Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

••••• Suomen ahkerin synnyttäjä on synnyttänyt jo 20 lasta •••••

Tähän vain harva pystyy:
30.12.2016 |

Tämä perhe asuu (tai ainakin ennen asui) Lempäälässä. Googlella löytyy lisää tietoa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva. Toivottavasti myös hoitanut, kasvattanut ja kouluttanut lapsensa fiksuiksi ihmisiksi.

Vierailija
2/41 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ryhtyisi tuohon. On muutakin elämää kuin olla synnytyskone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo nainen olisi koira, olisi eläinsuojelujärjestöt jo puuttuneet tähän pentutehtailuun!

Lestadiolaiset kuuluvat ev.lut.kirkkoon-miten voi olla mahdollista!

Eivät anna naisten käyttää ehkäisyä-eivät hyväksy naispappeja.

Vierailija
4/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse sitten vanhainkodissa kuolla yksinäisyyteen; aina on joku joka käy vierailulla. :) Lapset ovat siunaus.

Vierailija
5/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pillu repes...

Vierailija
6/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

180 kk elämästään raskaana...

Vierailija
7/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestad. Oulusta kirjoitti:

Eipä tarvitse sitten vanhainkodissa kuolla yksinäisyyteen; aina on joku joka käy vierailulla. :) Lapset ovat siunaus.

Tai sitten lapset alkavat elää omaa elämäänsä ja unohtavat äitinsä laitokseen. Tuskin tuollaisessa laumassa mistään erityisestä yksilöllisestä tunnesiteestä pääsee nauttimaan.

Vierailija
8/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun höpötystä tuommoinen tunnesiteiden korostaminen. Pyh, se on vaan itsekkäiden naisten ja miesten tekosyitä ja itsensäkorostamista. Lapsista kasvaatetaan narsistisia pikku diktaattoreita.

Vierailija
9/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä synnyttäjällä täytyy olla rautainen kunto ja terveys kun on noin monta raskautta ja synnytystä jo takana. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, onko ollut keskenmenoja, kohtukuolemia, onko kaikki jälkeläiset olleet terveitä. On kyllä suuri siunaus jos kaikki on aina mennyt hyvin ja lopputuloksena on 20 tervettä jälkeläistä!

Vierailija
10/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva olisi tietää, kuka pesee noiden lasten hampaat kahdesti päivässä, antaa lääkekuurit, auttaa läksyissä, tarkistaa ja leikkaa sormen- ja varpaankynnet, rasvaa ihon, halii, paijaa, kuuntelee, lukee iltasadun ja vastaa sen jälkeisiin kysymyksiin.

Nimim. "Mietin, riittäisikö minusta kolmannelle lapselle".

Vierailija
11/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa ajatella jos jälkikasvukin puskisi saman määrän lapsenlapsia tälle mammalle, siinä olisi 400 uutta elättiä.

Vierailija
12/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida naisen omassa päätäntävallassa tuo lapsiluku käytännössä olla:(

Vierailija
13/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää vierailulla P-Pohjanmaalla. Siellä näitä löytyy tyyliin joka kylästä. On meidänkin kylässä lessuperhe, jonka äiti on nyt sen 20 lasta ulos pykännyt. Enää ei taida tulla, kun ikä ei salli. Tai ainakaan enää en ole raskaanna nähnyt. Isoimmilla lapsilla jo omat perheet ja setit lapsia tehtynä. Ja lisää tulee koko ajan.

Ja noin isoissa perheissä se menee niin, ettå lapset oppii hoitaan toisiaan. Isommat lapset vaihtaa pienemmille vaippoja, syöttää, kylvettää, auttaa läksyissä ja ym. Kysyin eräältä perheen lapselta ja kertoi, että eihän sitä aikaa mitenkään vanhemmilta riitä kaikille lapsille. Joten muksut elää osittain aikalailla kuin pellossa toisiaan vahtien. Totesi, että vähempikin olisi riittänyt vaikka sisarukset tärkeitä olikin. Mutta että perhe-elämä oli melkein painajaista, kunnes pääsi muuttamaan omaan kotiin. No, tämä kyllä myös erosi lahkosta kun piti sitä hullun hommana... Toivottavasti joissain perheissä homma menee paremmin.

Vierailija
14/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä synnyttäisi vaikka miten paljon, mutta kun ne pitää hoitaakin, tapasi äitini sanoa.

Vierailija
15/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva olisi tietää, kuka pesee noiden lasten hampaat kahdesti päivässä, antaa lääkekuurit, auttaa läksyissä, tarkistaa ja leikkaa sormen- ja varpaankynnet, rasvaa ihon, halii, paijaa, kuuntelee, lukee iltasadun ja vastaa sen jälkeisiin kysymyksiin.

Sinä tosiaan luulet, että kaikki 20 on vaahtosammuttimen kokoisia. Eiköhän teinit ja aikuiset lapset huolehdi itse hampaistaan.

Minulla on 12 alkanutta raskautta takana, kolme keskenmenoa ja yksi kohtukuolema rv 40+1. Eläviä lapsia siis 8. Uskoisin, että tuokin perhe on surua kohdannut.

Vierailija
16/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, että lapset vahtivat pienempiään kun äiti hoitaa vauvaa.

Siinä on vain se ongelma, ettei lapselta voi odottaa sitä kypsyyttä, mitä menestyksekäs lastenhoito vaatii. Mitä olen sivusta seurannut, joku pikkusisarus voi olla hyvinkin rakas ja hyvin hoidettu, ja toinen taas on perheen musta lammas. Ei teini-ikäiseltä tai nuoremmalta voi odottaa tasapuolisuutta, varsinkaan kun häneltä itseltäänkin on jäänyt pienenä perustarpeet tyydyttämättä alati kasvavan sisarusparven vuoksi.

Vierailija
17/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä tosiaan luulet, että kaikki 20 on vaahtosammuttimen kokoisia. Eiköhän teinit ja aikuiset lapset huolehdi itse hampaistaan.

Minulla on 12 alkanutta raskautta takana, kolme keskenmenoa ja yksi kohtukuolema rv 40+1. Eläviä lapsia siis 8. Uskoisin, että tuokin perhe on surua kohdannut.

Arvasin, että joku heittää tuon "eivät ne kaikki vaahtosammuttimen kokoisia ole" -kortin.

Takavuosina paras ystäväni oli lestadiolaisperheen esikoistytär, joten tiedän kyllä, miten kuvio menee. Ja tiedän, kuka niitä omia ja toisten hampaita pesee kotoa muuttoonsa saakka.

Vierailija
18/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää vierailulla P-Pohjanmaalla. Siellä näitä löytyy tyyliin joka kylästä. On meidänkin kylässä lessuperhe, jonka äiti on nyt sen 20 lasta ulos pykännyt. Enää ei taida tulla, kun ikä ei salli. Tai ainakaan enää en ole raskaanna nähnyt. Isoimmilla lapsilla jo omat perheet ja setit lapsia tehtynä. Ja lisää tulee koko ajan.

Ja noin isoissa perheissä se menee niin, ettå lapset oppii hoitaan toisiaan. Isommat lapset vaihtaa pienemmille vaippoja, syöttää, kylvettää, auttaa läksyissä ja ym. Kysyin eräältä perheen lapselta ja kertoi, että eihän sitä aikaa mitenkään vanhemmilta riitä kaikille lapsille. Joten muksut elää osittain aikalailla kuin pellossa toisiaan vahtien. Totesi, että vähempikin olisi riittänyt vaikka sisarukset tärkeitä olikin. Mutta että perhe-elämä oli melkein painajaista, kunnes pääsi muuttamaan omaan kotiin. No, tämä kyllä myös erosi lahkosta kun piti sitä hullun hommana... Toivottavasti joissain perheissä homma menee paremmin.

Kaverin eno oli kerran nähnyt, kuinka naapurin lessuperheen vaippaikäinen oli taapertanut ajotiellä. Oli napannut kiinni, vienyt kotiin ja saarnannut perheen äidille sekä uhkaillut lasulla. Äiti vastasi kylmän rauhallisesti: "jos jotain meidän lapsille käy, niin kyllä Jumala meille aina uusia antaa".

Tämä eno ei voinut uskoa korviaan ja oli alkanut voida todella pahoin. Tuo Jumala antaa -ei ole edes mikään legenda vaan todellinen ajatusmalli. 

Vierailija
19/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas työkaveri, lapseton lestadiolaismies, ihannoi suuresti tuota kasvatustapaa.

Aina kun uutisoidaan lasten liikunnan puutteesta tms. hän alkaa selittää, miten nykyajan vanhemmat paapovat lapsensa piloille ja liikuntakyvyttömiksi kun eivät anna näiden ulkoilla itsenäisesti kaksivuotiaasta.

Vierailija
20/41 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestad. Oulusta kirjoitti:

Toivottavasti joku lapsista kyseenalaistaa tämän "pentutehtailun" järkevyyden, niin, että hänellä on aikaa käydä vanhempiensakin luona sitten myöhemmin, ettei itsekin ole kiinni samassa tehtailussa.

Sitäpaitsi ajatuksesi, Lestad., on itsekäs. Senkö takia niitä lapsia pukkkaa koko ajan, että ITSE ei tarvitsisi olla yksinäinen sitten vanhana?

Minäkin olen kristitty, koska uskon Jeesukseen ja sovitustyöhön. Mutta sinulle olen mahdollisesti harhaoppinen, kun en usko Lestadiukseen. No joo. Minulla on kaksi lasta ja oma päätös. He ovat minulle suuri siunaus. Mutta he ovat ihania ja rakkaita, siksi että he ovat, omia ihania itsejään ja persooniaan, haluttuja ja rakastettuja. Ja he saavat olla sitä, omia itsejään, vailla mitään taakkaa siitä että heidän tarvitsisi kantaa mitään rooliaan minua tai ketään muutakaan varten. Sitten ailuisina he ovat vapaita tekemään omat päätöksensä parisuhteiden ja perheen ja lastenhankinnan suhteen. Jos ei kumpikaan halua omia lapsia, niin se on heidän päätös. Ja heidän ei minun takia tarvitse jäädä samalle paikkakunnalle jos eivät halua. Kun minä oon vanhainkoti-ikäinen, osaan käyttää someviestimiä ja pitää yhteyttä heihin joihin haluan (ja jotka minuun haluaa pitää) muutekin. Mun takia ei kenenkään ole velvollisuutta jäädä lähelle asumaan tai velvollisuutta käydä kylässä. Käyvät jos haluavat -luulen, että tällä rakkaudella jolla heitä kasvatan ja heitä kohtelen, saan aikaan sen, että haluavat äitiään muistaa ihan vapaasta halusta.