Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö vuokralaisen maksaa palaneet sulakkeet?

Vierailija
30.12.2016 |

Meillä paloi kerran aiemmin sulake (6v sitten) silloin ei tarvinnut itse maksaa mitään, nyt kun paloi sulake niin vuokranantaja laittoi laskun sähköpostiin, kummalle sen maksu nyt kuuluu?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralainen maksaa ja vaihtaakin.

Vierailija
2/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on semmoiset vanhanaikaiset vaihdettavat sulakkeet niin kyllä vuokralaisen kuuluu ne itse hoitaa kun palaa.

Harvoissa taloissa enää semmoisia kyllä on, vaan yleensä on vaan semmoiset vivut, jotka räpsähtää alas-asentoon kun "sulake palaa", ja sitten ne voi vaan kääntää asukas itse takaisin ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sellainen uusittu sähkötaulu, josta ei itse pysty vaihtamaan. Ap

Vierailija
4/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se sulake itsestään pala vaan vuokralaisen toimien takia.

Vierailija
5/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusissa tauluissa ei ole mitään vaihdettavaa vaan automaattisulakkeet.

Vierailija
6/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä? Olette molemmat nyt vähän yksinkertaisia. Sulakkeet maksavat peräti 2-7 euroa, tyypistä riippuen - ja te saatte siitä saa...a riidan aikaiseksi!

No. Annapa kun väännän rautalangasta. Jos sinulla on huoneistokohtainen sulaketaulu ja sinä olet sulakkeen polttanut, sinä maksat. Ihan samalla lailla kuin jos sinulla palaa lamppu, sinä maksat.

Vierailija
8/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se taitaa vuokralaisen maksettavaksi ja vaihdettavaksi jäädä. Ainakin jos sulakkeen palaminen johtuu ylikuormituksesta tai vieallisesta laitteesta jota vuokralainen on käyttänyt. Jos sulke palaisi sähköjärjestelmässä olevan vian vuoksi, niin sittten se menisi varmaan vuokranantajan maksettavaksi.

ps. sulkkeet maksaa marketissa noin 2€ 5kpl.

Vierailija
9/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, enkö voikaan tilata vuokranantajaa kotiini vaihtamaan eteiseen uutta lamppua?!!!! Missä oikeus, missä kohtuus!!!

Vierailija
10/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusissa tauluissa ei ole mitään vaihdettavaa vaan automaattisulakkeet.

No sen vaihtaminen kuuluu vuokranantajalle... paitsi jos rikkoontuu vuokralaisen toiminnan vuoksi.

Vierailija
11/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi sähkömies paikanpäällä ja maksua tuli kyllä yli 95e. Ap

Vierailija
12/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat automaattisulakkeen niin sököksi että sähkärin pitää tulla se vaihtamaan niin joudatkin maksamaan.

Vierailija
13/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saat automaattisulakkeen niin sököksi että sähkärin pitää tulla se vaihtamaan niin joudatkin maksamaan.

Ainoa sähkölaite joka oli päällä/seinässä oli puhelimen laturi. Että en tiedä miten se saa tuon sököksi.

Ap

Vierailija
14/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se kuitenkin huoneistossa tai paikassa johon teillä on pääsy?

Johdonsuoja-automaattiahan ei tarvitse vaihtaa jos se laukeaa, riittää että nostaa vain vivun takaisin käyttöasentoon. Jos se on vaihdettu, niin se on luultavasti rikkoontunut ja kyllä sen pitäisi silloin mennä vuokranantajan pussista, ellette ole omalla toimmallanne saaneet sitä rikki, esimerkiksi jatkuvalla ylikuormittamisella tms.

Jos olette soittaneet jonku sähkömiehen kuittaamaan lauenneen automaatin niin kyllä sekin silloin tulee tiedän maksettavaksi.

Vierailija
15/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö sähkömies vaihtamassa sulakkeen kaapista joka sijaitsee vuokraamassasi asunnossa? Jos kaappi aukeaa niin sulakkeen vaihtaminen kuuluu vuokralaiselle. Jos taidot ei riitä niin kutsutaan huoltomies paikalleEn minäkään tiennyt sulakkeista Ennenkuin muutin vanhaan taloon...

Vierailija
16/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sähkömies teki? Vaihtoiko jonku osan vai kävikö vain kuittaamassa lauenneen automaatin? Kuka sen sähkömiehen soitti paikalle? Yleensä tilaaja maksaa.

Vierailija
17/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa sähkölaite joka oli päällä/seinässä oli puhelimen laturi. Että en tiedä miten se saa tuon sököksi.

Ap

Teillä ei ole pakastinta, ei jääkaappia, ei digiboksia, ei lamppuja? Kuulostaapa ankealta.

Vierailija
18/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Teillä ei ole pakastinta, ei jääkaappia, ei digiboksia, ei lamppuja? Kuulostaapa ankealta.

Kiintokalusteet (jääkkaappi, uunit jne.) ovat vuokranatajan omaisuutta, jos niissä on vikaa, niin ei niiden vuoksi rikkoontuvat komponentit voi tulla vuokralaisen maskettavaksi.

Vierailija
19/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhoista tulppasulaketauluista joitui vaihtamaan palaneen sulakkeen, mutta näistä nykyisistä ei vahdeta mitään jos ei ole rikkoontunut, automaatti vain viritetään takaisin käyttökuntoon. Jos itse soitit sähkömiehen nostamaan puolestasi automaatin takaisin käyttöasentoon, niin kyllä sinä silloin myös maksat sen.

Olisi kannattanut soittaa vuokraisännälle tai vaikka äidille.

Vierailija
20/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä nyt on oikein tapahtunut. Tuolla asunnossa siis on nykyaikaiset automaattisulakkeet (johdonsuoja-automaatti), joita ei tarvitse vaihtaa. 

Onko asukas ollut niin tumpelo, ettei ole osannut vääntää sitä vipua itse takaisin käyttöasentoon vaan tarvinnut sähkömiehen sen tekemään? 

Jos taas ihan oikeasti se itse automaatti on rikkoontunut, se kuuluu kyllä vuokranantajalle. Hyvin harvinaista sellainen on että ne rikkoontuu. Yleensä tosiaan ylikuormitustilanteessakin vaan se vipu räpsähtää pois käyttöasennosta, ja tämä vastaa sulakkeen palamista. Sitten asukas vaan laittaa vivun takaisin käyttöasentoon ja jatkaa elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä