Saturnus pelottaa minua
Katselin kuvia, joita oli piirretty aurinkokunnastamme. Kaikki muut planeetat olivat jotakuinkin pyöreitä kivimöhkäleitä (tai ainakin näyttävät siltä), mutta Saturnus.... Saturnus on pyöreä kaasuplaneetta, jonka ympärillä on renkaita.
1. ovatko Saturnuksen renkaat oikeasti olemassa vai ainoastaan piirroksissa? ovatko ne vain teoreettisia ja merkitsevät kiertoratoja vai olisivatko ne näkyvissä myös, jos saisimme kameralla kuvaa avaruudesta Saturnuksen läheltä?
- jos ne ovat vain piirroksissa ja teoreettisia, niin miksei Tellustamme piirretä samalla tavoin, onhan senkin ympärillä kuun kiertorata ja kaikenlaista pölyä yms.?
2. Jupiter, Uranus, Saturnus ja Neptunus, eli aurinkokuntamme uloimmat planeetat eivät ole kiveä kuten Maa eli Tellus, vaan ne ovat kokonaan kaasuplaneettoja! miksi niitä kutsutaan edes planeetoiksi? minusta tämä harhaanjohtavuus on ahdistavaa.
Kommentit (36)
Voyager otti Saturnuksesta lähikuvia jo 1980-luvun alussa:
Enemmän minua pelottaa mitä sieltä Ur-anuksesta löytyy jos sinne joskus päästään paremmin kurkkaamaan.
Tieto Saturnuksen renkaiden koostumuksesta opitaan jo peruskoulussa ja se kuuluu yleissivistykseen. Se löytyy myös helposti esim. Wikipediasta. Saturnuksen renkaat koostuvat pienemmistä ja suuremmista lohkareista ja kivistä.
Saturnus on avaruuden AV-mamma: pelottava, vararenkaalla vyötetty ja koostuu etupäässä kaasusta.
Jupiter on minun lempiplaneettani.
Vierailija kirjoitti:
Tieto Saturnuksen renkaiden koostumuksesta opitaan jo peruskoulussa ja se kuuluu yleissivistykseen. Se löytyy myös helposti esim. Wikipediasta. Saturnuksen renkaat koostuvat pienemmistä ja suuremmista lohkareista ja kivistä.
Ne on jäätä ne renkaat. Niiden päällä voi luistella.
Tietenkin ne renkaat ovat olemassa. Tai nehän ovat irtokappaleita, jotka kiertävät Saturnusta eli kyseessä ei ole mitkään kiinteät renkaat planeetan ympärillä. Miksi se muuten pelottaa sua?
ette tiedä vielä totuutta
https://www.stara.fi/2016/12/27/ufotutkija-loysi-marsista-lusikan-todis…
Vierailija kirjoitti:
2. Jupiter, Uranus, Saturnus ja Neptunus, eli aurinkokuntamme uloimmat planeetat eivät ole kiveä kuten Maa eli Tellus, vaan ne ovat kokonaan kaasuplaneettoja! miksi niitä kutsutaan edes planeetoiksi? minusta tämä harhaanjohtavuus on ahdistavaa.
Eihän Maakaan ole kokonaan kiveä vaan sillä on suuri rautasydän. Planeetan määritelmä ei ota muuta kantaa planeetan määritelmään kuin sen ettei se ole niin massiivinen että siinä tapahtuu fuusioreaktiota (jos tapahtuu kyse on auringosta tai ruskeasta kääpiöstä)
Vierailija kirjoitti:
Eli ovatko nuo linkin kuvat valokuvia, joita ei ole trikattu piirtämällä päälle? Miksi ne näyttävät piirretyiltä??
Purskahdin itkemään kuvat nähtyäni. Jos ne ovat oikeita valokuvia, niin sittenhän Saturnus on oikeasti niin ahdistava kuin piirretyissä kuvissa.
Mihin avaruus päättyy? Missä olemme? Missä on tavallaan päätepiste ja koti? Mihin olemme matkalla? Olemmeko matkalla ainaisesti vain ympäri ja ympäri? Miksi ihmiskunta on kehittänyt lineaarisen todellisuuskäsityksen (elämä on matka pisteestä A pisteeseen B) eikä syklistä (A B C A B C A B....)?
Auttakaa minua ymmärtämään.
ap.
Vittuako Saturnuksesta välitä? Et taatusti tule kohtaamaan sitä ikinä elämäsi aikana missään tilanteessa.
Jos katot kaukoputkella Saturnusta, niin ne renkaat ovat samanlaiset kuin piirroskuvassa.
Saturnuksen renkaat ovat syntyneet todennäköisesti jonkin kuun ajautuessa liian lähelle Saturnusta, jolloin painovoima on räjäyttänyt kuun ja sirpaloitunut pieniksi kiviksi renkaaksi planeetan ympärille.
Voyager 1 luotain on muuten tällä hetkellä yli 20 miljardin kilometrin päässä maasta eli melkein 138 kertaa Maan ja Auringon välimatkan. Miettikääpä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minua pelottaa mitä sieltä Ur-anuksesta löytyy jos sinne joskus päästään paremmin kurkkaamaan.
Tuo nimi Uranus on mun mielessä kyllä loppuiäksi korruptoitunut kun näin yhden Mr. Methane shown, jossa käytti tätä sanaa... Silloin tajusin että sehän ääntyy kuin "your anus", sinun persläpesi, ja sen jälkeen aina kun kuulen sanan uranus tai luen sen jossain, tuleee vaan mieleen your anus...
Toinen koominen on kemiallinen yhdiste ARSOLE :D, jossa on rakenteessa semmoinen hiilirengas.
What is the difference between miarsole and urarsole?
The size of the Ring (hiilirengas tai ryppynaru, miten vaan) :D
Ja kaukoputkella pääsee tiiraamaan luultavasti kotikunnassasi tähtitornilla yleisöpäivinä. (Maksullisia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ovatko nuo linkin kuvat valokuvia, joita ei ole trikattu piirtämällä päälle? Miksi ne näyttävät piirretyiltä??
Purskahdin itkemään kuvat nähtyäni. Jos ne ovat oikeita valokuvia, niin sittenhän Saturnus on oikeasti niin ahdistava kuin piirretyissä kuvissa.
Mihin avaruus päättyy? Missä olemme? Missä on tavallaan päätepiste ja koti? Mihin olemme matkalla? Olemmeko matkalla ainaisesti vain ympäri ja ympäri? Miksi ihmiskunta on kehittänyt lineaarisen todellisuuskäsityksen (elämä on matka pisteestä A pisteeseen B) eikä syklistä (A B C A B C A B....)?
Auttakaa minua ymmärtämään.
ap.
Saturnushan on kauneinta mitä avaruudesta löytyy!
Koko avaruus on Upea, Saturnus vain kiusaa sua, tyttö
Kyllä renkaat on olemassa. Mahtaa räjäyttää sun pään, tyttö