineen läheltä. Minua pelotti. Saturnuksen renkaat suhahtelivat ympäri ja jouduin väistelemään pieniä kiviä, jotka sinkoutuivat siitä naamalleni. Voima sanoi "Kaiken tarkoitus liittyy Saturnukseen ja se on se, että ..." Tässä vaiheessa huusin "En ole valmis kuulemaan sitä!". Uni päättyi.

ap.

Vierailija
32/36 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/36 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin avaruudessa. Kuljin siellä jonkin voiman kanssa, En nähnyt voimaa, mutta syy siihen ei ollut se, että voima olisi ollut näkymätön, vaan se, etten katsonut siihen. Voima sanoi "Nyt kerron sinulle kaiken tarkoituksen". Siinä samassa minut kuljetettiin Saturnuksen lähelle. Katselin Saturnusta renkaineen läheltä. Minua pelotti. Saturnuksen renkaat suhahtelivat ympäri ja jouduin väistelemään pieniä kiviä, jotka sinkoutuivat siitä naamalleni. Voima sanoi "Kaiken tarkoitus liittyy Saturnukseen ja se on se, että ..." Tässä vaiheessa huusin "En ole valmis kuulemaan sitä!". Uni päättyi.

ap.

Lopeta ap. Täällä ei puhuta tästä! Sinä tiedät kyllä Saturnukseen liittyvän salaisuuden. Ja minä tiedän sen. Kaikki tietävät sen.

Vierailija
34/36 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Lopeta ap. Täällä ei puhuta tästä! Sinä tiedät kyllä Saturnukseen liittyvän salaisuuden. Ja minä tiedän sen. Kaikki tietävät sen.

Minä en tiedä. Kertokaa minullekin.

Vierailija
35/36 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myös

Vierailija
36/36 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neptunus on lempiplaneettani