Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurilta tuli heippalappu (parvekkeella tupakointi), onko pakko totella?

Vierailija
30.12.2016 |

Joltakulta naapureista tuli seuraavanlainen lappu:

"Voisitteko olla tupakoimatta parvekkeellanne? Terveisin astmaatikko
(Haju kulkeutuu muiden parvekkkeille!!!)"

Minä ne polta, mutta mieheni polttaa. Ok, en itsekään ole miehen parveketupakoinnin fani, koska koko partsi haisee ällöttävälle tämän takia. Asumme kuitenkin ylimmässä kerroksessa, eli hajun ei pitäisi levitä muihin asuntoihin.

Miehen kanssa nyt riita päällä siitä, pitäisikö tuota lappua totella vai ei. Minun mielestäni ei ole kohtuutonta mieheltä kävellä tupakkapaikalle tupakalle, mutta mieheni ei periaatteesta halua tätä tehdä, koska kerrostalon säännöt eivät kiellä parveketupakointia "ja hän on maksanut extraa parvekkeellisesta asunnosta niin kyllä sitä pitää saada käyttääkkin"..

En haluaisi aiheuttaa naapurisotaa tämän takia. Mitä mieltä av-raati on?

Kommentit (226)

Vierailija
1/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse totella, jos taloyhtiö ei ole savuton.

Vierailija
2/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi lääkärintodistus astmasta ja käske valittamaan isännöitsijälle.

Suurin osa näistä mielensäpahoittajista valittaa vaan valittamisen ilosta, se on sitä nykyaikaa.

Taloyhtiö voi kieltää tupakoinnin parvekkeella, naapuri ei.

t. Ex-tupakoitsija, jota ei haittaa kun muut polttavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tottelisin, ihan vaan naapurisovun takia. Ja ajatteleppa nyt ihan rehellisesti, jos teidän partsinne löyhkää, niin totta hemmetissä löyhkää naapurinkin. Itseäni ottaisi päähän ja kovaa.

Vierailija
4/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valitettavasti taloyhtiön korsteenit saivat yhtiökokouksessa luvan pitää savuterrorioikeutensa. Niitä on liikaa. Sitä vanhempaa polvea, joka vielä röökaa. Meinaan vittuilla niille sitten takaisin toisin tavoin, ilman että tietävät, kuka on asialla. Kiusaa takaisin.

Vierailija
5/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole totella, mutta vain moukka ei tottele.

Vierailija
6/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa näistä mielensäpahoittajista valittaa vaan valittamisen ilosta, se on sitä nykyaikaa.

Ei tuollaisesta anonyymista lapusta oikein osaa sanoa kuka sen on laittanut. :/ Näyttää vähän vanhemman ihmisen käsialalta, sellaista sotkuista kaunoa.

ap

Vierailija
7/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei "tarvitse" totella, mutta olisihan se kohteliasta. Joudun itse pitämään parvekkeen oven aina kiinni, koska muilta parvekkeilta leviää tupakansavua, jota en halua kotiini. Se on varsinkin helteellä tosi kurjaa.

Itse varon tarkasti häiritsemästä talon muita asukkaita millään tavoin ja toivoisin, että he olisivat yhtä huomaavaisia.

Vierailija
8/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkipähän, ketkä siellä niitä polttajia oikein ovat. "Minulla on oikeus." Hah, nyt tiedän nimet ja postiluukut.

Vierailija
9/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö ei voi kieltää tupakointia parvekkeella.

Vierailija
10/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä jutuista ei oikein koskaan voi tietää. Tämä "astmaatikko" voi olla myös vain nähnyt ukkosi röökillä ja periaatteesta haluaa vikistä, vaikka ei olisi nähnyt savupilveäkään. Toisaalta tilanne voi olla hänelle pahakin. Kerrostalo-asumisessa on se haittapuoli, kun naapurista ei voi tietää, onko se sellainen kiva yhteistyö haluinen naapuri, vai paska kitisijä-naapuri.

Vierailija
11/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin taloyhtiö ei ole kieltänyt tupakointia niin siitä vaan. Naapurisi voi tosin laittaa asian vireille ja pyytää selvitystä siitä onko haju-/savuhaitta tarpeeksi paha jotta kiellolle olisi perusteita. Tai rakenteiden korjaukselle. Omassa kämpässäni tehdään juuri jälkimmäistä.

Vierailija
12/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua todella haittaa, että muut polttavat. Miksi minun on pakko altistua syöpäkärylle? Kesäkuumalla ei voi pitää parvekkeen ovea auki, kun ketjupolttajat linjassa ovat vauhdissa. Sitten käristytään kuumassa sisällä, vaikka tuuletin puhaltaa. Kuolkoot aikaisin keuhkosyöpään!

Vierailija
13/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä lappu roskiin. Ei joka pikku kitinästä maksa vaivaa välittää.

Vierailija
14/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taasen vituttaa naapurista tuleva kaalilaatikon ja maksalaatikon haju, ilman astmaakin.

Varmasti nyt naapurit lopettaa ruuanlaiton, kun laitan lapun niille?

Nokkahuilua soittava 7v ärsyttää, laitan lapun ja sen on pakko lopettaa soitto?

Naapurilla on likainen auto, harmittaa, lapulla aion kieltää sen auton tuomisen parkkipaikalle?

Vihaan punaista väriä, ja aionkin kieltää naapuriltani punaisen talvitakkinsa käytön, koska häiritsee nua?

Haloo?

Kertokaa mikä oikeus jollakin on kiukutella kaikesta, laittakoot oman parvekkeen ovensa kiinni niin ei tule hajut.

Vierailija
15/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua todella haittaa, että muut polttavat. Miksi minun on pakko altistua syöpäkärylle? Kesäkuumalla ei voi pitää parvekkeen ovea auki, kun ketjupolttajat linjassa ovat vauhdissa. Sitten käristytään kuumassa sisällä, vaikka tuuletin puhaltaa. Kuolkoot aikaisin keuhkosyöpään!

Kesäkuumalla ei kannata pitää ovia ja ikkunoita auki. Kun lävet on kiinni niin sisällä on viileää.

Vierailija
16/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rapussani asuu pappa, joka polttaa piippua. Hän polttaa piippua pihalla ja sisällä huushollissaan, muuten ei häiritse, mutta hän tosiaan polttaa myös sen matkan ulko-ovelta hissillä neljänteen kerrokseen. Hissin haju on tämän jälkeen kuvottava, rappukäytäväkin löyhkää karmealta.

Mitään kuulemma ei voi asialle tehdä, että parveketupakointi on aika pieni paha tuohon verrattuna...

Vierailija
17/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä kiellettiin naapurisodan ja raivokkaasti viuhuvien heippalappujen takia parveketupakointi ja koirat.

Koko juttu oli ihan naurettava, joka ikinen päivä ilmoitustaululla vihaisia lappuja kun "jonkun koira haukkui klo x:xx 5minuuttia" "Hei sinä sinutakkinen kallu jonka koira tuo keppejä rapun eteen" "Hei talon 38 asukkaat! Koiranne haukkuu koko ajan! Tehkää asialle jotain saatanan idiootit!" johon vastaus "koiramme ei ole ollut kotona viikkoon, älykääpiö."

Itseäni ei haittaa tupakointi eikä koiran haukunta. Täällä ei ole edes mitkään ohuet seinät, koiran haukkuminen kuului vain jos oli hipihiljaa.

En kestä kerrostalonaapureita, mielisairaita kaikki.

Vierailija
18/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannate alkaa riitelemään ja jos on oikeasti paha astma, niin kyllä se vaivaa. Tosin näitä olisi parempiakin tapoja hoitaa, kuin noi heippalaput. Mutta astma on sairaus, tupakointi ei. Sanoit itse, että parveke haisee. Onko lasitettu? Vanha tupakanhaju se vasta pahanhajuista on. Itsellekkin vaikka tupakoin myös. Kunnioittakaa vähän. Kyllä se haju leviää.

Vierailija
19/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiössä kiellettiin naapurisodan ja raivokkaasti viuhuvien heippalappujen takia parveketupakointi ja koirat.

Koko juttu oli ihan naurettava, joka ikinen päivä ilmoitustaululla vihaisia lappuja kun "jonkun koira haukkui klo x:xx 5minuuttia" "Hei sinä sinutakkinen kallu jonka koira tuo keppejä rapun eteen" "Hei talon 38 asukkaat! Koiranne haukkuu koko ajan! Tehkää asialle jotain saatanan idiootit!" johon vastaus "koiramme ei ole ollut kotona viikkoon, älykääpiö."

Itseäni ei haittaa tupakointi eikä koiran haukunta. Täällä ei ole edes mitkään ohuet seinät, koiran haukkuminen kuului vain jos oli hipihiljaa.

En kestä kerrostalonaapureita, mielisairaita kaikki.

Jostain syystä tämän tilanteen kuvittelu naurattaa kovasti. :D Voi apua. Itse pidän heippalappujen lähettelyä niin nolona, mitä se auttaa kun naapuri ei edes tiedä kuka sen lapun on laittanut, mikä aiheuttaa lähinnä ärtymystä.

Vierailija
20/226 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taasen vituttaa naapurista tuleva kaalilaatikon ja maksalaatikon haju, ilman astmaakin.

Varmasti nyt naapurit lopettaa ruuanlaiton, kun laitan lapun niille?

Nokkahuilua soittava 7v ärsyttää, laitan lapun ja sen on pakko lopettaa soitto?

Naapurilla on likainen auto, harmittaa, lapulla aion kieltää sen auton tuomisen parkkipaikalle?

Vihaan punaista väriä, ja aionkin kieltää naapuriltani punaisen talvitakkinsa käytön, koska häiritsee nua?

Haloo?

Kertokaa mikä oikeus jollakin on kiukutella kaikesta, laittakoot oman parvekkeen ovensa kiinni niin ei tule hajut.

Mainitsemasi seikat eivät ole terveyshaittoja ympäristölle ja kanssaihmisille. Ärsyttää toki saa, mutta siihen ei toivon mukaan ennenaikaisesti kuole. Hiljaiset juopotkin ovat mukavampia, kun eivät metelöi. Oma asiansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi