Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihmiset oikeasti niin köyhiä että ei voi kauppakassia ostaa? :D

Vierailija
29.12.2016 |

Yhä useammalla ihmisellä näkee kestokasseja. Siis ihanko oikeasti niillä ei ole varaa ostaa sitä 20 snt muovikassia?!?! Itselläni olisi varaa ostaa noita kestokasseja vaikka joka kauppa reissulla, mutta ne on niin noloja!

N43

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla pursuais kaapit noita kaupan muovipusseja, jos joka kerta ostan sellaisen.

Hilloatko niitä pusseja vielä? :D voi lol!!!! Ne laitetaan roskiin! Ap

Tottakai. Käteviä ja tarpeellisia. Vituttas, jos vaikka roskapussit loppu tai jotain tavaraa pitäs kuljettaa esim varastoon ja sillä hetkellä miettis kuinka on aina viskannu ne suoraa roskiin. Ympäristöstä sulle on turha edes puhua, joten en ala kertoa sulle jätteiden haitoista. Kestokassi on paras ja suuri sekä nätti. Mulla on niitä monta erilaista. :)

Vierailija
22/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä otankin kotoa mukaan edelliseltä kauppareissulta ostamani muovipussin. Käytän sitä niin kauan kun se kestää ja sitten ostan uuden vasta. Voi kestää montaki kauppareissua.

Minäpä pöllin muovipussin aina kassalta ja ryttään sen näyttämään siltä kuin se olisi kotoa otettu. :) säästyy rahaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestokassi on paljon mukavampi kantaakin.

Vierailija
24/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ollaan. 30 vuotta kunnan toimistosihteeri.

Vierailija
25/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 snt / muovipussi

Käyn kaupassa keskimäärin 4 krt / viikossa. Joka reissulla tarvitaan väh. 2 kassia (lapsiperheen ostokset). 

Jokainen voi laskea mitä se tekee vuodessa. No ei tartte, minä laskin sen jo. Se tekee 96e vuodessa. 

On varaa, mutta mieluummin ostan vaikka kivan uuden laukun tolla rahalla. Tai ostan sillä yhden viikon ruuat. Tai vaikka ne joulusapuskat. 

Rikaskaan ei ole rikas pitkään, jos ei yhtään osaa laskea mihin rahansa laittaa. 

Vierailija
26/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 muovipussin hinnalla saan ostettua kaljan.

Vierailija
27/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mihinkään ruppasiin muovipusseihin ala ostoksiani pakkaamaan. Käytän vain kankaisia ostoskoreja ja kylmille ostoksille kankaisia kylmäkoreja maksavat ostopaikasta ja merkistä riippuen 10-50eur/kpl. Ne on helppo lastata kärryyn, helppo pakata eikä ostokset ruttaannu. Jos käyn viikon ostokset tekemässä kerralla on mukana aina 5 koria. Nuo mustat ja punaiset korit alumiinikahvoilla sopivat sitäpaitsi muovipusseja paremmin autoni nahkasisustukseen.

Vierailija
28/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varaa, mutta en halua. Ärsyttää kun muovikasseja tursuaa laatikot täynnä. Olen vienyt roskiin pelkkiä muovikasseja sisältäviä roskapusseja. Siinä ei ole mitään järkeä!

Siksi kestokassi.

Meillä ei tule jätettä niin paljon, että tarvitsisi muovipusseja sadoittain pitää jemmassa.

Mies kantaa niitä kotiin aina ja koko ajan.

Vierailija
29/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovipussit on juntin ja halvan näköisiä, varsinkin joku S-marketin. Kangaskassit on tyylikkäämpiä :) Teen ostokseni usein kaupungin keskustassa, enkä halua raahata rumaa muovikassia mukanani matkalla kotiin. Sitäpaitsi muovikassin kanssa joutuu pelkäämään rikkoontumista, jos siellä on vaikka teräväreunainen broileripakkaus.

Vierailija
30/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovikassi on haitallinen ympäristölle. Itämeren rannatkin lähes kaikkialla muovikasseja täynnä ja aiheuttavat vahinkoa Itämeren luonnolle.

Aaa, olet suvacci hu*ra vihervassari. Se selittääkin paljon. Kerro nyt miten se muovi on ympäristölle haitallista? :D uskot varmaan ilmaston lämpenemiseenkin. Ap

Se muovijäte on jo sun elimistössä, masussa, keuhkoissa ja kitarisoissa.

Muovijäte puskee jo pohjavesistä, jota tulee vesikraanasta.

Puhumattakaan meristä ja jopa pienistä järvistämme, jossa kalat ja muut äyriäiset käyttävät ravinnokseen muovijätteet ja me vaan mussutetaan muovijätteen masuihimme. Onhan se tietysti sekin kiertokulku.

Vierailija
31/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne roskapussitkin muovia. Haloo. Kauppakassista saa roskapussin, ei tarvii ostaa erikseen.

Vierailija
32/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan niin hemmetin noloa ostaa jonkun halppiskaupan muovikassi, vaikka s-marketin. Mitä ihmiset minusta sitten ajattelisivat? Pitäisivät tietysti köyhänä ja sivistyjättömänä?

Ei, menen johonkin hienoon ja kalliiseen merkkikauppaan ja pengon ylipursuvaa käsilaukkua ja pyydän ostaa hienon paperikassin, jonka jälkeen ryntääkin s markettiin ostamaan tarjoustuotreita, mutta kädessäni heiluukin merkkikassa, toisin kuin ap. halppiskaupan muovikassi. Kyllä ap. olet vähän nolo.

Vierailija
33/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä on 3:n muovikassin kokoinen kestokassi joten eipä niille pienille muovikasseille ole käyttöä enää.

Vierailija
34/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan jokaisella kauppareissulla kahdeksan muovikassia, ettei vaan köyhäksi luulla. Näyttää heti paljon varakkaammalta, kun kulkee useampi muovikassi käsivarrella.

Tämä. Annoin myös kaupan muovikassin joululahjaksi kaikille tutuille että näkisivät, että meillä kyl on millä mällätä. Käytän s-ryhmän muovikassia myös salkkuna töissä ni vaikutan menestyneeltä.

Vierailija
35/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20e olisi sopiva hinta muovikassille.

Pääsisi AP:kin ylpeilemään oikein kunnolla.

Vierailija
36/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä mä olisin ilmaiseksi tai jopa maksaisin, että saisin olla jonkun yrityksen kävelevä mainos muovikasseineni. Ei, sitä en halua, vaan kyllä maksaja on kauppa, jos haluaa nimensä ihmisten ihailtavaksi.

Kauppareissullani käytän aina hyvälaatuista kangaskassia, joka on juuri sitä varten suunniteltu.

Vierailija
37/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se jo tuossa aika monta viestiä sitten viimeistään käynyt ilmi että ap on täysi provo. Älkää jaksako.

Vierailija
38/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäähän sen, että köyhän on pakko ostaa halvimpia kidutettujen kanojen munia, heittää roskapussinsa tienposkeen ja tappaa merten pieneliöitä muovijätteellä. Mulla on varaa toimia toisin.

Vierailija
39/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn ennen kauppareissua aina penkomassa pulloautomaatin roskiksen, jotta näyttäisin varakkaalta. Sieltä saa yleensä kaikkien kauppaketjujen muovikassit, eikä edes maksa mitään. Köyhälläkin voi olla tyylitajua, jos hiukan ymmärtää panostaa.

Vierailija
40/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minäpä olenkin Ap:ta rikkaampi. Minä ostan aina paperikassin, joka maksaakin jo roimasti enemmän. Ap, älä leveille millää halvoilla muovipusseillas, oot nolo. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme