Oven sulkemisesta huomautus isännöitsijältä
Saavuin kotiin eilen klo 16 jälkeen. Pian tämän jälkeen puolisoni sai soiton vuokranantajaltamme, että naapuri oli tehnyt meistä isännöitsijälle valituksen ovien paukuttelusta. Ukso-ovesta ei ollut kulkenut hetkeen kukaan muu kuin minä. En millään voi pitää oven normaalia sulkemista oven paiskomisena. Lisäksi ovessamme oleva styroksipohjalle valmistettu käpykranssi, jossa on pieni metallinen sydän, on pitänyt oven sulkeutuessa liian kovaa ääntä. Seinänaapurinamme asuu +80v pariskunta, joka on tämäntyylisiä ilmoituksia tehnyt isännöitsijälle ennenkin. Kävimme puolisoni kanssa heiltä kysymässä, milloin tällaista paiskomista oli kuulunut ja he osasivat antaa vain yhden ajan: samana päivänä klo 16.10.
Isännöitsijä pyysi meitä rasvaamaan oven saranat, poistamaan mahdollisesti ääntä aiheuttavat koristeet kranssista ja sulkemaan ulko-oven hiljempaa. Mainitsi myös, että tästä oli pyydetty tekemään kiorjallinen varoitus, koska kiusaamistarkoituksessa ovia paiskomme.
Olenko ainut, jonka mielestä tuo tuntuu kohtuuttomalta? Tosiaan ihan normaalisti tulin kotiin, sisällä olleet anoppi ja puoliso eivät edes kuulleet kun saavuin. Mitään kiusaa emme naapureille ole tehneet, emmekää muutenkaan häiriköi. Käymme molemmat töissä ja käymme ajoissa nukkumaan. Emme ryyppää, rellestä tai tupakoi. Olemme asuneet tässä asunnossa pian vuoden ja alusta asti nämä valituksen tehneet naapurit ovat kytänneet menemisiämme, salakuunnelleet keskustelujamme pihalla ja valittaneet kovaäänisesti esim. ulkorappusilla kuivumassa olleista kengistä. Vähän on sellainen tunne, että häätöä meille yritetään tässä ajaa. Kuten naapurit asian ilmaisivat, isännöitsijä on heidän sydänystävänsä. Ja ihan puolueettomata tuo toiminta ei tunnu. Vuokranantajamme on yrittänyt pitää meidän puoliamme, sillä he tietävät jo entuudestaan näiden naapurien käytöksen. Onko mitään, mitä voisin tässä tilanteessa tehdä?
Kommentit (14)
Isännöitsijä ei ikinä pyytäisi ketää rasvaamaan ulko-oven saranoita, koska se kuuluu taloyhtiön hoidettaviin asioihin eli isännöitsjön omiin tehtäviin.
Siksipä en usko muutakaan juttua.
Onko tuolla nyt oikeasti väliä? Vanhojen ihmisten mussutuksella. Ottakaa kengät pois ulkorappusilta ja kilisevät koristeet pois, ei elämänne siitä muutu surkeammaksi. Ikäväähän tuollainen kyttääminen on, mutta suhtautukaa siihen neutraalisti.
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijä ei ikinä pyytäisi ketää rasvaamaan ulko-oven saranoita, koska se kuuluu taloyhtiön hoidettaviin asioihin eli isännöitsjön omiin tehtäviin.
Siksipä en usko muutakaan juttua.
Eikä kuulu. Itse asun kaupungin vuokraamassa asunnossa ja saranoiden rasvaaminen kuuluu asukkaan tehtäviin.
Kuinka noin vanhoilla ihmisillä voi olla noin hyvä kuulo?
Vanhat perslävet saavat viimeiset elonpäivänsä kulumaan mukavasti kyttäämällä muita. Saavat siitä nautintoa. Pian kuolo korjaa heidät, joten anna mussuttaa. Mitään perusteita tuossa ei ole mihinkään.
No, ei hyvää päivää.
Mä varmaan alkaisin tossa vaiheessa kuvaamaan kotiintuloni.
Jos todella tuo valitus on aiheeton, niin mä varmaan riivaisin noi naapurit. Lähtisin viikonlopuksi kylpylään, ja palkkaisin jonkun kaverin kolistelemaan pitkin kämppää.. ja sen jälkeen antaisin naapurin tehdä valituksen, ja todistaisin etten ole kyllä ollut paikalla, kolina ei ole mahdollinen, vaan hullujen naapurien turha valitus.. ja naapurilla vähän kyllä nyt viiraa..
Itselläni on aina ollut hyvät naapurit, eikä ole ollut ongelmia. Ja onneksi vielä tätä nykyä asun omakotitalossa. Mulla menis tollasesta vainoamisesta täysin käpy. (ei siinä mitään jos valitus olis aiheellinen, niin sitä vois rehellisesti katsoa itseään peiliin) Muutamalta kaverilta olen kyllä vastaavanlaisista naapureista kuullut... Ei voi muuta sanoa kun että voi päivää!
Itse kyllä paiskon oveni useinkin kiinni, joskus se on niin turvonnut tms. ettei mene kiinni ilman että paiskaa. Ei ole naapurit kyllä valittaneet, mutta nauraisin räkäisesti jos niin tekisi, jos isännöitsijä menisi hommaan mukaan, niin kävisin jatkossa pyytämässä sen valittavan naapurin laittamaan oven kiinni oikeaoppisesti, paiskomatta, niin eipä tarvisi tuollaisesta häiritsevyydestä sitten valittaa (ja saisi muutenkin jotakin sisältöä elämäänsä).
Teidän tulee kirjoittaa isännöitsijälle kirjallinen vastine asioiden kulusta sekä valitus naapurinne häirintätarkoituksessa tekemistä aiheettomista ilmoituksista. Tärkeää on teidän kannalta, että asiasta on jotain tallessa tekstimuodossa eikä pelkkiä puhelinsoittoja.
No en mä tota sinänsä ihmettele että itse olen monesti miettinyt voisinko vinkata isännöitsijälle että osa asukkaista tarvitsee ilmeisesti apua ovensa sulkemisessa normaalisti. Mä en käsitä miten ovea ei saa paiskaamatta kiinni.
Painukaa ******n paiskomasta niitö ovia, kyllä ne saa normaalistikin kiinni
Painukaa ******n paiskomasta niitä ovia, kyllä ne saa normaalistikin kiinni
Kai tiesit, että yhden naapurin kirjallinen valitus ei vielä johda mihinkään. Tarvitaan vähintään 2 allekirjoitusta (eri osakkeenomistajilta), jotta mihinkään toimenpiteisiin ryhdytään.
Toisaalta ymmärrän, että koska teillä koira paskoo pihalle ja haukkuu rappukäytävässä, niin naapureilla alkaa olla pinna kireällä.